Reklam
Kategoriler: Gündem

ÇEDES projesi kapsamında yapılan ‘kurban ibadeti’ skandalı meclis gündeminde

Reklam

Milli Eğitim Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığı’nın birlikte hayata geçirdiği “Çevreme Duyarlıyım ve Değerlerime Sahip Çıkıyorum” (ÇEDES) projesinde yaşanan son skandal Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşındı.

Birçok okulda yaşanan  skandal uygulamalarda, çocuklara ‘Kurban ibadeti’ öğretme bahanesiyle ellerine bıçak verilmiş, başka bir okulda da çocuklarla Filistin’e destek gerekçesiyle elleri kelepçeliymiş gibi etkinlikler yapılmıştı. Bir diğer okulda ise çocuklar camiye götürülmüş ve sosyal medyada boş sınıf paylaşılmıştı.

Yaşanan skandal Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Isparta Milletvekili Hikmet Yalım Halıcı tarafından Meclis gündemine taşındı.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından yanıtlanması talebiyle bir soru önergesi veren Halıcı, Tekin’e 5 soru yöneltti.

“NASIL BİR NESİL YARATILMAK İSTENMEKTE?”

Çocuğun gelişimi ve pedagojik durumu göz önüne alındığında öğrenciler üzerinde oluşacak travmaların nasıl önleneceğini soran Halıcı, “Verilen bu sözde eğitimler, hem öğrencilerin akıl ve ruh sağlığına hem de Anayasa’ya aykırı değil midir?” ifadesini kullandı.

Halıcı’nın, Tekin’in yanıtlanması istemiyle verdiği önergede şu sorular yer aldı:

1 – Okullarda çocuklara çağdaş eğitim müfredatının içerikleri, hayvan sevgisi, doğaya olan saygı öğretilmesi yerine neden kasap eğitimi verir gibi koyun kesme öğretilmektedir? Bunun çocuklara ne gibi faydası vardır? Çocuğun gelişimi ve pedagojik durumu göz önüne alındığında öğrenciler üzerinde oluşacak travmalar nasıl önlenecektir?

2 – Çocukları gelecek dünyasına hazırlaması gereken okullarda bu amaç yerine ötekileştirişi, şiddet ve kan içeren uygulamalarla nasıl bir nesil yaratılmak istenmektedir? Verilen bu sözde eğitimler, hem öğrencilerin akıl ve ruh sağlığına hem de Anayasa’ya aykırı değil midir?

3 – Bahsi geçen bu sözde eğitim uygulamalarının durdurulması ve konuyla ilgili uzmanların, eğitimcilerin ve ailelerin görüşlerinin alınarak sağlıklı bir müfredat programına geçilmesi için hangi adımları atacaksınız?

4 – Laiklik karşıtı ayaklanmalar sonucunda ceza almış kişilerin mezarına neden öğrenciler götürülmektedir? Bunun öğrenciye ne tür bir katkısı olacaktır? Bahsi geçen uygulamalarla ne amaçlanmaktadır? Burada, öğrenciler kullanılarak Laikliğe mi saldırılmaktadır?

5 – Öğrencilerin pedagojik gelişimine katkıda bulunarak onların hayata hazırlanmasına olanak hazırlayabilecek rehber öğretmenleri atamak yerine neden okullara konuyla ilgili uzmanlığı ve formasyonu olmayan manevi danışman sokulmaktadır?

Reklam

Önceki Haberler

Mehmet Uçum ile Abdullah Öcalan liberalizm ve anarşizmde nasıl buluştu?

Cumhurbaşkanı Başdanışmanları’ndan Mehmet Uçum’un Anadolu Ajansı için kaleme aldığı bir yazı günümüzde liberallerin tahlillerinin bir…

14 Aralık 2025 19:54

İBB Davası’nda ilk duruşmanın tarihi belli oldu

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve Büyükşehir Belediyesi'nin yöneticileri dahil 105 kişinin tutuklu olduğu İBB Davası'nda…

12 Aralık 2025 17:56

TBMM’deki çocuk istismarı skandalında yeni gözaltı kararı

TBMM'deki çocuk istismarı ile ilgili 4 şüpheli gözaltına alındı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, gözaltına alınanlar ile…

12 Aralık 2025 17:04

Saray’dan asgari ücret açıklaması

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz, "Yatırım ve Finansta Türkiye Yüzyılı Zirvesi"nde konuştu. Asgari ücrete ilişkin değerlendirmede bulunan…

12 Aralık 2025 16:45

Ankara’da toplu ulaşıma zam

Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nde alınan kararla toplu ulaşım ücretlerine yüzde 35 zam yapıldı. Oy çokluğuyla…

12 Aralık 2025 16:24

FETÖ’cü Zaman Gazetesi’nin ortağının otelinde 15 Temmuz buluşması

15 Temmuz Derneği bu yıl da “Şehit Aileleri Buluşması’nı” yine FETÖ’den yargılanan, Zaman Gazetesi’nin ortağı…

12 Aralık 2025 16:21
Reklam