Reklam
Kategoriler: Gündem

İstanbul Havalimanı yapılmadan önce zeminin jeolojik yapısı değiştirilmiş

Reklam

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’nın Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Polat, olası İstanbul depreminde havalimanın tüm binaları ile hava tarafındaki operasyonların aksamayacağı şekilde, deprem modellemeleri çerçevesinde tasarım ve inşaat çalışmalarının gerçekleştirildiğini söyledi.

Polat, havalimanı yapılmadan önce bölgenin jeolojik yapısının değiştirildiğini iddia etti. İGA’dan yapılan açıklamada, Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından gözlerin muhtemel İstanbul depremine çevrildiği ve konunun tartışılmaya başlandığı belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bu amaçla Mayıs 2015 tarihli İstanbul Havalimanı Sismik Tehlike Raporu hazırlatan İGA, bu süreçte Boğaziçi Üniversitesi Deprem Mühendisliği Ana Bilim Dalı Onursal Profesörü Mustafa Erdik, Deprem Güçlendirme Derneği (DEGÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Türkkan ve Özyeğin Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Kurucu Bölüm Başkanı Prof. Dr. Atilla Ansal öncülüğünde, ulusal ve uluslararası bir ekip ile birlikte çalıştı. Söz konusu raporda, deprem tehlikesi için kaynak faylarda oluşabilecek herhangi bir depremin muhtemel etkilerinin belirlenmesi amacı ile sahaya özgü sismik tehlike değerlendirmesi yapıldı, zemin ve binaların tasarımlarında kullanılacak deprem yükleri İstanbul Havalimanı özelinde tespit edildi.”

‘HAVALİMANI YAPILMADAN ÖNCEKİ JEOLOJİK YAPI EĞİŞTİRİLDİ’

Açıklamada görüşlerine yer verilen İGA İstanbul Havalimanı Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Polat, 475 yıllık tekerrür süreli DD2 depremi etkisinde İstanbul Havalimanı’nın kesintisiz hizmet verme prensibi ile tasarım ve inşaatının tamamlandığını belirterek, şunları kaydetti:

“Kriterimiz, İGA İstanbul Havalimanı’nın beklenen İstanbul depremi sonrasında hiç hasar görmemesi ve kesintisiz kullanım prensibinin işlemesi üzerine kuruldu. Beklenen İstanbul depreminin meydana gelmesi halinde, terminal, hava trafik kule, enerji merkezi, ARFF istasyonları dahil tüm binalarımız ve hava tarafı ‘pist-apron-taksi yolları’nda, operasyonların aksamayacağı şekilde, deprem modellemelerimiz çerçevesinde, tasarım ve inşaat çalışmalarımızı gerçekleştirdik. Havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapı değiştirildi ve olası deprem yükleri dahil havalimanı operasyonlarına uygun hale getirildi.”

Reklam

Önceki Haberler

Sahte diploma çetesi depremde ölen avukatların yerine de sahte isim eklemişler

Sahte e-imza ile sahte üniversite diploması alındığı ve notların yükseltildiği iddialarıyla ilgili hazırlanan iddianamede, 6…

4 Ağustos 2025 18:18

İskenderun’da hayatını kaybeden askerlerin tahlil sonuçlarına ulaşıldı

Cumhuriyet yazarı Barış Terkoğlu, İskenderun’daki Deniz Er Eğitim Alayı’nda iki askerin hayatını kaybettiği olayın perde…

4 Ağustos 2025 17:19

Diploması sahte çıkan Osmanlı torunu, sistemden defalarca sorgulama yapmış

II. Abdülhamit’in 4. kuşak torunu Abdülhamid Kayıhan Osmanoğlu'nun adı sahte diploma skandalında geçmeye devam ediyor.…

4 Ağustos 2025 16:53

Sahte diplomadan sonra sahte belgelerle vatandaşlık skandalı: Binlerce kişiye vatandaşlık verilmiş

Gazeteci İsmail Saymaz, bu kez usulsüz vatandaşlık satışına dair çarpıcı bir skandalı gündeme taşıdı. 2019-2023…

4 Ağustos 2025 16:46

Sahte diploma skandalı Meclis gündeminde

CHP Genel Başkan Yardımcısı Karasu, sahte e-imza üreterek yüzlerce sahte üniversite diploması alındığı iddialarıyla ilgili…

4 Ağustos 2025 16:41

Beşiktaş taraftarından TÜGVA etkinliğine tepki

Beşiktaş Tüpraş Stadyumu'nda gerçekleşen Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA) Yaz Okulları Finali sonrası Beşiktaş taraftar grubu…

4 Ağustos 2025 16:37
Reklam