Reklam
Kategoriler: Gündem

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, 11 yıl aradan sonra Mısır’a resmi ziyarette bulundu

Reklam

Türkiye Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Mısırlı mevkidaşı Samih Şukri’nin davetiyle 11 yıl aradan sonra resmi ziyarette bulunmak için Mısır’a gitti. Çavuşoğlu, görüşmeler sonrası düzenlenen ortak basın toplantısında ilişkilerin normalleşmesi adına atılan somut adımlardan memnuniyet duyduklarını belirterek, bölgenin huzura ve güvene ihtiyacı olduğunu söyledi. Mısırlı Bakan Şukri ise sürecin hedefine ulaşması için ellerinden geleni yapacaklarını vurgulayarak, Türkiye ve Mısır’ın görüş ayrılıklarını gidereceklerini ifade etti.

Bakan Çavuşoğlu’nun açıklamalarından öne çıkanlar:

“Şukri’ye sıcak ev sahipliği için teşekkür ediyorum. Bundan sonra birbirimizi daha sık göreceğiz. Özellikle deprem sonrasında bize verdikleri destek için Mısır hükümeti ve halkına teşekkür ediyorum. Halkımız bunları hiç bir zaman unutmayacak. İlişkilerimizi normalleştirmek adına somut adımların atılıyor olmasından son derece memnunuz.

Bölgemizin huzura ve güvene ihtiyacı var. Kardeşler arasında görüş ayrılıkları olabilir. Ama bundan sonra bağlarımızı koparmamak için elimizden geleni yapacağız

Bugün gerek baş başa görüşmemizde gerekse heyet görüşmelerinde aslında birçok konuda Mısır’da çok fazla görüş ayrılığımız olmadığını gördük. Bu diyalog eksikliğinden kaynaklanan yanlış anlaşmaları gidereceğiz, ilişkilerimizi iş birliğimizi genişleteceğiz.”

Mısırlı Bakan Şukri’nin açıklamalarından öne çıkanlar:

Sürecin hedefine ulaşması için elimizden geleni yapacağız. Geçmiş yılların telafisi için umutluyuz. Süreç başladıktan sonra gördük ki bakış açılarımız aynı.”

Bakan Şukri, Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından, 27 Şubat’ta dayanışma ve taziyede bulunmak için Türkiye’yi ziyaret etmiş ve Bakan Çavuşoğlu’yla görüşmüştü.

İki ülke arasındaki siyasi ilişkiler, 2013 yılında Mısır Cumhurbaşkanı Muhammed Mursi’nin askeri darbe ile görevden uzaklaştırılmasına Türkiye’nin sert tepki göstermesi nedeniyle maslahatgüzâr seviyesine düşürülmüştü.

Normalleşme yönünde en ciddi adım, AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın 2022 Dünya Kupası açılışı için gittiği Katar’da, Mısır Cumhurbaşkanı Abdulfettah es-Sisi ile 45 dakika süren görüşmesi ve tokalaşırken verdikleri poz olmuştu.

Reklam

Önceki Haberler

Sosyalistler, İzmir, İstanbul ve Ankara’da NATO’ya karşı sokağa çıktı

Emperyalizmin savaş aygıtı NATO'nun 7-8 Temmuz tarihinde başkent Ankara'da düzenleyeceği zirvenin protesto edildiği eylemlerde sık…

27 Haziran 2026 18:46

ABD, ateşkesi ihlal etti

İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin güney kıyılarına düzenlediği saldırıları kınayarak bu saldırıların 18 Haziran tarihli ateşkes…

27 Haziran 2026 17:01

NATO Zirvesi gözaltıları: Tutuklu sayısı 178’e yükseldi

Soruşturma kapsamında 23 Haziran’da çok sayıda adrese eş zamanlı operasyon düzenlenmiş, hakkında yakalama kararı bulunan…

27 Haziran 2026 15:17

“Ölü Deniz” gösterisinin kesitlerine engelleme kararı

Komedyen Deniz Göktaş'ın "Ölü Deniz" adlı stand-up gösterisinin kesitleri mahkeme kararıyla X platformundan kaldırılmaya başlandı.

27 Haziran 2026 11:19

NATO zirvesi öncesi sosyal medya hesaplarına erişim engeli!

Gözaltı ve tutuklamaların ardından iktidar,  aralarında Emek Gençliği,  SOL Genç, Türkiye Komünist Hareketi (TKH) İstanbul…

27 Haziran 2026 11:13

CHP’de ‘Hain Kemal’ sloganları sonrası 63 parti üyesi hakkında tedbir kararı

Garip Dede Cemevi'nde düzenlenen On Muharrem Orucu programında Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik atılan "Hain Kemal" sloganlarının…

26 Haziran 2026 17:14
Reklam