Reklam
Kategoriler: Gündem

ÇEDES projesi kapsamında yapılan ‘kurban ibadeti’ skandalı meclis gündeminde

Reklam

Milli Eğitim Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığı’nın birlikte hayata geçirdiği “Çevreme Duyarlıyım ve Değerlerime Sahip Çıkıyorum” (ÇEDES) projesinde yaşanan son skandal Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşındı.

Birçok okulda yaşanan  skandal uygulamalarda, çocuklara ‘Kurban ibadeti’ öğretme bahanesiyle ellerine bıçak verilmiş, başka bir okulda da çocuklarla Filistin’e destek gerekçesiyle elleri kelepçeliymiş gibi etkinlikler yapılmıştı. Bir diğer okulda ise çocuklar camiye götürülmüş ve sosyal medyada boş sınıf paylaşılmıştı.

Yaşanan skandal Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Isparta Milletvekili Hikmet Yalım Halıcı tarafından Meclis gündemine taşındı.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından yanıtlanması talebiyle bir soru önergesi veren Halıcı, Tekin’e 5 soru yöneltti.

“NASIL BİR NESİL YARATILMAK İSTENMEKTE?”

Çocuğun gelişimi ve pedagojik durumu göz önüne alındığında öğrenciler üzerinde oluşacak travmaların nasıl önleneceğini soran Halıcı, “Verilen bu sözde eğitimler, hem öğrencilerin akıl ve ruh sağlığına hem de Anayasa’ya aykırı değil midir?” ifadesini kullandı.

Halıcı’nın, Tekin’in yanıtlanması istemiyle verdiği önergede şu sorular yer aldı:

1 – Okullarda çocuklara çağdaş eğitim müfredatının içerikleri, hayvan sevgisi, doğaya olan saygı öğretilmesi yerine neden kasap eğitimi verir gibi koyun kesme öğretilmektedir? Bunun çocuklara ne gibi faydası vardır? Çocuğun gelişimi ve pedagojik durumu göz önüne alındığında öğrenciler üzerinde oluşacak travmalar nasıl önlenecektir?

2 – Çocukları gelecek dünyasına hazırlaması gereken okullarda bu amaç yerine ötekileştirişi, şiddet ve kan içeren uygulamalarla nasıl bir nesil yaratılmak istenmektedir? Verilen bu sözde eğitimler, hem öğrencilerin akıl ve ruh sağlığına hem de Anayasa’ya aykırı değil midir?

3 – Bahsi geçen bu sözde eğitim uygulamalarının durdurulması ve konuyla ilgili uzmanların, eğitimcilerin ve ailelerin görüşlerinin alınarak sağlıklı bir müfredat programına geçilmesi için hangi adımları atacaksınız?

4 – Laiklik karşıtı ayaklanmalar sonucunda ceza almış kişilerin mezarına neden öğrenciler götürülmektedir? Bunun öğrenciye ne tür bir katkısı olacaktır? Bahsi geçen uygulamalarla ne amaçlanmaktadır? Burada, öğrenciler kullanılarak Laikliğe mi saldırılmaktadır?

5 – Öğrencilerin pedagojik gelişimine katkıda bulunarak onların hayata hazırlanmasına olanak hazırlayabilecek rehber öğretmenleri atamak yerine neden okullara konuyla ilgili uzmanlığı ve formasyonu olmayan manevi danışman sokulmaktadır?

Reklam

Önceki Haberler

Laiklik Meclisi heyeti gericilerin hedef göstermesi sonrası tutuklanan Aslı Aydemir’i ziyaret etti

Laiklik Meclisi üyeleri gericilerin hedef gösterilerek tutuklanan akademisyen Aslı Aydemir’i Marmara Cezaevi’nde ziyaret etti. Ziyaret sonrası…

11 Temmuz 2025 19:26

Murat Çalık anjiyodan sonra tekrar cezaevine gönderildi

Beylikdüzü Belediye Başkanı Murat Çalık, anjiyo işlemi sonrası sağlık durumu riskli olmasına rağmen elleri kelepçeli…

11 Temmuz 2025 17:29

Bakan Tunç’tan PKK’nın silah bırakmasıyla ilgili açıklama

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Abdullah Öcalan'ın çağrısının ardından bugün PKK'nin düzenlediği törende bir grubun silahlarını…

11 Temmuz 2025 17:17

Rusya benzin ihracatını yasaklamayı planlıyor

Rusya, artan iç talep ve fiyat baskıları nedeniyle benzin ihracatını tamamen yasaklamayı gündemine aldı. Başbakan…

11 Temmuz 2025 17:13

Laiklik Meclisi’nden AKP’li eski milletvekili Ahmet Hamdi Çamlı hakkında suç duyurusu

Laiklik Meclisi, AKP eski milletvekili Ahmet Hamdi Çamlı hakkında "Anayasayı ihlal, Türkiye Cumhuriyeti`ni aşağılama ve…

11 Temmuz 2025 16:58

Spotify Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor

Bakan yardımcısının hedef göstermesinin ardından hakkında soruşturma açılan Spotify, Türkiye'deki sansür baskısı nedeniyle faaliyetlerini durdurmayı…

11 Temmuz 2025 16:43
Reklam