Reklam
Kategoriler: İç Açı

Prof. Dr. Naci Görür, ‘Kanal İstanbul’ uyarılarına devam ediyor: Depremin şiddeti minimum 9 olacak…

Reklam

İTÜ Jeoloji Mühendisi öğretim üyesi Prof. Dr. Naci Görür, 26 Haziran’da ilk temeli atılacak Kanal İstanbul’un yapılmasının son derece riskli olduğunu belirterek, “Kanalın Marmara’ya açılan bölümünde depremin şiddeti minimum 9 olacak. Kanal İstanbul yapılırsa Marmara’yı kurtarma şansı ortadan kalkacak.” diye konuştu.

AKP’nin yapımında ısrarcı olduğu Kanal İstanbul projesine ilk günden beri karşı çıkan Prof. Dr. Naci Görür projenin yapımıyla birlikte Marmara ve İstanbul’un barındırdığı riskleri anlattı.

Kanal İstanbul’un geri dönülemeyecek tahribata yol açacağını savunan Prof. Dr. Görür, “İdeoloji, partizanlık, siyasi görüşlerden uzak tamamen bilimsel verilere göre Kanal İstanbul’un yapılması son derece riskli” ifadelerini kullandı.

“DEPREMİN ŞİDDETİ MİNİMUM 9 OLACAK”

Gazete Oksijen’in haberine göre; Naci Görür şunları söyledi:

“Kanal güzergahı, jeolojik ve geoteknik olarak sorunlu bir zemin. Marmara Denizi’ne yakın kesimler, özellikle Sazlıdere ve güneyinde risk, deprem açısından daha fazla. Çünkü depremde ortaya çıkan ve yıkıcı olan ‘S dalgası’ bu bölgelerden geçerken zeminin özelliği gereği hızlı ilerlemeyecek. Göreceli olarak bu alanda daha fazla duracak ve daha yıkıcı olacak. Ayrıca kanalın Marmara’ya açılan bölümünde depremin şiddeti minimum 9 olacak.”

“İSTANBUL’UN VERİMLİ ARAZİLERİNİN ÇÖLLEŞMESİ…”

“Sazlıdere Barajı tahrip zarar görecek. Terkos’un sularının çekilme olasılığı da çok yüksek. Deniz suları, tatlı su kaynakları ile karışabilir. Hem suda hem de toprakta tuz artışı görülebilir. Bu ise İstanbul’un verimli arazilerinin çölleşmesi anlamına geliyor.

Kanalı açmak için 1 milyar metreküp hafriyat yapılacak. Bu günde 23 bin metreküp hafriyat demektir ve ancak 5-6 yılda taşınabilir. Haluk Eyidoğan’ın yaptığı bir çalışma var ve buna göre kazı için günde 11 ton kullanmanız gerekiyor. 11 ton patladığında 3.8 büyüklüğünde depreme eş değer sarsıntı yaratıyor. Kazı sürecinde her gün bu deprem olacak.”

“MARMARA’NIN ÖLÜMÜNE SEBEP OLACAK”

“Kanalı açtıktan sonra da saniyede 5 bin 500 metreküp Karadeniz suyu Marmara’ya akacak. Karadeniz dünyanın en kirli denizi ve ilk 200 metrede yaşam var, sonrası ölü. Avrupa’nın sanayi kirliliğini taşıyan Tuna Nehri, kanal sayesinde Marmara’ya akacak. Yapılan çalışmaya göre Karadeniz’den Marmara’ya 48 milyon insanın günlük atığına eş değer kirli atık akacak. İstanbul’un nüfusunu 16 milyon dersek megakentin ürettiği 3 katı atık can çekişen Marmara’nın mutlak ölümüne sebep olacak. Şimdi müsilajdan kurtarmak için çalışılıyor ama Kanal İstanbul yapılırsa Marmara’yı kurtarma şansı ortadan kalkacak.”

Reklam

Önceki Haberler

Futbolda film koptu: Ünlü İsimlere bahis ve şike operasyonu

"Belki toptancı bir analiz ancak Ülkemizde bugün söz konusu futbolda bahis ve şike skandalı nedeni…

6 Aralık 2025 21:40

Tom Barrack: Erdoğan’ın İsrail’e sert söylemleri sadece retorik

Türkiye ve İsrail arasındaki sert söylemlerin ilişkilerin geleceğini belirlemeyeceğini belirten ABD’nin Ankara Büyükelçisi Tom Barrack,…

6 Aralık 2025 18:16

Yeni Ülke Dergisi’nin 32. sayısı “Türkiye’de Burjuva Sınıfı” dosya konusuyla çıktı

Yeni Ülke Dergisi'nin 32. sayısı "Türkiye'de Burjuva Sınıfı" dosya konusuyla çıktı. Dosyada, bir yanda kurumsal-liberal…

6 Aralık 2025 18:11

Tom Barrack, go home! Yankee, go home!

"ABD emperyalizmi ne kadar “tarihi tekerrür” etmeye yeltenirse yeltensin, son sözü her daim komünistler, yurtseverler…

6 Aralık 2025 00:11

Ferdi Zeyrek davasında tutuklu iki sanık hakkında tahliye kararı

Ferdi Zeyrek’in havuzda elektrik akımına kapılarak hayatını kaybetmesine ilişkin ikisi tutuklu 10 sanığın yargılandığı dava…

5 Aralık 2025 18:17

İBB davasında tahliye çıkmadı

İBB iddianamesine ilişkin ilk değerlendirmesini yapan mahkeme dosyadaki kimse hakkında tahliye kararı vermedi.

5 Aralık 2025 18:10
Reklam