Diyanet, 'sosyal medya ahlakı'na el attı
Diyanet İşleri Başkanlığı’nca bastırılan "Sosyal Medya Ahlakı" isimli kitaba dayandırılan konferanslarda, “Sosyal medyanın nasıl kullanılması gerektiğini” anlatılırken, sunumları, ilçe müftülüklerince görevlendirilen personelin yaptığı belirtildi.
Devasa bütçesi ve verdiği fetvalar ile Türkiye’nin en tartışmalı kurumlarının başında gelen Diyanet İşleri Başkanlığı’nın, ilçe müftülüklerinin, “Değerleri ile Yetişen Gençlik Projesi” kapsamında okullarda, “Sosyal medya ahlakı” konulu konferanslar düzenlediği ortaya çıktı.
Diyanet İşleri Başkanlığı’nca bastırılan “Sosyal Medya Ahlakı” isimli kitaba dayandırılan konferanslarda, “Sosyal medyanın nasıl kullanılması gerektiğini” anlatılırken, sunumları, ilçe müftülüklerince görevlendirilen personelin yaptığı belirtildi.
Diyanet’in “Sosyal Medya Ahlakı” isimli çalışması, kitaplaştırılmış, başkanlık, kitaptan 80 bin adet bastırılması karşılığında bir matbaa firması ile 229 bin TL’lik anlaşma yapmıştı.
Kitabın tanıtım yazısında şu ifadeler yer alıyor:
“İletişim ve teknolojinin hızla gelişmesiyle beraber sosyal medya hayatın bir parçası haline gelmiştir. Sosyal medyanın yaygın bir şekilde kullanılmasıyla birlikte, geleneksel ilişki biçimleri değişmiş; iletişim, etkileşim ve sosyalleşme süreçleri köklü dönüşümler geçirmiştir. Söz konusu değişim ve dönüşümler, gündelik hayatta birtakım kolaylıklar ve imkânlar sağlamakla beraber, insani ve ahlaki boyutta ciddi risklere de zemin oluşturmaktadır”