Reklam
Kategoriler: İç Açı

Prof. Dr. Naci Görür, ‘Kanal İstanbul’ uyarılarına devam ediyor: Depremin şiddeti minimum 9 olacak…

Reklam

İTÜ Jeoloji Mühendisi öğretim üyesi Prof. Dr. Naci Görür, 26 Haziran’da ilk temeli atılacak Kanal İstanbul’un yapılmasının son derece riskli olduğunu belirterek, “Kanalın Marmara’ya açılan bölümünde depremin şiddeti minimum 9 olacak. Kanal İstanbul yapılırsa Marmara’yı kurtarma şansı ortadan kalkacak.” diye konuştu.

AKP’nin yapımında ısrarcı olduğu Kanal İstanbul projesine ilk günden beri karşı çıkan Prof. Dr. Naci Görür projenin yapımıyla birlikte Marmara ve İstanbul’un barındırdığı riskleri anlattı.

Kanal İstanbul’un geri dönülemeyecek tahribata yol açacağını savunan Prof. Dr. Görür, “İdeoloji, partizanlık, siyasi görüşlerden uzak tamamen bilimsel verilere göre Kanal İstanbul’un yapılması son derece riskli” ifadelerini kullandı.

“DEPREMİN ŞİDDETİ MİNİMUM 9 OLACAK”

Gazete Oksijen’in haberine göre; Naci Görür şunları söyledi:

“Kanal güzergahı, jeolojik ve geoteknik olarak sorunlu bir zemin. Marmara Denizi’ne yakın kesimler, özellikle Sazlıdere ve güneyinde risk, deprem açısından daha fazla. Çünkü depremde ortaya çıkan ve yıkıcı olan ‘S dalgası’ bu bölgelerden geçerken zeminin özelliği gereği hızlı ilerlemeyecek. Göreceli olarak bu alanda daha fazla duracak ve daha yıkıcı olacak. Ayrıca kanalın Marmara’ya açılan bölümünde depremin şiddeti minimum 9 olacak.”

“İSTANBUL’UN VERİMLİ ARAZİLERİNİN ÇÖLLEŞMESİ…”

“Sazlıdere Barajı tahrip zarar görecek. Terkos’un sularının çekilme olasılığı da çok yüksek. Deniz suları, tatlı su kaynakları ile karışabilir. Hem suda hem de toprakta tuz artışı görülebilir. Bu ise İstanbul’un verimli arazilerinin çölleşmesi anlamına geliyor.

Kanalı açmak için 1 milyar metreküp hafriyat yapılacak. Bu günde 23 bin metreküp hafriyat demektir ve ancak 5-6 yılda taşınabilir. Haluk Eyidoğan’ın yaptığı bir çalışma var ve buna göre kazı için günde 11 ton kullanmanız gerekiyor. 11 ton patladığında 3.8 büyüklüğünde depreme eş değer sarsıntı yaratıyor. Kazı sürecinde her gün bu deprem olacak.”

“MARMARA’NIN ÖLÜMÜNE SEBEP OLACAK”

“Kanalı açtıktan sonra da saniyede 5 bin 500 metreküp Karadeniz suyu Marmara’ya akacak. Karadeniz dünyanın en kirli denizi ve ilk 200 metrede yaşam var, sonrası ölü. Avrupa’nın sanayi kirliliğini taşıyan Tuna Nehri, kanal sayesinde Marmara’ya akacak. Yapılan çalışmaya göre Karadeniz’den Marmara’ya 48 milyon insanın günlük atığına eş değer kirli atık akacak. İstanbul’un nüfusunu 16 milyon dersek megakentin ürettiği 3 katı atık can çekişen Marmara’nın mutlak ölümüne sebep olacak. Şimdi müsilajdan kurtarmak için çalışılıyor ama Kanal İstanbul yapılırsa Marmara’yı kurtarma şansı ortadan kalkacak.”

Reklam

Önceki Haberler

Gözaltına alınan Manavgat Belediye Başkanı Nefi Kara’ya tutuklama, Adıyaman Belediye Başkanı Abdurrahn Tutdere’ye ev hapsi verildi

Gözaltında alınan CHP'li belediye başkanlarından Antalya'da Manavgat Belediye Başkanı Niyazi Nefi Kara tutuklandı. Adıyaman Belediye…

8 Temmuz 2025 20:08

“Basel” olarak tanınan Bekir Aslan yeniden gözaltına alındı

Sosyal medyada "Basel" ismiyle tanınan Bekir Aslan yeniden gözaltına alındı. Gözaltı gerekçesine ilişkin bir bilgi…

8 Temmuz 2025 19:36

Suriye, Türk vatandaşlarına yönelik vize uygulamasını başlattı

Suriye yönetimi, Türk vatandaşlarına yönelik vize uygulamasını yeniden başlattı. Daha önce vizesiz giriş yapılabilen ülkeye…

8 Temmuz 2025 17:19

Hayatını kaybeden askerin ablası isyan etti: Burada Ak Partili kimseyi görmek istemiyorum

Kardeşi Uzman Çavuş Ümit Üzüm'ü mağarada arama tarama faaliyeti sırasında metan gazından zehirlenmesi sonucu yitiren…

8 Temmuz 2025 16:51

BELTUR Başkanı Özgen Nama ifadeye çağrıldı

Özgür Çelik'in fiili gözaltı kararı ile ifadeye çağrıldığı soruşturma kapsamında BELTUR Başkanı Özgen Nama da…

8 Temmuz 2025 16:43

Süper talan yasası TBMM önünde protesto ediliyor: Maden yasası çekilene kadar Ankara’dayız

'Süper Talan' yasa teklifine karşı yaşam savunucularının nöbeti 6’ncı gününde sürüyor. Meclis önünden seslenen yurttaşlar,…

8 Temmuz 2025 16:30
Reklam