THY'den reklama dudak uçuklatan harcama
Geçtiğimiz günlerde sistemi çökerek binlerce yolcunun mağdur olmasına sebep olan THY'nin harcamaları dudak uçuklatıyor. Sadece reklam harcaması 2.8 milyar TL'yi bulurken müşavirlik ve danışmanlık gideri 211 milyon TL'yi buldu.
BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre THY’nin bilgi teknolojileri sistemlerinde 1 Kasım’da meydana gelen arıza nedeniyle bilet ve rezervasyon işlemlerinde büyük aksaklıklar yaşandı. Binlerce yolcuyu mağdur eden ve havalimanında uzun kuyruklar oluşturan arızanın, “Siber saldırı” nedeniyle yaşandığı iddia edilse de kurum, iddiayı yalanladı. Havalimanında adeta mahsur kalan yolcular, yaşananlara tepki gösterdi.
Tepkilerin ardından THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, 1 Kasım akşamı sosyal medya hesabından konuyla ilgili açıklama yaparak, sistemlerin peyderpey devreye alındığını, uçuşların normale döneceğini belirtti. Arızanın giderilmesinin ardından seferler 1 Kasım günü saat 22.30’da yeniden başladı.
REKLAM HARCAMASI KATLANARAK ARTTI
Çok sayıda yolcuyu mağdur eden THY’nin mali raporları ise reklam için harcanan paranın büyüklüğünü açığa çıkardı. TÜRGEV Yönetim Kurulu Başkanı Fatmanur Altun ile AKP’li Melih Şükrü Ecertaş’ın yönetim kurulunda yer aldığı şirketin mali tabloları, Ocak-Eylül 2023 dönemindeki reklam harcamasının 2022’nin aynı dönemine oranla yüzde 148 arttığını ortaya koydu.
THY’nin müşavirlik ve danışmanlık için harcadığı para da dudak uçuklattı. Buna göre, 1 Ocak 2022-1 Eylül 2022 döneminde 112 milyon TL’lik müşavirlik ve danışmanlık harcamasına imza atan THY, müşavirlik ve danışmanlık harcamasını 1 Ocak 2023-1 Eylül 2023 döneminde ise 211 milyon TL’ye yükseltti.