Reklam
Kategoriler: İç Açı

Böyle kıyak görülmedi; 25 benzin istasyonu, 33 restoran, 33 AVM

Reklam

Birçok kez basına yansıyan, maliyeti ve usulsüzlükleri birçok kez büyük tartışmalara yol açan Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu projelerin de yapılan bir vurgun daha gün yüzüne çıktı.

Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nu işleten ve devletten “Geçiş garantisi” alan Otoyol A.Ş.’nin otoyol güzergahında kalan 25 benzin istasyon, 33 restoran ve 33 alışveriş merkezi için hazineye kira ödemediği de ortaya çıktı.

CHP Zonguldak Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu üzerindeki faaliyet gösteren işletmelerin, hangi şirketler tarafından ne şekilde çalıştırıldığına dair, yanıtlanması için Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) İletişim Başkanlığı’na yazılı başvuruda bulundu.

Milletvekili Yavuzyılmaz, bu başvurusunu ve aldığı yanıtları twitter hesabından paylaştı.

CİMER tarafından Yavuzyılmaz’a verilen yanıtlarda, projenin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında ihale edilmediğine dikkat çekilerek, bu projenin, 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli çerçevesinde yapılması ile işletilmesi ve devri işine ait sözleşme imzalandığı belirtildi.

Uygulama Sözleşmesi kapsamında, işletmesi gerçekleştirilen 33 adet hizmet tesisi mevcut olup, bunlardan 17’sinin İzmir-İstanbul, 16’sının da İstanbul-İzmir yönünde yer aldığı da bildirildi.

Tesislerin kimler tarafından işletildiği ve kira sözleşmelerinin hangi para cinsinden hangi tutarlarda yapıldığına ilişkin soruya karşılık ise, projenin “Yap-İşlet-Devret“ modeliyle ihale edildiğinden, sözleşme gereğince işletme hakkı sözleşme süreci ile sınırlı kalmak üzere görevli şirket Otoyol A.Ş’ye aittir” denildi. Ayrıca, Otoyol hizmet tesislerinde hizmet veren firmalar, görevli şirket Otoyol A.Ş. tarafından belirlendiği ve tarafların kendi aralarında sözleşme düzenledikleri de kaydedildi.

Osmangazi Köprüsü yap-işlet-devret modeliyle 22 yıl boyunca Otoyol AŞ tarafından işletilecek. Karşılığında ise şirkete araç başına 35 dolar artı KDV bedelle yıllık 14 milyon 600 bin adet araç geçiş garantisi bulunuyor.

30 Haziran 2016 yılında hizmete açılan otoyolun kamuya devri ise 15 Temmuz 2035 yılında gerçekleşecek. 1.3 milyar dolara mal olan Osmangazi Köprüsü’nden işletme süresi boyunca şirketin kasasına 10.5 milyar dolar gireceği tahmin ediliyor.

Bu haber en son değiştirildi 17 Mart 2021 22:09 22:09

Reklam

Önceki Haberler

Türkiye’nin Geleceği: Sosyalist Cumhuriyet Konferansı başladı

Türkiye Komünist Hareketi tarafından düzenlenen Türkiye'nin Geleceği: Sosyalist Cumhuriyet Konferansı başladı. Konferansın açılış konuşmasını yapan…

13 Eylül 2025 16:06

Antalya Müzesi’nin yıkımına başlandı

Antalya'nın güçlü simgelerinden biri olan Arkeoloji Müzesi’nde yıkım başladı. Meslek odalarının, siyasi partilerin ve yurttaşların…

12 Eylül 2025 17:35

Macron, 26 ülkenin Ukrayna’ya asker göndermeye hazır olduğunu söyledi

Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, "Gönüllüler Koalisyonu" adı verilen ülkelerin temsilcileri ile yaptığı görüşmenin ardından 26…

12 Eylül 2025 17:32

CHP’den istifa eden Beykoz Belediye Meclis Üyesi AKP’ye katıldı

AKP Beykoz İlçe Başkanı Özkan Ayduğan, dün CHP'den istifa eden Beykoz Belediye Meclis Üyesi Nevzat…

12 Eylül 2025 17:18

İstanbul’da toplu ulaşıma yüzde 30 zam talebi

İBB Tarife Komisyonu ile Ulaşım ve Trafik Komisyonu, "Toplu Ulaşım Ücret Tarifesi Düzenlemesi"ne ilişkin çalışmalarını…

12 Eylül 2025 16:00

TKH: 12 Eylül’ün müesses nizamına geçişe hayır!

12 Eylül darbesinin 45'inci yılında TKH'den yapılan açıklamada "12 Eylül cuntasının işkence hanelerinde yaşatılan acılar…

12 Eylül 2025 15:56
Reklam