Reklam
Kategoriler: İç Açı

Çöpe giden metrobüsler

Reklam

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) AKP yönetiminde olduğu 2008 ve 2009 yılında Hollanda’dan alınan ve yıllardır doğru düzgün kullanılamayan 50 metrobüs için bilirkişi milyonlarca liralık tazminat bedeli hesapladı. Uzmanların, “Bu araçlar İstanbul’un topografik yapısına uygun değil” demesine rağmen milyonlarca liraya alınan araçlar için dönemin İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, “Kaynaklar ve hat müsait olsa ben yine bu araçları alırım” demişti.

İBB, metrobüs hattında kullanmak üzere Hollanda’dan 2008 yılında 15 ve 2009 yılında da 35 adet Phileas marka araç aldı. Bu araçların tanesine belediye kasasından 1 milyon 265 bin avro olmak üzere toplamda 50 araca 63 milyon 278 bin avro ödendi.

2010 YILINDA DAVA AÇILDI

Fakat, teslim edilen araçlarda tip kusuru, şartnameye göre teslim edilmesi gerekli malzeme ve donanımların teslim edilmemesi gibi şartnameye aykırılıklar nedeniyle İstanbul 1. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde İETT Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında üretici APTS firmasına alacak davası açıldı.

Edinilen bilgiye göre, Metrobüs hattının topografik yapısına uygun olmadığı ortaya çıkan bu araçlardan şu an 33 tanesi aktif olarak kullanılıyor. Yanarak hurda haline gelenlerin dışındaki arızalı araçlardan ise faal olarak çalışan araçlar için yedek parça deposu olarak faydalanılıyor. İstanbul Ticaret Mahkemesi’nde bilirkişi heyeti tarafından toplam 30 milyon 506 bin TL tazminat bedeli hesaplandı. Ayrıca APTS firmasının damga vergisini geç yatırması nedeniyle açılan davada mahkemece 650 bin 995 TL gecikme bedelinin ödenmesine hükmedildi.

TAZMİNAT BAŞVURUSU

BirGün’den İsmail ARI’ın haberine göre İstanbul 1. Asliye Ticaret Mahkemesi bilirkişi heyeti tarafından hesaplanan tazminat bedeli ile 650 bin TL’lik damga vergisi, gecikme bedeli, faiz ve diğer masraflarından oluşan İETT Genel Müdürlüğü alacağının tahsili için Hollanda iflas idaresine başvurdu. Bilirkişi inceleme aşamasında bulunan yargılamada, iflas yönetimi tarafından, davalı APTS firması hakkında Hollanda Hukukuna göre iflas işlemlerinin başlatıldığı bildirildi.

ÇÜRÜMEYE TERK EDİLMİŞ

Normal körüklü otobüs fiyatının dört katına denk gelen Hollanda menşeli otobüsler, İstanbul yollarının fiziki koşullarına uyum sağlayamadığı için sık sık arızalandı. Arızalar nedeniyle otobüsler arada sırada sefere çıkarıldı çoğu garajlarda çürümeye bırakıldı. 2015 yılında Şirinevler’de Phileas marka otobüsün metrobüs durağında yanmasının ardından tek tük sefere çıkan otobüsler tamamen seferden çekildi. Son yerel seçimlerde İBB yönetiminin AKP’den CHP’ye geçmesiyle metrobüsler yeniden kullanılmaya başlandı.

Bu haber en son değiştirildi 11 Temmuz 2021 08:39 08:39

Reklam

Önceki Haberler

Tarihçi Mete Tunçay hayatını kaybetti

Tarihçi Mete Tunçay hayatını kaybetti. Tunçay'ın ölüm haberini Prof. Dr. Mehmet Öznur Alkan sosyal medya…

18 Ağustos 2025 21:50

Zehra Kosova: Otuz beş bin tütün işçisini ellerimin parmakları gibi tanıyorum

Yıllarca bir tütün işçisi olarak örgütlü mücadele yürüten Zehra Kosova, 91 yıllık ömrünü bir işçi…

18 Ağustos 2025 21:41

Mehmet Şimşek’in MASAK tasarısını Erdoğan onaylamadı

200 bin lira ve üzeri para transferlerinde açıklama zorunluluğu, 2 milyon lira üzerinde ise sorgu…

18 Ağustos 2025 16:07

Yandaş Cem Küçük’ten yeni iddia: Soruşturmalar tatil beldelerine uzanabilir

Türkiye gazetesi yazarı Cem Küçük, İBB soruşturmasının tatil beldelerine uzanabileceğini yazdı, “Bu arada İBB iddianamesi…

18 Ağustos 2025 15:46

Murat Çalık: Kimseden imtiyaz istemiyorum, devletin bana tanıdığı en temel hakkı, yaşam hakkını savunuyorum!

İBB'ye yönelik operasyonlar kapsamında 19 Mart'ta gözaltına alınan ve sonra tutuklanan Beylikdüzü Belediye Başkanı Murat…

18 Ağustos 2025 15:02

TKH: İş bırakan kamu emekçilerinin yanındayız

Türkiye Komünist Hareketi'nden yapılan açıklamada "8. Dönem Toplu Sözleşme kapsamında hükümetin teklifi yoksulluk ve sefalet…

18 Ağustos 2025 14:51
Reklam