Reklam
Kategoriler: Ekonomi

Türk markalarından Rusya kararı

Reklam

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, geçen hafta Rusya AVM yatırımcı grupları, AVM konseyleri ve dernekleri ile bir görüşme gerçekleştirdiklerini anlattı. Rus yetkililerin Rusya’da bulunan AVM’lerde doluluk oranlarının önümüzdeki 2-3 ay içinde yüzde 30-40 arasında düşmesini beklediklerini anlatan Öncel, “Biz buna inanamadık. Tekrar sorduk. Önümüzdeki günlerde yabancı markaların çok ciddi çıkış yapacaklarını da ilettiler. Bizlerle ‘nasıl bir iş birliği yapabiliriz?’ diye sordular. Önümüzdeki ay 12-14 Mayıs tarihleri arasında DEİK Rusya ve Ukrayna iş konseyi başkanlarının da katılımı ile Rusya’ya seyahat düzenleyeceğiz. Orada AVM yatırımcılar ile buluşacağız. Türk markalarına ne gibi fırsatlar sunuyorlar onları yerinde değerlendireceğiz” dedi.

geçen hafta online gerçekleştirilen toplantılara BMD Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, DEİK Türkiye-Rusya İş Konseyi Başkanı İzzet Ekmekçibaşı, BMD Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kamar ve BMD Yönetim Kurulu Üyesi Mete Sönmez katıldı. Rusya tarafından ise Kievskaya Ploschad Group Evropeyskiy AVM Yöneticisi ve Grup Temsilcisi Vladislav Yusupov, ADG Group Satış Müdürü Anna Papaskiri, Rusya Alışveriş Merkezleri Konseyi İcra Direktörü Oleg Voytsehovskiy ve Konsey Başkanı Dmitriy Moskalenko ile Alışveriş Merkezleri Birliği Kurucu ortağı Sergey Platitsyn katıldı. Toplantıda Rus yetkililer genel olarak; boykotta olamayan markaların bahar ve yaz koleksiyon ürünlerinin açık olan mağazalarda bulunduğunu fakat yabancı markalarda bu ürünlerin bulunmadığını, an itibariyle AVM’lerde boş mağazaların ise çok kısıtlı olduğunu anlattı. Yine boykota katılan ve mağazalarını kapatan markaların çalışanların ücretlerini ve mağaza kiralarını ödedikleri belirtilirken, mağaza boşalmalarının yaklaşık 2 ay sonra başlamasını beklediklerini iletti. Mağaza boşalma oranının yüzde 30 seviyelerinde olacağını ileten Rus yetkililer, bu kapsamda Türk markalarını Rusya’da görmek istediklerini dile getirdi.

Toplantılarda ayrıca, BMD tarafından mağazaların hızlıca Türk markalarıyla doldurulması amacıyla Rus yatırımcılarla birlikte büyük metrekareli department store’lara kısa sürede hızlı giriş yapılması önerildi. Pazarın tanınmasından sonra ayrı mağazalar açmak isteyen birçok markanın da olabileceği aktarıldı. Yapılan çevrimiçi görümeler sonucunda 12-14 Mayıs 2022 tarihleri arasında Rusya’ya fiziki ziyaret gerçekleştirerek ilgili gruplar ve diğer AVM yatırımcıları ile yüz yüze görüşme kararı alındı.

Reklam

Önceki Haberler

El Salvador Kongresi, Bukele’ye sınırsız başkanlık yetkisi veren yasayı onayladı

El Salvador Yasama Meclisi Perşembe günü, süresiz olarak cumhurbaşkanının yeniden seçilmesine izin veren bir yasayı…

2 Ağustos 2025 18:34

SAMPA Otomotiv işçileri iş bıraktı

Samsun'da faaliyet gösteren SAMPA Otomotiv'de çalışan işçiler, ''beş aydır maaşlarını alamadıkları ve mobbinge uğradıklarını'' ileri…

2 Ağustos 2025 17:15

Gazze’de kıtlık ve açlık devam ederken İsrail saldırılarına devam ediyor

İsrail ordusunun Gazze Şeridi'nde bu sabah erken saatlerde açtığı ateş ve top atışları sonucu,12’si yardım…

2 Ağustos 2025 14:25

Sendikalar kamuda sefalet ücretine imza atıyor

Kamu Çerçeve Protokolü’nde HAK-İŞ ve TÜRK-İŞ, işveren tarafıyla anlaştı. Bugün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda…

2 Ağustos 2025 14:01

Sosyalist Cumhuriyet

Türkiye Komünist Hareketi işte böyle bir dönem ve düzlemde Türkiye’nin geleceğinde bir seçenek değil bir…

2 Ağustos 2025 10:42

RTÜK’ün ekran karartma cezası TELE 1’e ulaştı

RTÜK'ün TELE1'e verdiği 5 gün karartma cezası kanala tebliği edildi. TELE1, 6 Ağustos Çarşamba'yı 7…

1 Ağustos 2025 18:47
Reklam