Laiklik Meclisi başvuru yapmıştı: Danıştay, ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin yürütmesinin durdurulması istemini reddetti

Laiklik Meclisi'nin Danıştay'a ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin yürütmesinin durdurulması istemiyle yaptığı başvuru reddedildi.

Laiklik Meclisi başvuru yapmıştı: Danıştay, ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin yürütmesinin durdurulması istemini reddetti

Laiklik Meclisi; Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından “sözde manevi ve milli değerlere” uygun olarak hazırlanan gerici “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” adlı öğretim izlencesine (müfredat) yönelik “yürütmenin durdurulması” ve “iptal” istemiyle Danıştay nezdine açtığı davada kritik bir gelişme yaşandı. Danıştay 8’inci Dairesi; 22 Ocak’ta verdiği kararda “yürütmenin durdurulması” istemini üyelerin 4’e 1 oy çokluğuyla reddetti. Dava iptal istemiyle esastan devam edecek.

MEB BELGELERİ SUNDU

Cmhuriyet’ten Aytunç Ürkmez’in haberine göre daire, 26 Kasım 2024’te MEB’den yeni öğretim izlencesinin hazırlık sürecinde çalışma grubu veya bilim komisyonu oluşturulup oluşturulmadığının bilgisini, komisyon bulunuyorsa bilimsel değerlendirme raporları, uzman görüşleri, çalıştay raporları, ihtiyaç analizi vb. belgeleri istedi. MEB, söz konusu belgeleri Danıştay’a sundu. Dairenin oy çokluğuyla verdiği iptal kararının gerekçesinde ise bakanlığın hazırlık aşamasında; uluslararası ve ulusal kurum ve kuruluş raporlarının, stratejik ve eylem planlarının, sivil toplum kuruluşları ve sendikaların hazırladığı raporların incelendiği, OECD Ülkeleri ve Türkiye Karşılaştırması Raporu’nun hazırlandığı ve seçmeli derslere yönelik ihtiyaç analizi yapıldığı belirtildi.

Ayrıca hazırlık kapsamında; 91 adet uzmanlık tezinin incelendiği, 81 İl Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığıyla velilerden, okul idarelerinden ve diğer paydaşlardan beklentilere ilişkin görüş ve önerilerin toplandığı aktarıldı. Bunların yanı sıra; okulöncesi eğitim kademesi için Almanya, İngiltere, Singapur, Norveç, Fransa, Hindistan, Japonya Finlandiya, Güney Kore, Yeni Zelanda ve Avusturya; ilkokul ve ortaokul kademeleri için de Amerika, Kanada, İngiltere, Finlandiya, Singapur ve Avusturalya’da uygulanan sistemlere ilişkin rapor hazırlandığı da gerekçede belirtildi.

EĞİTİM-SEN VE EĞİTİM-İŞ’TEN DE GÖRÜŞ ALINMIŞ!

Gerekçede; öğretim izlencesinde kullanılan kavramsal, sosyal-duygusal öğrenme, okuryazarlık ve alana özgü beceriler ile eğilimlere ilişkin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı, Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi, Türk Eğitim Derneği, Türk Eğitim Vakfı, Eğitim Reformu Girişimi, Türk Eğitim-Sen, Eğitim-Sen, Eğitim-Bir-Sen ve Eğitim-İş gibi sivil toplum örgütlerinden görüş ve öneriler alındığı da belirtildi.