Birçok kez basına yansıyan, maliyeti ve usulsüzlükleri birçok kez büyük tartışmalara yol açan Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu projelerin de yapılan bir vurgun daha gün yüzüne çıktı.
Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nu işleten ve devletten “Geçiş garantisi” alan Otoyol A.Ş.’nin otoyol güzergahında kalan 25 benzin istasyon, 33 restoran ve 33 alışveriş merkezi için hazineye kira ödemediği de ortaya çıktı.
CHP Zonguldak Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu üzerindeki faaliyet gösteren işletmelerin, hangi şirketler tarafından ne şekilde çalıştırıldığına dair, yanıtlanması için Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) İletişim Başkanlığı’na yazılı başvuruda bulundu.
Milletvekili Yavuzyılmaz, bu başvurusunu ve aldığı yanıtları twitter hesabından paylaştı.
CİMER tarafından Yavuzyılmaz’a verilen yanıtlarda, projenin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında ihale edilmediğine dikkat çekilerek, bu projenin, 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli çerçevesinde yapılması ile işletilmesi ve devri işine ait sözleşme imzalandığı belirtildi.
Uygulama Sözleşmesi kapsamında, işletmesi gerçekleştirilen 33 adet hizmet tesisi mevcut olup, bunlardan 17’sinin İzmir-İstanbul, 16’sının da İstanbul-İzmir yönünde yer aldığı da bildirildi.
Tesislerin kimler tarafından işletildiği ve kira sözleşmelerinin hangi para cinsinden hangi tutarlarda yapıldığına ilişkin soruya karşılık ise, projenin “Yap-İşlet-Devret“ modeliyle ihale edildiğinden, sözleşme gereğince işletme hakkı sözleşme süreci ile sınırlı kalmak üzere görevli şirket Otoyol A.Ş’ye aittir” denildi. Ayrıca, Otoyol hizmet tesislerinde hizmet veren firmalar, görevli şirket Otoyol A.Ş. tarafından belirlendiği ve tarafların kendi aralarında sözleşme düzenledikleri de kaydedildi.
Osmangazi Köprüsü yap-işlet-devret modeliyle 22 yıl boyunca Otoyol AŞ tarafından işletilecek. Karşılığında ise şirkete araç başına 35 dolar artı KDV bedelle yıllık 14 milyon 600 bin adet araç geçiş garantisi bulunuyor.
30 Haziran 2016 yılında hizmete açılan otoyolun kamuya devri ise 15 Temmuz 2035 yılında gerçekleşecek. 1.3 milyar dolara mal olan Osmangazi Köprüsü’nden işletme süresi boyunca şirketin kasasına 10.5 milyar dolar gireceği tahmin ediliyor.
Bu haber en son değiştirildi 17 Mart 2021 22:09 22:09
Fransa, İspanya ve Kanada, İrlanda ve Portekiz'in yer aldığı 15 ülke, Filistin devletinin tanınması için…
Avukat Hüseyin Cengiz tutuklu eski Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç’in sağlık durumunun ciddi olduğunu belirterek,…
Türkiye Belediyeler Birliği, kurumsal tarihinde ilk kez toplu iş sözleşmesine imza attı. Tez-Koop-İş ile yapılan…
Toplumun geneli tarafından benimsenmiş olan insani değerlerin aşınması bir arada yaşama kültürünü zehirliyor.
Konya Büyükşehir Belediyesi, 25 Haziran'da imzaladığı sözleşme ile çeşitli söyleşiler düzenlemek üzere 20 milyon 575…
İBB Meclisinin 11 Temmuz 2024'te, 30 yaşından gün almış öğrencilerin İstanbulkart indirim oranlarının yüzde 10'a…