Reklam
Kategoriler: İç Açı

Hemşireler Günü’nde taleplerini sıraladılar: Alkış değil haklarımızı istiyoruz!

Reklam

Sağlık Çalışanları Hak ve Mücadele Derneği (SA-HA DER), 12 Mayıs Hemşireler Günü’nde yayımladıkları açıklamayla taleplerini dile getirdi. Hemşireler, salgın boyunca en ön saflarda mücadele ettiklerini belirtirken, ”’Minnettarız’ sözlerine inanmıyoruz, emek verdiğimiz bu meslekte hak ettiğimiz değeri görmek; maddi ve manevi karşılığını almak istiyoruz.” dedi.

12 Mayıs Hemşireler Günü’nde “Alkış değil, hakkımızı istiyoruz” başlıklı bir açıklama yapan hemşireler, taleplerini sıraladı. Salgın bitene kadar mücadelede ön saflarda yer alacaklarını açıklayan SA-HA DER, haklarının gasp edilmesine karşı itiraz ettiklerini belirttikleri açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Biz pandemi boyunca yok sayılan, unutulan, itibarsızlaştırılan bir sağlık meslek grubuyuz. Son 10 yıl içerisinde yüzde 50’ye yakın gelir kaybımız var. Ve bu gelir kaybı ile beraber pandemide yeni iş yükleri de aldık. Elbette son gücümüze kadar salgında da en ön safta savaşacağız ama bir taraftan da var olan haklarımızın gasp edilmeye çalışılmasına itiraz ediyoruz”

“YORULDUK, TÜKENDİK”

Salgın nedeniyle 420 sağlık emekçisinin yaşamını yitirdiği belirtilen açıklamada, “Biz hemşireler bu süreçte fiziksel, sosyal ve ekonomik olarak da en çok yıpranmış olanlarız. 420 Sağlık şehidi verdik. 140 binden fazla arkadaşımız hastalandı.Pandemiye rağmen mobbing ve Sağlıkta Şiddet durmadı. Yoğun çalışma koşullarından bulaş riskine karşı evlerimizden, çocuklarımızdan aylarca ayrı yaşamak zorunda kaldık. Yorulduk… Tükendik…” denildi.

Hemşirelerin talepleri ise şöyle:

  • Hemşirelik mesleğinin görev alanlarının netleşmesi, mesleki tanımlamalar yasasının derhal çıkarılması,
  • Performansa dayalı ek ödeme sisteminden derhal vazgeçilerek ülkemizdeki ekonomik istikrarsızlık göz önünde bulundurularak temel ücretin en az yoksulluk sınırının üstüne çıkarılması ve yapılan/yapılacak olan tüm ek ödemelerin emekliliğe yansıtılacak şekilde düzenlenmesi,
  • Yıpranma Payı Yasası’nın iptal edilerek, bütün sağlık emekçilerini ve geçmiş çalışma yıllarını kapsayacak, fiili çalışma şartına dayanmayan 5 yıla 1 yıl yıpranma payı olacak şekilde yeniden düzenlenmesi,
  • Yıllardır mücadele ettiğimiz 3600 Ek Gösterge’nin seçim vaadi olmaktan çıkarılması,
  • Kovid-19’un ‘İlliyet Bağı’ olmadan YASAYLA meslek hastalığı olarak kabul edilmesi,
  • Yıllık izin, emeklilik, istifa gibi temel özlük haklarımızı kullanmamız engellenemez, bu konudaki yasakların derhal kalkması,
  • Ortada kalan çocuklarımız için 7/ 24 açık kreş açılması

SA-HA DER, açıklamasını şöyle sonlandırdı:

“Hakkınız ödenmez’ “Minnettarız” gibi sözlere inanmıyoruz ve bu tür nitelikler yerine sağlık çalışanlarının taleplerinin yerine getirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Emek verdiğimiz bu meslekte hak ettiğimiz değeri görmek; maddi ve manevi karşılığını almak istiyoruz.”

Bu haber en son değiştirildi 12 Mayıs 2021 19:01 19:01

Reklam

Önceki Haberler

Muayene sürelerine NATO ayarı: 20 dakikaya uzatıldı

Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde kamu hastanelerinde randevu sayıları azaltıldı, muayene süreleri 20 dakikaya çıkarıldı.…

22 Haziran 2026 18:22

Yandaş ‘gazetecilerin’ Beykoz sevdasının nedeni ortaya çıktı

AKP’ye katılan Beykoz Belediye Başkanvekili Özlem Vural Gürzel için sosyal medyada aynı ifadelerle yapılan paylaşımların,…

22 Haziran 2026 17:57

Katar’daki patlamada 13 işçi hayatını kaybetti

Katar'ın başkenti Doha'nın kuzeyindeki Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde bir fabrikada meydana gelen patlamada 13 kişinin…

22 Haziran 2026 17:30

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa ettiği gün AKP’ye katıldı: Erdoğan’ın elini öptü, rozeti ‘kaptı’

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, bugün CHP'den istifa etti. Koç, istifasından sadece birkaç saat sonra…

22 Haziran 2026 17:00

Trump’ın istihbarat direktörünü tarikat lideri yönlendirdi iddiası

ABD Ulusal İstihbarat Direktörü Tulsi Gabbard'la ilişkili olduğu iddia edilen yaklaşık 20 bin sayfalık döküman,…

22 Haziran 2026 14:51

Murat Kurum’u ziyaret etmişti: Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa etti

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, CHP'den istifa etti. Koç'un AKP'ye geçmesi bekleniyor. Öte yandan Ankara'da…

22 Haziran 2026 14:36
Reklam