Bakan Tekin eğitim hikayesi yazdıklarını iddia etti Cankurtaran’ın oğlunun fiziki yeterlilik testinde tam puan almasına rağmen sözlü mülakatta elenmesi üzerine yaptığı paylaşımda, “Sözün bittiği yerdeyiz. Sitemimiz büyük, kalbimiz kırık ama susmuyoruz” ifadeleri yer aldı. Cankurtaran, paylaşımında AKP’li Eyüp Kadir İnan, Hamza Dağ, Bilal Saygılı, Ceyda Bölünmez Çankırı, Alpay Özalan, Mahmut Atilla Kaya, Mehmet Ali Çelebi, Şebnem Bursalı ve Yaşar Kırkpınar’ı da etiketleyerek tepki gösterdi. “Liyakat ve adalet yok” tepkisi Oğlunun hakkının yendiğini savunan Cankurtaran, şu ifadeleri kullandı: “Yıllarımızı AK Parti’nin her kademesinde büyük bir inanç, sadakat ve emekle geçirdik. Bu hareketin bir neferleri olarak sadece kendimiz değil, ailemizle birlikte bu davaya gönül verdik, fedakârlık yaptık. Ama bugün, evladımız Kerem’in uğradığı açık bir haksızlık karşısında ne bir milletvekili ne il başkanlığı ne de genel merkez teşkilatı tek bir kelime etmiyor. Herkes susuyor.” Cankurtaran, yaşananlara ilişkin “Oysa biz sustuğumuzda değil, konuştuğumuzda bu davaya yakışırdık” diyerek, partide adalet ve liyakat ilkelerinin işlemediğini ima etti. Torpil iddialarına aileden yalanlama Ayşe Cankurtaran’ın paylaşımının gündem olmasının ardından bazı medya organlarında “AKP'li aile torpil istedi” yönünde haberler yayımlandı. Baba Günay Cankurtaran da sosyal medya hesabından yaptığı açıklamayla torpil iddialarını yalandı.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yandaş Yeni Şafak’a mesleki eğitime ilişkin yazı kaleme aldı. Mesleki eğitim merkezlerinde (MESEM) yaşanan iş kazaları ve iş cinayetlerine değinmeyen Tekin, AKP’nin programının firmaların ihtiyacını karşılamaya dönük olduğunu itiraf etti.
“2016 yılında çıraklık eğitiminin örgün eğitime dâhil edilmesiyle birlikte mesleki eğitim merkezleri, lise diploması veren kurumsal yapılara dönüştü diyen Tekin, “Bu adım, öğrencilerin bir yandan üretim sürecine katılırken diğer yandan akademik haklardan mahrum kalmamasını sağladı. Eğitim, istihdam ve üretim döngüsünü aynı zeminde buluşturan bu model, mesleki eğitimin “ikinci tercih” algısından kurtulmasını sağladı. “Üreten Okullar” modeliyle devlet katkısı, öğrenci bursu, işletmeye destek gibi pek çok teşvik mekanizması devreye alındı. Aynı zamanda mesleki eğitim; özel sektör, sivil toplum ve kamu kurumlarıyla eş güdüm içinde yürütülen çok paydaşlı bir yönetişim modeline dönüştü. Örneğin, sanayi odaları ve organize sanayi bölgeleriyle imzalanan protokoller kapsamında öğrenciler gerçek üretim ortamlarında beceri kazanırken, firmalar da ihtiyaç duydukları nitelikli iş gücünü doğrudan eğitime katkı sağlayarak yetiştirme imkânı buldu” dedi.
“Mesleki ve Teknik Eğitim Politika Belgesi”ne değinen Tekin, “Belge, okul yapısıyla birlikte ölçme sisteminden beceri haritalarına, erken yönlendirmeden sektör içi okullara kadar çok katmanlı bir reformun hayat bulmasını sağladı. Bu belge ile birlikte eğitim-istihdam-üretim zinciri yeniden kuruldu, mesleki ve teknik eğitim esnek, erişilebilir ve sektörel duyarlılığı yüksek bir yapıya kavuştu. Bugün artık bölge okulları, sektöre entegre ihtisas okulları, erken yaşta beceri yönlendirmesi, zanaat atölyeleri ve meslek ortaokulları gibi modellerle çocuklarımızın potansiyeli henüz ortaokuldayken keşfediliyor” dedi.
TFF 2. Lig’de atak bile olmayan tartışmalı maçla patlayan bahis skandalında yeni detaylar ortaya çıktı.…
Latin Amerika’da askeri varlığını artıran ABD’nin bölgedeki müttefiklerinden Ekvador’da halk, yabancı askeri üslerin yeniden açılmasına…
CHP Ankara Milletvekili Umut Akdoğan, TRT Genel Müdürlüğü önünde yaptığı açıklamada TRT’nin yayın politikalarına tepki…
CHP Kayseri Milletvekili Aşkın Genç, Cumhurbaşkanlığı Koruma Başkanlığı’nın Eylül 2025’teki harcamalarının dakikada yaklaşık 52 bin…
Hamas, ateşkese rağmen İsrail’in saldırıları ve insani yardımları engellemesi nedeniyle Gazze'de giderek ağırlaşan insani felakete…
Alman hükümeti, İsrail’in Gazze saldırıları nedeniyle uyguladığı silah ihracatı kısıtlamalarını 24 Kasım’dan itibaren kaldırdı. Karar,…