Sistemleri çöken Akbank'tan 'teknik sorun' açıklaması

Bankadan yapılan açıklamada, müşterilere ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacağı belirtildi. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacağı da açıklandı.

Sistemleri çöken Akbank'tan 'teknik sorun' açıklaması

Akbank, banka ana bilgisayarında 6 Temmuz’da başlayan teknik sorun kaynaklı kesintilerin sürdüğünü, sorunun bir siber saldırıdan kaynaklanmadığını ve müşteri bilgilerine yönelik güvenlik problemi olmadığını açıkladı. Banka ekstre ödemesi 6 Temmuz tarihli kredi kartı son ödemelerinin bir gün ertelendiği de duyurdu.

Akbank, 6 Temmuz vadeli veya taksit tarihli ticari ve tüketici kredilerinde faiz işletilmeyeceğini ve işleyen faizin geri ödeneceğini açıkladı. Banka, internet sitesinden yaptığı açıklamada erteleme için “ana bilgisayardaki teknik sorundan kaynaklı kesintileri” gerekçe gösterdi.

Bankadan yapılan açıklamada, müşterilere ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacağı belirtildi. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacağı da açıklandı.

BANKA SİSTEMLERİNDE YAVAŞLAMA VE KESİNTİ YAŞANDIĞINI AÇIKLAMIŞTI

Akbank, 6 Temmuz 2021 tarihinde resmi Twitter hesabından yaptığı açıklamada, “Sistemlerimizde yavaşlama ve kesintiler yaşanmaktadır. İlgili birimlerimiz konuyla ilgili çalışmaktadır. Müşterilerimizin gösterdiği anlayış için teşekkür ederiz” ifadelerini kullanmıştı.

Bankadan gelen diğer bir açıklamada, “6 Temmuz’da başlayan ve bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler sürmektedir. Müşterilerimize hizmet verdiğimiz tüm kanallarımız bu sorundan etkilenmektedir. İlgili birimlerimiz ve teknoloji iş ortaklarımız çözüm için çalışmalarına devam etmektedir” denildi.

HERHANGİ BİR GÜVENLİK PROBLEMİ BULUNMAMAKTADIR

Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımların gerçeği yansıtmadığının belirtildiği açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir. Müşterilerimiz, bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemlere Akbank.com’dan ulaşılabilirler. Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diliyoruz.”