Erdoğan'dan 'tahkim' sopası

Kanal İstanbul'un, İstanbul'un geleceğini kurtarma projesi olduğunu iddia eden AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan, ''Kanal İstanbul’u yaklaşık 15 milyar dolarlık bir maliyetle 6 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Kanal İstanbul kendi kendini rahatlıkla finanse edecektir'' dedi.

Erdoğan'dan 'tahkim' sopası

Rant ve talan projesi Kanal İstanbul’un temelinin atılacağı alana helikopter ile gelen AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan, ”Devletlerde devamlılık esastır. Bunlar devlet terbiyesi de görmediler. Siz nasıl devlet yönetimine talipsiniz ya. Söke söke sizden bu paraları uluslararası tahkim yoluyla da alırlar. Bunları öğren. Bunlar tam manasıyla çaylak. Ödeme yapmazmış, bankalara ödeme yapmazmış. Milletimiz CHP kafasına kalsa, ülke ne baraj, köprü ve fabrikalara kavuşamayacağını bildiği için söylenenleri ciddiye almıyor” diye konuştu.

Erdoğan’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

”Büyük gemilerin geçişi için Boğaz’ın kapatılmak zorunda kalması ve gemiler arasında bırakılması gereken mesafe ciddi zaman kayıplarına yol açıyor. Projeksiyonlara göre, 2050 yılında Boğaz’dan geçecek gemi sayısının 78 bine ulaşması bekleniyor oysa Boğaz’ın güvenli gemi geçiş kapasitesi 25 bindir. Kanal İstanbul’a İstanbul’un geleceğini kurtarma projesi olarak bakıyoruz.

Her ne kadar birileri kendi yetki alanlarında olmayan hususlarla ilgili “bize sorulmadı” diye sızlanıyorsa da projenin her aşaması hukuka ve bilim uygun şekilde yürütüldü ve tamamlandı. “Bize sorulmadı” diyenlere sesleniyorum: Kime sorulması gerekiyorsa onlara sorulmuş ve yola böyle çıkılmıştır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı dediğimiz zaman duracaksın. ÇED raporlarını rahatlıkla bakanlık verebilir, bunu da öğreneceksiniz.

Yahu sizin zaten bu ülkede bugüne kadar dikili bir ağacınız yok. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü yaptık, orda da öyle çıldırdınız. Marmaray’ı yaptık, yine aynı şekilde önümüzü kesmeye çalıştınız. Çılgınlar gibi, ama yaptık. Avrasya Tüneli’ni, Osmangazi’yi yaptık, İstanbul – İzmir yolunu yaptık onun da önünü kesmek istediniz. Dinlemedik, dedik ki “Kervan yürür” ve kervan yürüdü.

Bizden önceki büyüklerimiz, 1.Köprü’yü yaptı, karşı çıktınız, FSM yapıldı karşı çıktınız. Sizi dinleseler bunlar olmayacaktı. Zaten bu hususlarda en küçük bir eksiklik, usulsüzlük olsaydı şimdiye kadar çoktan ortaya çıkardı. Bilimsel çalışmalara göre en makul, verimli hat olarak burası seçildi. 11 ayrı üniversiteden toplam 234 uzman görev aldı.

Kanal hattı boyunca 304 ayrı yerde 17 bin metrenin üzerinde sondaj 248 jeofizik etüt gerçekleştirildi. 3 bin 500 kişi görev aldı Bay Kemal. Biz neyi nerede kiminle yapacağımızı çok iyi biliriz. Bak bu bir çeşme açılış töreni değil. Bir çeşme musluk takma töreni de değil. Dünyada örnek kanallardan bir tanesinin temelini atıyoruz.

Kanalın uzunluğu 45 kilometre. Taban genişliği minimum 275 metre, derinliği 21 metre olarak belirlendi. Bir başka ifade ile, 275 metre uzunluğa kadar petrol tankerleri ve 351 metre uzunluğa kadar konteyner gemileri bu kanaldan geçebilecek.

Kanal üzerinde birisi de bugün temeli attığımız olmak üzere toplamda 6 köprü inşa edilecek. Bugün birincisinin temelini atıyoruz. Mevcut ana karayolu ulaşım hatlarının tamamı için kanalın üzerinden köprü ile geçiş öngörülüyor.

Tam Karadeniz’e çıkıyoruz sağ tarafta bir lojistik merkezi ve muhteşem bir liman. Ülkemizin dış ticaretine yeni bir soluk getirecek. Kanalın her iki yanında planlanan 500 bin nüfuslu yerleşim alanlarının da İstanbul’un merkezindeki baskıyı ortadan kaldıracağına inanıyoruz. Kanal İstanbul, dünyanın en çevreci projesi olarak hayata geçirilecektir. Kanal İstanbul’u yaklaşık 15 milyar dolarlık maliyetle 6 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Buradan geçecek gemilerden sağlanacak gelir ve liman başta olmak üzere elde edilecek kazançla Kanal İstanbul kendi kendini rahatlıkla finanse edecektir.

Atılan her adımın önünü kesmiştir CHP. Bugünkü CHP de nasıl ön keseriz gayretinin içerisindedir. Onlara yandaşlık edenler yok mu? Var. Düşünün, 6 bin kilometreden alınan yollar 27 bin kilometreye geldi. Fakat genç kuşak bunları bilmiyor. Atatürk, Osmanlı’dan miras demiryolu projelerinde ipleri ele alır almaz İnönü tarafından durduruldu. CHP’nin engelleme siyasetinin başlangıcı budur.

Siyasetteki ferasetsizliklerini, icradeki kifayetsizliklerini, proje üretmedeki kısırlıklarını bir kenara bıraktım, devlet adabını hiçe sayarak akıllarına ne gelirse söylüyorlar. Yatırımcıları tehdit ediyorlar. ‘Biz geliyoruz, geldiğimizde size ödeme yapmayacağız, bu yatırımları elinizden alacağız.’ Bankaları tehdit ediyorlar, hızlarını alamayıp projeye ilgi duyan ülkeleri tehdit ediyorlar. Bu ne terbiyesizliktir! Devletlerde devamlılık esastır, bunlar devlet terbiyesi de görmediler. Sizler nasıl devlet yönetimine talipsiniz ya? Söke söke sizden bu paraları uluslararası tahkim yoluyla da alırlar. Bunları da öğren. Bunlar tam manasıyla çaylak. Devlet yönetimi nedir haberleri yok. Bankalara ödeme yapmazmış… Milletimiz CHP kafasına kalsa ülkenin ne bu barajlara ne köprülere ne farikalara. kavuşamacağını bildiği için söylenenleri ciddiye almıyor. Bu halk kimin bu ülkeye eser ve hizmet kazandırmak için ter döktüğünü, kimin de hiç bir iş yapmadan sırt üstü yattığını biliyor. ”