Reklam
Kategoriler: Gündem

Osmangazi Köprüsü’ne 15,5 milyar dolar ödeme yapılacak

Reklam

AKP iktidarlarının “Sermayeye kaynak aktarma aracı” olarak kullanıldığı Yap-İşlet-Devret Modeli’nin bütçede yarattığı tahribata yönelik bir yeni veri daha açığa çıktı. Orhangazi Köprüsü için verilen garanti tutarının, yapım maliyetini 10’a katladığı belirlendi.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun ihalesi, dolar kurunun 1,57 olduğu 9 Nisan 2009 tarihinde yapıldı. İhale, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu’nun oluşturduğu Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ’ye verildi. Köprü 1 Temmuz 2016 tarihinde, 7 yıl olarak belirlenen yapım süresinin yarısı dahi dolmadan trafiğe açıldı.

BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre, Yapım süresi olan 7 yıldan arta kalan 3 yıl 3 aylık süre de işletme süresine eklendi. Böylelikle şirketin köprüyü işletme süresi, 18 yıl 10 aya kadar uzadı. Şirkete verilen süre uzatımı bununla da sınırlı kalmadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na yönelik Sayıştay raporlarında, köprünün işletme süresinin 21 yıla uzadığı kaydedildi.

GÜNLÜK 2,2 NİLYON TL

CHP’li Ulaş Karasu, Nisan 2009’da dolar kuru ile köprünün yapım maliyetinin 1,5 milyar dolar olduğunu belirtti. Köprü için araç başına ödenen garantinin 55 dolara ulaştığının ifade eden Karasu, işletmeci şirketin kasasına günlük 2 milyon 200 bin dolar garanti parası girdiğini savundu. Verilen garanti tutarı nedeniyle bütçede büyük delik açıldığını ifade eden Karasu, “Firmaya yılda yaklaşık 800 milyon dolar ödeme yapılmaktadır. İşletme süresinin de 21 yıl olduğu dikkate alındığında, köprü için ödenen garanti de 17 milyar doları bulmaktadır” dedi.

“HAZİNE’DEN İLGİLİ ŞİRKETE ÖDENEN MİKTAR NE KADARDIR?”

Şirketin, 1,5 milyar dolara mal ettiği köprü için 15,5 milyar dolar garanti ödemesi alacağını söyleyen Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, şu sorulara yanıt istedi:

  • Açıldığı günden, önergenin yanıtlandığı tarihe kadar olan dönemde Osmangazi Köprüsü’nden geçen araç sayısının yıllara göre dağılımı nedir?
  • Garanti edilen araç sayısına ulaşılamadığı için Hazine’den ilgili şirkete ödenen miktar ne kadardır?
  • Sözde enflasyonla mücadele adına vatandaşlardan fedakarlık istenirken, işletme süreci boyunca ABD’de oluşan enflasyonu bile geçiş ücretlerine yansıtan Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ’den herhangi bir fedakarlıkta bulunmasını talep edilmiş midir?

Reklam

Önceki Haberler

İşten atılan iki BELTUR işçisi Bozdoğan Kemeri’ne çıkarak eylem yaptı

İşten atılan iki BELTUR işçisi, Bozdoğan Kemeri'nde eylem yaptı. İşçiler, işe geri alınana kadar inmeyeceklerini…

26 Haziran 2025 15:35

CHP’ye yönelik kurultay davasında yeni gelişme: Başsavcılık itiraz etti

Kurultay davası: Başsavcılık'tan iddianamenin Ağır Ceza Mahkemesi'ne gönderilmesine itiraz!

26 Haziran 2025 14:42

ÇHD: Kendini ‘istihbarat görevlisi’ olarak tanıtan kişiler üyemizi tehdit etti

ÇHD, üyelerinden Av. Direnç Yüksel'in kendini 'istihbarat görevlisi' olarak tanıtan şahıslar tarafından tehdit edildiğini duyurdu.

26 Haziran 2025 13:21

İBB’den deniz taksi ücretlerine yüzde 275’e varan zam

İstanbul'da deniz taksi ücretlerine zam yapıldı. Deniz taksinin 8-16 mil arası taşıma ücreti 200 liradan…

26 Haziran 2025 12:58

Laiklik Meclisi Sözcülerinden Özkan Rona’nın yargılandığı dava ertelendi

Eğitim İş Sendikası Bursa Şube Başkanı ve Laiklik Meclisi sözcülerinden Özkan Rona'nın sosyal medya paylaşımları…

26 Haziran 2025 12:26

İBB’nin ulaşım zammı teklifi reddedildi!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında, toplu taşımaya yüzde 21.29 zam teklifi reddedildi.

26 Haziran 2025 12:03
Reklam