Reklam
Kategoriler: Gündem

ÇEDES projesi kapsamında yapılan ‘kurban ibadeti’ skandalı meclis gündeminde

Reklam

Milli Eğitim Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığı’nın birlikte hayata geçirdiği “Çevreme Duyarlıyım ve Değerlerime Sahip Çıkıyorum” (ÇEDES) projesinde yaşanan son skandal Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşındı.

Birçok okulda yaşanan  skandal uygulamalarda, çocuklara ‘Kurban ibadeti’ öğretme bahanesiyle ellerine bıçak verilmiş, başka bir okulda da çocuklarla Filistin’e destek gerekçesiyle elleri kelepçeliymiş gibi etkinlikler yapılmıştı. Bir diğer okulda ise çocuklar camiye götürülmüş ve sosyal medyada boş sınıf paylaşılmıştı.

Yaşanan skandal Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Isparta Milletvekili Hikmet Yalım Halıcı tarafından Meclis gündemine taşındı.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından yanıtlanması talebiyle bir soru önergesi veren Halıcı, Tekin’e 5 soru yöneltti.

“NASIL BİR NESİL YARATILMAK İSTENMEKTE?”

Çocuğun gelişimi ve pedagojik durumu göz önüne alındığında öğrenciler üzerinde oluşacak travmaların nasıl önleneceğini soran Halıcı, “Verilen bu sözde eğitimler, hem öğrencilerin akıl ve ruh sağlığına hem de Anayasa’ya aykırı değil midir?” ifadesini kullandı.

Halıcı’nın, Tekin’in yanıtlanması istemiyle verdiği önergede şu sorular yer aldı:

1 – Okullarda çocuklara çağdaş eğitim müfredatının içerikleri, hayvan sevgisi, doğaya olan saygı öğretilmesi yerine neden kasap eğitimi verir gibi koyun kesme öğretilmektedir? Bunun çocuklara ne gibi faydası vardır? Çocuğun gelişimi ve pedagojik durumu göz önüne alındığında öğrenciler üzerinde oluşacak travmalar nasıl önlenecektir?

2 – Çocukları gelecek dünyasına hazırlaması gereken okullarda bu amaç yerine ötekileştirişi, şiddet ve kan içeren uygulamalarla nasıl bir nesil yaratılmak istenmektedir? Verilen bu sözde eğitimler, hem öğrencilerin akıl ve ruh sağlığına hem de Anayasa’ya aykırı değil midir?

3 – Bahsi geçen bu sözde eğitim uygulamalarının durdurulması ve konuyla ilgili uzmanların, eğitimcilerin ve ailelerin görüşlerinin alınarak sağlıklı bir müfredat programına geçilmesi için hangi adımları atacaksınız?

4 – Laiklik karşıtı ayaklanmalar sonucunda ceza almış kişilerin mezarına neden öğrenciler götürülmektedir? Bunun öğrenciye ne tür bir katkısı olacaktır? Bahsi geçen uygulamalarla ne amaçlanmaktadır? Burada, öğrenciler kullanılarak Laikliğe mi saldırılmaktadır?

5 – Öğrencilerin pedagojik gelişimine katkıda bulunarak onların hayata hazırlanmasına olanak hazırlayabilecek rehber öğretmenleri atamak yerine neden okullara konuyla ilgili uzmanlığı ve formasyonu olmayan manevi danışman sokulmaktadır?

Reklam

Önceki Haberler

Diyanet yöneticilerinin çift maaş aldığı ortaya çıktı

Diyanet Vakfı’nın yönetimindeki dört emeklinin, emekli aylıklarının yanı sıra vakıftan da ücret aldığı ortaya çıktı.

11 Temmuz 2025 14:24

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’den gazeteci Serdar Akinan hakkında suç duyurusu

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin'den gazeteci Serdar Akinan hakkında suç duyurusu

11 Temmuz 2025 12:45

PKK silah bıraktı, ilk açıklama geldi

Kendisini feshetme kararı alan PKK, Süleymaniye kentinde bulunan Casana Mağarası'nda silah bırakma töreni gerçekleştirdi. PKK'den…

11 Temmuz 2025 12:35

Erdoğan yarınki açıklaması öncesinde af iddiaları gündemde

AKP sözcüsü Ömer Çelik, Erdoğan'ın yarın bir açıklama yapacağını söyledi, AKP hesaplarından “Son 2 gün”…

11 Temmuz 2025 12:29

Sermayenin temsilcileri HTŞ lideriyle görüşmek için Suriye’ye gitti

Rifat Hisarcıklıoğlu başkanlığındak TOBB heyeti HTŞ lideri Colani ile Şam'da bir araya geldi. Görüşmelerde ekonomik…

11 Temmuz 2025 12:18

Yiğit Bulut öldü

Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Yiğit Bulut (53) yaşamını yitirdi. Bir süredir kanser tedavisi gören Bulut'un durumu son…

11 Temmuz 2025 10:29
Reklam