Uzaktan eğitim eşitsizliği giderek arttırdı

MEB'in açıkladığı uzaktan eğitim verilerine göre eğitimde eşitsizlik giderek artmaya devam ettiği gözler önüne serildi.

Uzaktan eğitim eşitsizliği giderek arttırdı

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimin Covid-19 salgını nedeniyle dijital platformlara taşındığı 23 Mart 2020’den 23 Nisan 2021’e kadar olan EBA istatistiklerini açıkladı. İstatistikler, eğitime erişim problemlerinin uzaktan eğitimin birinci yılında da devam ettiğini gözler önüne serdi.

4 MİLYONDAN FAZLA ÖĞRENCİ EBA’YI TAM OLARAK KULLANAMADI

23 Mart 2020 – 23 Nisan 2021 dönemlerine ilişkin detaylı açıklanan istatistiklere göre, bu tarihler arasında EBA’yı 13 milyon 994 bin 221 öğrenci aktif kullandı. Buna göre, örgün eğitimde 18 milyon 241 bin 881 öğrencinin olduğu Türkiye’de, 4 milyon 247 bin öğrenci EBA’yı aktif kullanamadı. EBA’yı aktif kullanan öğretmen sayısının ise 1 milyon 277 bin 725 olduğu bildirildi.

MEB AÇIKLADIĞI TABLET DESTEĞİNİ VERMEMİŞ

Birgün’deki habere göre MEB’in, “Sayılarla Uzaktan Eğitim” bülteninin en dikkati çekici bölümü ise öğrencilerin EBA’ya erişim yöntemlerine ilişkin bilgilerin paylaşıldığı bölümü oldu. MEB’in başlattığı, “Tablet bilgisayar desteği” projesinde henüz yeterli yol alınamadığına işaret eden verilere göre, öğrencilerin yalnızca yüzde 9’u EBA’ya tabletten girdi. EBA için bilgisayar kullanan öğrencilerin oranı da yüzde 30 ile düşük oranda gerçekleşirken öğrencilerin yüzde 61’i, EBA’ya cep telefonuyla bağlandı.

EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ ARTIK BİR HAYAL

Kamuoyu araştırma şirketi IPSOS’un araştırması, eğitimde fırsat eşitliğine ilişkin çarpıcı sonuçlar doğurdu. Buna göre, araştırmaya katılan ebeveynlerin yüzde 62’si, eğitimde fırsat eşitliği olmadığını savundu. Yüzde 24, eğitimde fırsat eşitliği olduğunu belirtirken yüzde 14’ü, “Fikrim yok” yanıtını verdi.

Araştırmaya göre, “Çocuğunuz 2020-2021 eğitim yılına uyum sağlayabildi mi?” sorusuna velilerin yüzde 43’ü, “Çok zorlandı” yanıtını verirken yüzde 40’ı, “Kısmen zorlandı” dedi. Velilerin yalnızca yüzde 6’sı çocuğunun eğitim dönemine uyum sağlayabildiğini ifade etti. Benzer şekilde, öğrencilerin yüzde 70’i de uyum sağlamakta zorlandığını dile getirdi.