Reklam
Kategoriler: İç Açı

Üzerinde raylı sistem bulunan en uzun köprüydü: Raylar unutuldu

Reklam

İstanbul’da 2016 yılında kullanıma açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün üzerinde yer alacağı açıklanan, Sakarya Akyazı’dan İstanbul Havalimanı’na kadar olacağı ilan edilen tren yolu hattı ile ilgili geçen 5.5 yıllık sürede herhangi bir adım atılmadı.

Sözcü’den Taylan Büyükşahin’in haberine göre; 2022 bütçesinde buradaki tren yolu hattı için herhangi bir bütçe bulunmadığını söyleyen İyi Parti İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclis Üyesi Suat Sarı, hükümetin bu projeyi unuttuğunu belirtti. Sarı, tren yolu projesinin devreye girmemesi nedeniyle hem kamu maliyetinin hem de emisyon salımının arttığına dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Hükümet burada kendisi ile çelişiyor. Yaptığı projelerde emisyon salımının azaltıldığı ile övünen iktidar, demiryolunu hayata geçirmeyerek hem çevreyi kirletiyor hem de akaryakıt tüketimi ile cari açığı yükseltiyor. Tren yolu yapılınca araç kullanımı azalacak.

‘LOBİLERİN ETKİSİNDE Mİ KALIYOR?’

Acaba bunu istemeyen lobilerin mi etkisinde kalınıyor? Sorgulanması gereken, hükümetin emisyon azaltımı konusundaki yaklaşımı. Çanakkale Köprüsü’ne de tren yolu koymadılar. Öyle yapılırsa Ege’den, Akdeniz’den ürünler kamyonlarla değil, trenlerle İstanbul’a ulaşacak. Ama bunu hayata geçirmiyorlar.”

DEVLETE DEVİR TARİHİ BELLİ DEĞİL

Yap-işlet-devret modeli ile inşa edilen ve 29 Mayıs 2013’te temeli atılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün devlete devri konusunda bir muallak olduğunu anlatan Suat Sarı, ilk başta 10 yıl 3 aylık kullanım süresinin temel atıldıktan sonra başladığının açıklandığını söyledi. Ancak daha sonra farklı açıklamalar yapıldığını belirten Sarı, köprünün açıldığı 26 Ağustos 2016 tarihinin başlangıç kabul edildiğini kaydetti. Sarı, “Köprünün devlete devri 2024 mü, yoksa 2027 mi belli değil” dedi.

TREN KULLANIM PARASI ÖDENİYOR MU?

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ndeki tren yolu için ayrı bir maliyetin olabileceğini söyleyen Suat Sarı, tren kullanımı parasının müteahhide ödenip ödenmediğinin de açıklanması gerektiğini vurguladı. Köprü genişliğinin 59 metre olduğunu hatırlatan Sarı, 4 gidiş ve 4 geliş karayolunun arasında 2 şerit de tren hattının bulunduğunu kaydetti.

Reklam

Önceki Haberler

Konya’da ortaokul öğrencisi başı açık diye okula alınmadı!

Konya’nın Selçuklu ilçesinde bulunan Ahmet Hazım Uluşahin İmam Hatip Ortaokulu Müdürü H.A.,’nın 10 yaşındaki E.A…

20 Mayıs 2025 19:52

ABD’nin eski Şam büyükelçisinden Colani itirafı: Onu siyasete biz taşıdık

Baltimore’daki Uluslararası İlişkiler Konseyi’nde bu ay başında konuşan Ford, Şara ile temasa, 2023’te bir İngiliz…

20 Mayıs 2025 19:18

İzmir’de 2 yurttaşın elektrik akımına kapılarak ölmesine ilişkin dava: Yeni bilirkişi raporu ve bilirkişinin reddi taleplerine ret

İzmir’de iki kişinin elektrik akımına kapılarak hayatını kaybetmesine ilişkin 42 sanıklı davanın 6'ncı celsesi tamamlandı.…

20 Mayıs 2025 18:08

Adrese teslim ihaleyle Cengiz Holding’e satılan maden sahasının ÇED süreci başladı

Sinop’ta Cengiz Holding’e ait Eti Bakır A.Ş.’nin, Boyabat'ta adrese teslim ihaleyle aldığı orman ve tarım…

20 Mayıs 2025 17:47

Minguzzi davasında yeni gelişme: ‘Bıçak soruşturması’nda takipsizlik kararı

Ahmet Minguzzi’nin öldürüldüğü bıçağın 'yasak niteliği taşıyan' bıçaklardan olmadığına karar verildi. Kadıköy Bit Pazarı'nın üstündeki…

20 Mayıs 2025 17:24

Grevdeki TPI işçilerinden Temel Conta’ya dayanışma ziyareti

TPI Composites işçileri, saldırıya uğrayan Temel Conta işçilerini ziyaret etti. Ziyarette, "Kaç gün olursa olsun…

20 Mayıs 2025 17:09
Reklam