Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, kendi internet sitesinde yayımladığı, “Tasarruf genelgesi, gazete alımı ve reklam yasağı günlerinde fon tartışması” yazısında çarpıcı ifadeler kullandı.
Yazısında ‘fon’ tartışmalarına değinen Bildirici, 15 Temmuz darbe girişiminin yıl dönümünde AKP’li gazetelere verilen reklamları açıkladı.
Faruk Bildirici, “15 Temmuz gelir kapısı” başlığı altında kaleme aldığı bölümde, “15 Temmuz’da 2016’daki darbe girişiminin yıl dönümü nedeniyle yayımlanan ekler, iktidar medyasına verilen maddi desteğin en önemli göstergesi oldu. Bu eklerde sayfa sayfa ilan ve reklam yayımlandı” dedi.
Bildirici, AKP’li medyanın 15 Temmuz’da çıkardığı ek ve aldığı reklamları şöyle açıkladı:
“En fazla ilan ve reklamı alan Sabah gazetesiydi. Sabah’ın “15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü” özel eki toplam 45 sayfaydı, 25 sayfası ilan ve reklamlara ayrılmıştı. Yeni Asır’ın 25 sayfalık 15 Temmuz ekinin 14, Akşam gazetesinin 19 sayfalık 15 Temmuz ekinin 9, Takvim’in 19 sayfalık 15 Temmuz ekinin 11, Hürriyet’in 17 sayfalık 15 Temmuz ekinin 7 ve Posta’nın 14 sayfalık ekinin 7 sayfası tamamen ilan ve reklamlarla kaplıydı.”
Gazete Pencere yazarı Nuray Babacan, sağlık sorunları gerekçesiyle Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki'nin yerine…
İBB, 1 Mayıs için İstanbul Valiliği tarafından alınan yasaklar kapsamında yapılmayacak seferler ve kapalı kalacak…
“Pelikan” grubunun önde gelenlerinden olduğu iddia edilen ve Kasım 2023’de Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle İstanbul Esenyurt Üniversitesi…
Yargıtay, ÇHD Başkanı Selçuk Kozağaçlı ile Avukat Barkın Timtik’in cezalarını onadı. Yargılanan diğer avukatlarla ilgili…
Eğitim Sen 6 No'lu Üniversiteler Şubesi'nin çağrısıyla bir araya gelen Eğitim Sen İstanbul 8 No'lu…
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, partisinin grup toplantısında konuştu. Ferdi Tayfur'un arka planda yer aldığı…