9 kişinin öldüğü tren kazası davasında TCDD Genel Müdürü: Hem gelir kaybı önlendi hem de müşteri memnuniyeti
Ankara'da 2018 yılında 9 kişinin hayatını kaybetmesi ve 107 kişinin de yaralanmasına neden olan hızlı tren kazası ile ilgili görülen davada dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın 'tanık' olarak dinlenerek skandal ifadelerde bulundu.
Ankara’da 9 kişinin öldüğü tren kazası davasında, dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ‘tanık’ olarak verdiği ifadede çalışanları suçladı, ‘sinyalizasyon’ sorusuna “Gelir kaybı önlendi” yanıtı verdi.
Ankara’da 13 Aralık 2018’de 9 kişinin öldüğü yüksek hızlı tren kazasına ilişkin davada, dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ‘tanık’ olarak dinlendi. Bilirkişi raporlarında kusurlu bulunmasına rağmen bakanlık soruşturma izni vermeyince davadan kurtulan Apaydın, mahkemede ‘tanık’ sıfatıyla verdiği ifadede, makasçı ve makinisti suçladı.
ankaragazetecisi.com’un haberine göre 3’ü makinist 9 kişinin öldüğü, 107 kişinin de yaralandığı kazaya ilişkin 9 kişi hakkında açılan davanın son duruşması dün Ankara 30. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Duruşmada, dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TCDD yönetimine yönelik birçok suçlamaya yanıt verdi ve özetle şunları söyledi:
‘BEYEFENDİ KULÜBESİNDE OTURUYOR’
“(Makasçı Osman Yıldırım’ın eğitim verilmeden göreve başlatıldı iddiası) 20 yıldır TCDD’de çalışan Osman Yıldırım, bu hizmeti daha önce de Samsun’da yapıyordu. Ankara’da yaptığı iş daha kolaydı. Ev hanımlarının çamaşır makinesini çalıştırmasından daha kolay bir iş yapıyordu. ‘Eğitimsizlik’ diye bir şey söz konusu değil. Makasçı işini yapmamış. Makinist de Hat 1’in açık olduğunu bilmesine rağmen Hat 2’den gidiyor. Yani bu kırmızı ışıkta geçmek gibi bir durum. Böyle olunca da kaza kaçınılmaz olmuş. Kaza yapan trenden önce 3 tren göndermiş. O tren geçerken beyefendi kulübesinde oturuyor. Yani kaza insan hatası sonucu meydana gelen bir kaza; işletim yöntemiyle alakalı değil.
(Personel yetersizdi suçlaması) Personel yetersizliği gibi bir durum söz konusu değildir. Herkes kafasına göre işletmecilik yapamaz. Yapmaya kalkarsa kaos çıkar. O gün işte öyle bir kaos çıktı. Trafiğin merkezden kontrol sistemi yıllarca uygulanan bir sistem. Makasçı işini doğru yapsaydı, makinist hata yapmasaydı, bu kaza olmazdı.
‘MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ’
(Sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan hattın açılması) Kayaş-Sincan kısmı ana aksı oluşturuyor. Yani bütün trenler burayı kullanıyor. Yaklaşık 2 yıl bu hatta banliyö ve şehirler arası taşımacılık yapamadık. Bu da çok sayıda şikayetlere neden oldu. Biz burayı açtığımızda çok büyük bir rahatlama oldu. Hem gelir kaybı önlendi hem de müşteri memnuniyeti arttı. Hattın açılması yönünde kimsenin bir talimatı olmadı. Bu tamamen TCDD yönetiminin aldığı ortak karardır. Bu konuyla ilgili Ulaştırma Bakanlığı ya da üst düzey bürokratlardan herhangi bir talimat alınmadı.