Ankapark enkazından geriye sadece direkler kaldı: 2 milyarlık israf

Atatürk Orman Çiftliği’ne inşa edilen ve bir gün bile çalışmayan Ankapark teleferiği için 50.4 milyon dolar harcandı. Bugün hurdaya dönen sistemden geriye 30 metrelik direklerin enkazı kaldı. Güncel maliyeti 2 milyar liraya ulaşan projede kamu kaynakları boşa harcandı.

Ankapark enkazından geriye sadece direkler kaldı: 2 milyarlık israf

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin eski başkanı Melih Gökçek döneminde yapımına başlanan Ankapark projesi, bir başka israf kalemiyle yeniden gündemde. 1 milyon 300 bin metrekarelik Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ) arazisine inşa edilen ve hiçbir zaman işletilemeyen teleferik sisteminden geriye yalnızca direkler kaldı.

Söz konusu proje kapsamında Yenimahalle’den kalkarak, Hayvanat Bahçesi ve planlanan bir otel üzerinden Ankapark’a ulaşacak bir teleferik hattı tasarlandı.

Ancak Hayvanat Bahçesi 2013 yılında kapatıldı, otel ise hiçbir zaman inşa edilmedi. Güzergâhın iki önemli ayağı hayata geçirilemeyince, projenin tamamı işlevsiz hale geldi.

50 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Yaklaşık 50.4 milyon dolara mal olan teleferik hattı, tamamlanmasına rağmen bir gün bile faaliyete geçmedi. Kullanılamayan hat zamanla atıl hale gelirken, geriye sadece 30 metre uzunluğundaki direklerin paslanmış enkazı kaldı.

Projenin bugünkü kurla karşılığı ise yaklaşık 2 milyar liraya denk geliyor. Yani, tek bir yolcu bile taşımayan bu sistem, kamu bütçesinden milyarlarca liralık kaynak israfına neden oldu.

Projenin ihalesi, o dönem AKP Ankara İl Başkan Yardımcısı Murat Ağcabağ’ın sahibi olduğu şirkete verildi.

Ankapark enkazından geriye sadece direkler kaldı: 2 milyarlık israf
Teleferik sistemi gibi işlevsiz kalan birçok kalem nedeniyle Ankapark, kamuoyunda “cumhuriyet tarihinin en büyük kamu zararlarından biri” olarak tanımlanıyor.