Karaismailoğlu açıkladı: Kanal İstanbul'a da geçiş 'garantisi'!

Karaismailoğlu, Geçiş garantisi olacak mı?" sorusuna, "Tabii ki öyle bir fizibiliteniz olması lazım. Çünkü bu bir finans modelidir. Yatırımcı gelip bir yatırım yapacak, devletten para almadan. Onun üstüne de çıkabilir. Altını düşünmemek lazım." dedi.

Karaismailoğlu açıkladı: Kanal İstanbul'a da geçiş 'garantisi'!

AKP iktidarının yapılan köprüler, otoyollar, tüneller için müteahhitlere verdiği geçiş ‘garantisi’ni Kanal İstanbul’a da vereceği açıklandı.

Garantisi verilen her taşıt için Hazine’den müteahhitlere milyarlarca lira ödenirken buna bir yenisi de AKP’nin yapımında ‘ısrarcı’ olduğu ve bugün ilk köprüsünün temelinin atılacağı belirtilen Kanal İstanbul’da ekleniyor.

İktidarın verdiği geçiş garantilerinin sokağpa çıkma yasaklarında bile devam etmesiyle neredeyse hiç tutmadığı gözlenirken, yıllardır bu yöntemle işletmeci şirketlerin cepleri dolduruluyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesinin 6 yılda biteceğini ifade ederek, “15 milyar dolarlık bir proje bu. Ortalama 12 yılda kendi gelirini kendi kazanacağını raporlarımız gösteriyor” dedi.

CNN Türk’te bir programa katılan Bakan Karaismailoğlu, kanalın üzerindeki 6 köprüden birinin temelinin bugün atılacağını belirterek, “Kanal İstanbul olmasaydı küçük bir köprü yapılacaktı, Kanal İstanbul’a göre dizayn edildi. 1 yıl hazırlık, 5 yıl da yapım olarak düşünüyoruz, 6 yıl diyebiliriz. Finans çalışmaları aktif olarak devam ediyor. Son 5 yılda yoğun bir çalışma var. 30 farklı sektörde 200’ün üzerinde uzman bilim adamlarıyla çalışıldı. Önümüzdeki 100 yıla damga vuracak bir hareketten bahsediyoruz.” diye konuştu.

GEÇİŞ GARANTİSİ

Karaismailoğlu, “Geçiş garantisi olacak mı?” sorusuna, “Tabii ki öyle bir fizibiliteniz olması lazım. Çünkü bu bir finans modelidir. Yatırımcı gelip bir yatırım yapacak, devletten para almadan. Onun üstüne de çıkabilir. Altını düşünmemek lazım. Bu tür finans modellerini en başarılı uygulayan ülkelerden birisi Türkiye.”

Türkiye’nin gelişmekte olan bir ülke olduğunu, bu yüzden geleceğini planlaması gerekliliğine işaret eden Karaismailoğlu, “Az paramız var ama az para ile maksimum fayda üreten projeler planlamalıyız. Boğaz’dan 43 bin gemi geçiyor. Topladığımız para Mısır’dakinin yanında hiçbir şey. Marmara’da boğazdan geçmek için onlarca gemi sırada bekliyorlar. Şu anda Kanal İstanbul’dan geçmek için Marmara’da sıra bekleyen gemiler hazırlar, onlar bekliyorlar zaten. 100 bin dolar maliyetinde bekleyeceğine 80 bin dolar verip Kanal İstanbul’dan geçecek.” ifadelerini kullandı.

15 MİLYAR DOLAR

Karaismailoğlu, maliyetine ilişkin ise şöyle konuştu:

“Toplamda 15 milyar dolarlık bir proje bu. Ortalama 12 yılda kendi gelirini kendi kazanacağını raporlarımız gösteriyor. Burada gemi geçişlerinden ciddi bir pay alınacak, gelir getirici olacak. Bir de büyük limanlar onlardan gelir sağlanacak. Karadeniz kıyısında çok ciddi limanlar olacak. Finansını kendi üreteceği için oradan sağlanacak. Finans modelleri var. Şu an Panama Kanalı’nı yapan Süveyş Kanalı’nı yapan altyapı firmalarıyla finans görüşmelerimiz devam ediyor.”