Reklam
Kategoriler: Gündem

İstanbul Havalimanı yapılmadan önce zeminin jeolojik yapısı değiştirilmiş

Reklam

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’nın Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Polat, olası İstanbul depreminde havalimanın tüm binaları ile hava tarafındaki operasyonların aksamayacağı şekilde, deprem modellemeleri çerçevesinde tasarım ve inşaat çalışmalarının gerçekleştirildiğini söyledi.

Polat, havalimanı yapılmadan önce bölgenin jeolojik yapısının değiştirildiğini iddia etti. İGA’dan yapılan açıklamada, Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından gözlerin muhtemel İstanbul depremine çevrildiği ve konunun tartışılmaya başlandığı belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bu amaçla Mayıs 2015 tarihli İstanbul Havalimanı Sismik Tehlike Raporu hazırlatan İGA, bu süreçte Boğaziçi Üniversitesi Deprem Mühendisliği Ana Bilim Dalı Onursal Profesörü Mustafa Erdik, Deprem Güçlendirme Derneği (DEGÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Türkkan ve Özyeğin Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Kurucu Bölüm Başkanı Prof. Dr. Atilla Ansal öncülüğünde, ulusal ve uluslararası bir ekip ile birlikte çalıştı. Söz konusu raporda, deprem tehlikesi için kaynak faylarda oluşabilecek herhangi bir depremin muhtemel etkilerinin belirlenmesi amacı ile sahaya özgü sismik tehlike değerlendirmesi yapıldı, zemin ve binaların tasarımlarında kullanılacak deprem yükleri İstanbul Havalimanı özelinde tespit edildi.”

‘HAVALİMANI YAPILMADAN ÖNCEKİ JEOLOJİK YAPI EĞİŞTİRİLDİ’

Açıklamada görüşlerine yer verilen İGA İstanbul Havalimanı Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Polat, 475 yıllık tekerrür süreli DD2 depremi etkisinde İstanbul Havalimanı’nın kesintisiz hizmet verme prensibi ile tasarım ve inşaatının tamamlandığını belirterek, şunları kaydetti:

“Kriterimiz, İGA İstanbul Havalimanı’nın beklenen İstanbul depremi sonrasında hiç hasar görmemesi ve kesintisiz kullanım prensibinin işlemesi üzerine kuruldu. Beklenen İstanbul depreminin meydana gelmesi halinde, terminal, hava trafik kule, enerji merkezi, ARFF istasyonları dahil tüm binalarımız ve hava tarafı ‘pist-apron-taksi yolları’nda, operasyonların aksamayacağı şekilde, deprem modellemelerimiz çerçevesinde, tasarım ve inşaat çalışmalarımızı gerçekleştirdik. Havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapı değiştirildi ve olası deprem yükleri dahil havalimanı operasyonlarına uygun hale getirildi.”

Reklam

Önceki Haberler

Slovakya Başbakanı Robert Fico silahlı saldırıya uğradı

Slovakya Başbakanı Robert Fico, uğradığı silahlı saldırı sonucu yaralanarak hastaneye kaldırıldı. Fico'nun hayati tehlikesinin bulunduğu…

15 Mayıs 2024 18:13

Floransa’da öğrenciler Filistin için eylemlere başladı

Floransa’da üniversite öğrencileri İsrail’in Filistin’de soykırımına karşı San Marco meydanında işgal eylemine başladı. Filistinli Gazeteci…

15 Mayıs 2024 18:07

İrlanda, Filistin devletini tanıyacağını açıkladı

İrlanda, birkaç ülkeyle ortak şekilde Filistin devletini tanımak için görüştüklerini, bu ay bitmeden Filistin devletini…

15 Mayıs 2024 16:55

Kamuda tasarruf Diyanet’e işlemedi: Lüks otelde toplantılara devam

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek tasarruf planını anlatırken “Kamuda toplantı artık lüks otellerde yapılmayacak”…

15 Mayıs 2024 16:50

Gericilik okullarda sınır tanımıyor: ÇEDES kapsamında Kuran kursu açtılar

Samsun’da bulunan bir okulda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersliği adı altında Kuran Kursu sınıfı…

15 Mayıs 2024 16:45

TÜİK verileri açıklandı: Türkiye’nin doğurganlık hızı düştü

TÜİK'in verilerine göre, canlı doğan bebek sayısı 2023 yılında 958 bin 408 oldu. Canlı doğum…

15 Mayıs 2024 16:37
Reklam