Reklam
Kategoriler: Gündem

Osmangazi Köprüsü’ne 15,5 milyar dolar ödeme yapılacak

Reklam

AKP iktidarlarının “Sermayeye kaynak aktarma aracı” olarak kullanıldığı Yap-İşlet-Devret Modeli’nin bütçede yarattığı tahribata yönelik bir yeni veri daha açığa çıktı. Orhangazi Köprüsü için verilen garanti tutarının, yapım maliyetini 10’a katladığı belirlendi.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun ihalesi, dolar kurunun 1,57 olduğu 9 Nisan 2009 tarihinde yapıldı. İhale, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu’nun oluşturduğu Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ’ye verildi. Köprü 1 Temmuz 2016 tarihinde, 7 yıl olarak belirlenen yapım süresinin yarısı dahi dolmadan trafiğe açıldı.

BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre, Yapım süresi olan 7 yıldan arta kalan 3 yıl 3 aylık süre de işletme süresine eklendi. Böylelikle şirketin köprüyü işletme süresi, 18 yıl 10 aya kadar uzadı. Şirkete verilen süre uzatımı bununla da sınırlı kalmadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na yönelik Sayıştay raporlarında, köprünün işletme süresinin 21 yıla uzadığı kaydedildi.

GÜNLÜK 2,2 NİLYON TL

CHP’li Ulaş Karasu, Nisan 2009’da dolar kuru ile köprünün yapım maliyetinin 1,5 milyar dolar olduğunu belirtti. Köprü için araç başına ödenen garantinin 55 dolara ulaştığının ifade eden Karasu, işletmeci şirketin kasasına günlük 2 milyon 200 bin dolar garanti parası girdiğini savundu. Verilen garanti tutarı nedeniyle bütçede büyük delik açıldığını ifade eden Karasu, “Firmaya yılda yaklaşık 800 milyon dolar ödeme yapılmaktadır. İşletme süresinin de 21 yıl olduğu dikkate alındığında, köprü için ödenen garanti de 17 milyar doları bulmaktadır” dedi.

“HAZİNE’DEN İLGİLİ ŞİRKETE ÖDENEN MİKTAR NE KADARDIR?”

Şirketin, 1,5 milyar dolara mal ettiği köprü için 15,5 milyar dolar garanti ödemesi alacağını söyleyen Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, şu sorulara yanıt istedi:

  • Açıldığı günden, önergenin yanıtlandığı tarihe kadar olan dönemde Osmangazi Köprüsü’nden geçen araç sayısının yıllara göre dağılımı nedir?
  • Garanti edilen araç sayısına ulaşılamadığı için Hazine’den ilgili şirkete ödenen miktar ne kadardır?
  • Sözde enflasyonla mücadele adına vatandaşlardan fedakarlık istenirken, işletme süreci boyunca ABD’de oluşan enflasyonu bile geçiş ücretlerine yansıtan Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ’den herhangi bir fedakarlıkta bulunmasını talep edilmiş midir?

Reklam

Önceki Haberler

Kanal İstanbul güzergahında hukuk mücadelesi: TOKİ’nin başvurusu kabul edildi

Kanal İstanbul güzergâhında yer alan Sazlıdere Barajı'nın çevresindeki şantiyelerin yıkımına ilişkin İSKİ'nin aldığı kararı Bölge…

14 Kasım 2025 10:25

ABD’de Savunma Bakanlığı’nın tabelası değişti

ABD Başkanı Donald Trump’ın eylülde imzaladığı ve Savunma Bakanlığı’nın adının yeniden “Savaş Bakanlığı” olarak değiştirilmesini…

14 Kasım 2025 10:20

DİSK Genel Merkezi’nin Ankara’yya taşınması kesinleşti

Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK), genel merkezini Ankara’ya taşıma kararını uygulamaya başladı.

13 Kasım 2025 21:05

Erhürman ile Erdoğan’dan ortak basın toplantısı

İlk resmi ziyaretini Türkiye'ye gerçekleştiren Kuzey Kıbrıs Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman ile AKP Genel Başkanı ve…

13 Kasım 2025 20:44

İlerici Kadınlar Derneği, “Anayasa Tartışmaları, Laiklik Ve Kadın Mücadelesi” başlıklı panel düzenleyecek

İlerici Kadınlar Derneği, 25 Kasım yaklaşırken Anayasa Tartışmaları, Laiklik ve Kadın Mücadelesi" başlıklı panel düzenleyecek.…

13 Kasım 2025 17:29

İki kez ertelenen süreç komisyonunun toplanacağı tarih belli oldu: 3 isim sunum yapacak

Milli Dayanışma, Kardeşlik ve Demokrasi Komisyonu, 18 Kasım Salı günü TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş’un başkanlığında…

13 Kasım 2025 16:36
Reklam