Yüz yüze eğitimin 7’nci hafta raporu: Sorunlar artık kronikleşti

Öğrenci Veli Derneği (Veli-Der), yüz yüze eğitimin 7’nci hafta raporunu yayınladı. Okullarda önlemlerin yetersizliğine vurgu yapılan raporda, sorunların kronikleşmeye başladığı ifade edildi.

Yüz yüze eğitimin 7’nci hafta raporu: Sorunlar artık kronikleşti

Okullarda salgına karşı alınan önlemlerin yetersizliğine dikkat çekilen raporda, “Öncelikle yüz yüze eğitimin başladığı 6 Eylül tarihinde de ifade ettiğimiz üzere gerekli önlemler alınmadan, ek öğretmen ataması yapılmadan, sınıflar seyreltilmeden ve okullarda gerekli havalandırma koşulları sağlanmadan yüz yüze eğitime devam edilmesi salgın açısından risk oluşturmaya devam edecektir. Bu nedenle de karantinaya alınan sınıf sayısı ve aynı zamanda da pozitif ve temaslı öğretmen ve öğrenci sayısında bir azalış yaşanmamaktadır. Örneğin yalnızca Ankara Yenimahalle’de Şehit Mustafa Aslan Ortaokulu’ nda 40 öğrenciye korona virüsü pozitif (+) tanısı konulmuştur ve 13 sınıf karantinadadır. Mehmet Akif İnan İlkokulu’nda 120 öğrenci, Mustafa Kemal Anadolu Lisesi’nde ise 130 öğrenci temaslıdır. Ankara Yenimahalle’de yaşanan tablo ülkenin genel tablosudur” denildi.

Veli-Der tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’ nın bu konuda artık kamuoyunun yaptığı uyarıları dikkate alması ve gerekli önlemleri alması bir zorunluluktur. Burada sözünü ettiği sözünü ettiğimiz koşullar bir tercih değil kamusal eğitimin ve kamusal yaşamın sağlıklı devam edebilmesi için artık zorunlu hale gelmiştir. Sınıfların seyreltilmesi ve okullarda bulaş riskinin azaltılması için hızlı bir şekilde ek öğretmen ataması yapılması ve ek derslik oluşturulması artık kaçınılmaz hale gelmiştir.”

“MEB’ İN KAMUSAL EĞİTİMDEN SORUMLU BİR KAMU KURUMU OLDUĞUNU HATIRLAMALIDIR”

“Aynı zamanda da pozitif ve temaslı öğrenci ve öğretmenlerin tespiti için kullanılacak testlerin bir an önce temin edilerek okullara ulaştırılması gerekmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı salgın döneminde yaşanan öğrenme kayıplarının tespiti için ortaokul 7. ve 8. sınıflar ile liselerin 11. ve 12. sınıflarında sadece bazı derslerden kazanım değerlendirme sınavı yapacaktır. Öncelikli olarak öğrenci velileri ve çocuklarının geleceğinden kaygılanan ve bu gelecekten sorumlu olan yetişkinler olarak Milli Eğitim Bakanlığı’ na soruyoruz; Neden sadece 7. 8. ve 11. 12. sınıflarda ve neden sadece bazı derslerden sınav yapılmaktadır? Öğrencilerin bir bütün olarak salgında yaşadığı kayıpların tespit edilerek telafi edilmesi yerine sadece bazı derslerden sınav yapılacak olması sınav merkezli eğitim yaklaşımının bir sonucudur. Milli Eğitim Bakanlığı artık okulların bir dershane olmadığını ve MEB’ in kamusal eğitimden sorumlu bir kamu kurumu olduğunu hatırlamalıdır.”

“Kamu okullarında okuyan bazı öğrencilere burs verilmesi için başvurular 15 Ekim tarihi itibari ile başladı. Öğrencilerin yapacağı başvuru sonucunda kimi kriterleri yerine getiren öğrencilere aylık 100 TL burs verilecek. Salgın öncesinde de başlayan ekonomik kriz ve salgınla beraber derinleşen yoksulluk dikkate alındığında Milli Eğitim Bakanlığı bu dönem kriterlere göre değil talep eden tüm çocuklarımıza karşılıksız burs vermelidir. Gereksinim duyan tüm çocuklarımıza karşılıksız burs verilmesi sosyal devlet olmanın bir zorunluluğudur. Ayrıca aylık 100 TL burs günümüz koşullarında öğrencilerin gereksinimlerini karşılamaya yetmeyecektir. Bu nedenle de burs miktarı artırılmalı ve talep eden tüm öğrencilere verilmelidir.”