Reklam
Kategoriler: Gündem

İstanbul Havalimanı yapılmadan önce zeminin jeolojik yapısı değiştirilmiş

Reklam

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’nın Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Polat, olası İstanbul depreminde havalimanın tüm binaları ile hava tarafındaki operasyonların aksamayacağı şekilde, deprem modellemeleri çerçevesinde tasarım ve inşaat çalışmalarının gerçekleştirildiğini söyledi.

Polat, havalimanı yapılmadan önce bölgenin jeolojik yapısının değiştirildiğini iddia etti. İGA’dan yapılan açıklamada, Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından gözlerin muhtemel İstanbul depremine çevrildiği ve konunun tartışılmaya başlandığı belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bu amaçla Mayıs 2015 tarihli İstanbul Havalimanı Sismik Tehlike Raporu hazırlatan İGA, bu süreçte Boğaziçi Üniversitesi Deprem Mühendisliği Ana Bilim Dalı Onursal Profesörü Mustafa Erdik, Deprem Güçlendirme Derneği (DEGÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Türkkan ve Özyeğin Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Kurucu Bölüm Başkanı Prof. Dr. Atilla Ansal öncülüğünde, ulusal ve uluslararası bir ekip ile birlikte çalıştı. Söz konusu raporda, deprem tehlikesi için kaynak faylarda oluşabilecek herhangi bir depremin muhtemel etkilerinin belirlenmesi amacı ile sahaya özgü sismik tehlike değerlendirmesi yapıldı, zemin ve binaların tasarımlarında kullanılacak deprem yükleri İstanbul Havalimanı özelinde tespit edildi.”

‘HAVALİMANI YAPILMADAN ÖNCEKİ JEOLOJİK YAPI EĞİŞTİRİLDİ’

Açıklamada görüşlerine yer verilen İGA İstanbul Havalimanı Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Polat, 475 yıllık tekerrür süreli DD2 depremi etkisinde İstanbul Havalimanı’nın kesintisiz hizmet verme prensibi ile tasarım ve inşaatının tamamlandığını belirterek, şunları kaydetti:

“Kriterimiz, İGA İstanbul Havalimanı’nın beklenen İstanbul depremi sonrasında hiç hasar görmemesi ve kesintisiz kullanım prensibinin işlemesi üzerine kuruldu. Beklenen İstanbul depreminin meydana gelmesi halinde, terminal, hava trafik kule, enerji merkezi, ARFF istasyonları dahil tüm binalarımız ve hava tarafı ‘pist-apron-taksi yolları’nda, operasyonların aksamayacağı şekilde, deprem modellemelerimiz çerçevesinde, tasarım ve inşaat çalışmalarımızı gerçekleştirdik. Havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapı değiştirildi ve olası deprem yükleri dahil havalimanı operasyonlarına uygun hale getirildi.”

Reklam

Önceki Haberler

Yandaş Yeni Şafak’ın iddialarına İBB’den yalanlama

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, iktidara yakın Yeni Şafak'ın "daire karşılığı oy" iddiasında bulunduğu haberini yalanladı.

7 Nisan 2025 14:21

AKP’li belediye MEB’e tahsis edilen binayı Diyanet’e verdi

AKP’li Konya Büyükşehir Belediye Meclisi, halk eğitim merkezi yapılması için MEB’e tahsis edilen eski belediye…

7 Nisan 2025 13:57

Mehmet Şimşek kendisini eleştirenleri hedef aldı: Kötü niyetliler

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Dezenflasyonda şu anda bir başarı var, program çerçevesinde gidiyor"…

7 Nisan 2025 13:44

YTÜ’de boykot devam ediyor: Sıra arkadaşlarımız serbest kalana kadar sınava girmeyeceğiz

Yıldız Teknik Üniversitesinde öğrenciler, protestolara katıldığı için sıra arkadaşlarının tutuklanmasına tepki göstermek için sıralara "Bu…

7 Nisan 2025 13:20

Enflasyonun işçiye emekçiye faturası ortaya çıktı: 3 ayda 134 milyar TL kayıp!

DİSK-AR’ın yayımladığı Nisan 2025 Ücret Kayıpları İzleme Raporu’na göre, enflasyonun emek gelirlerine sadece yılın ilk…

7 Nisan 2025 13:11

29 işçinin hayatını kaybettiği gece kulübü yangını: İkinci kez hazırlanan bilirkişi raporu eksiklerle dolu

29 işçinin yaşamını yitirdiği Masquerade yangınına ilişkin hazırlanan ikinci bilirkişi raporunun eksiklerle dolu olduğunu belirten…

7 Nisan 2025 12:32
Reklam