Reklam
Kategoriler: Gündem

Fatsa merkezdeki tek ormanlık alan yok ediliyor

Reklam

Fatsalılar, üç gün önce Dolunay Mahallesi Çerkezler Tepesi’nde bulunan ağaçların işaretlendiğini gördü. Dün bu alana giden vatandaşlar ağaç kesimi yapıldığını görünce duruma tepki gösterdi. İddiaya göre sokağa çıkma yasağı nedeniyle alanda bulunan kişilere para cezası kesildi. Fatsa Doğa ve Çevre Derneği Yönetim Kurulu üyesi Avukat Nur Hilal Gündüz, Cumhurbaşkanlığı Kararı’yla koruma kararı kaldırılan ve belediyeye devredilen 99 dönümlük ağaçlık alana, “lokanta, kafe, bungalov evler, seyir kulesi, yürüyüş yolları” yapılacağını iddia etti. ANKA’da yer alan habere göre, değerlendirmede bulunan Gündüz şunları söyledi:

“BURASI FATSA MERKEZİN KALAN TEK YEŞİL ALANI, NAZAR BONCUĞU”

“Burası Fatsa Merkezin nefes aldığı kalan tek yeşil alanı, nazar boncuğu. İki ay önce Cumhurbaşkanı Kararnamesiyle bölge koruma turizm alanından çıkarıldı. Orman İşletme tarafından Belediyeye devredildi. Bir proje hazırlanmış bu proje kimseyle paylaşılmadı. Ağaçlar yaklaşık bir hafta önce işaretlendi. Belediye halka bir açıklama yapmadı. 3 gün önce ağaç kesimine başlandı. Ayrıca belediye meclisinde alınan bir karar da değil. Belediye meclisinde projeyle ilgili sadece sunum yapmışlar.”

“BURASI ŞEHRİN NEFES ALDIĞI BİR ALAN”

Ağaç kesiminin iptali için bu hafta idare mahkemesine başvuracaklarını söyleyen Gündüz konuşmasının devamında şunları söyledi:

“Belediye başkanı iki gün önce burası 2021 sonunda ihaleye çıkarılacak. 2022 yılında ise yapım aşamasına başlanacak dedi. Cuma günü sokağa çıkma yasağının başlamasıyla ihaleye çıkmadan ağaç kesimi başladı. Dün alana gittik polis ekipleri bizi oradan çıkarttı ve sokağa çıkma yasağı var diye bize ceza kestiler. Bugün de yine gittik. Belediye Başkanı da gelmiş, ‘Burada insanlara yol açmak için ağaçları kesiyoruz’ diyor. Ama biz buranın özel bir işletmeye verileceğini, buranın insanlara kapatılacağını düşünüyoruz. Burası şehrin nefes aldığı bir alan. Etrafı bina olsa da bu ormanlık alan sayesinde buranın temiz bir havası var.”

KİRPİYİ KUCAĞINA ALIP SEVDİ

Avukat Nur Doğan Gündüz’ün, ağaç kesiminden korkarak yola doğru kaçan bir kirpiyi kucağına alıp severek sakinleştirmesi dikkat çekti.

Bu haber en son değiştirildi 25 Nisan 2021 22:02 22:02

Reklam

Önceki Haberler

Trump’ın istihbarat direktörünü tarikat lideri yönlendirdi iddiası

ABD Ulusal İstihbarat Direktörü Tulsi Gabbard'la ilişkili olduğu iddia edilen yaklaşık 20 bin sayfalık döküman,…

22 Haziran 2026 14:51

Murat Kurum’u ziyaret etmişti: Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa etti

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, CHP'den istifa etti. Koç'un AKP'ye geçmesi bekleniyor. Öte yandan Ankara'da…

22 Haziran 2026 14:36

Özgür Özel’den grup toplantısı kararı

CHP'nin seçilmiş Genel Başkanı Özgür Özel, yarın TBMM Grup Toplantısı'nda konuşma yapma kararı aldı. v

22 Haziran 2026 14:30

AKP, 12. Yargı Paketi’ni TBMM Başkanlığı’na sundu

AKP, 30 maddeden oluşan "12. Yargı Paketi"nin TBMM Başkanlığı'na sunulduğunu açıkladı. AKP Grup Başkanvekili Akbaşoğlu,…

22 Haziran 2026 13:02

Esenboğa Havalimanı’nın 3’üncü pistine uçaklar inemiyor iddiası

Ankara Esenboğa Havalimanı'nda yeni açılan 3. piste dökülen 1 milyon metreküp hafriyat nedeniyle uçakların iniş…

22 Haziran 2026 12:31

İngiltere Başbakanı Keir Starmer istifa etti

İngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden ayrılacağını duyurdu.

22 Haziran 2026 11:46
Reklam