ÇAYKUR 547 milyon TL zarar etti
TBMM KİT Komisyonunda hesapları ele alınan ÇAYKUR'un 2020 yılını da 547 milyon lira zararla kapattığı açıklandı.
Yıllardır devam eden kamu iştiraki şirketlerdeki zarar etme/ettirme durumu artarak devam ediyor. Son 5 – 6 yıldır büyük zararlar eden ÇAYKUR’un 2020 yılında da zarar ettiği ortaya çıktı.
Dünyada çay tüketiminin en fazla olduğu ülkelerden biri olan Türkiye’de ülkenin en köklü çay satışı yapan şirketinin zarar etmesi ise kafalardaki soru işaretlerini iyice arttırdı. TBMM KİT Komisyonunda hesapları ele alınan ÇAYKUR’un 2020 yılını da 547 milyon lira zararla kapattığı açıklandı. 2017 yılında Varlık Fonu’na devredilene kadar kârda olan kurum, daha sonra sürekli zarar etti. 2017’de 267 milyon, 2018’de 657 milyon, 2019’da 635 milyon ve 2020 yılında 547 milyon lira zarar açıklayan ÇAYKUR’un harcamaları ve reklam giderleri de tartışma konusu oldu.
KİT Komisyonu’nda ki milletvekilleri ise reklam ve bardak ihalelerine dikkat çekerek, ÇAYKUR dünyanın en çok çay tüketen ülkesinde çay satmak için, 2019 yılında reklam amaçlı 36 milyon lira, fuar ve festivaller için 896 milyon lira harcadı. Temperli kulplu cam bardak için reklam niyetine 5 milyon 250 bin lira ödeme yapıldı. Yanında dağıtılan şemsiyeler, takvimler de var ama ÇAYKUR’un satışı değil zararı artmış” dedi.