Soma'da eğitim sendikalarından bakanlığa tepki: Keyfi atamalara son verin

Soma'da Eğitim-İş ve Eğitim Sen, MEB’in uygulamalarına karşı yaptıkları ortak açıklamada, siyasi kadrolaşmanın önünü açan uygulamalara son verilmesini istedi.

Soma'da eğitim sendikalarından bakanlığa tepki: Keyfi atamalara son verin

Soma Öğretmenevi bahçesinde yapılan açıklamada, “Okulları ayrıştırmaya ve keyfi atamalara son ver” pankartı açıldı. Eğitim Sen Soma Şube Temsilcisi Ersin Kolçak ve Eğitim İş Sendikası adına Cem Kadir Bedirhanoğlu’nun yaptığı açıklamada ülke genelinde binlerce öğretmenin herhangi bir gerekçe sunulmadan görevden uzaklaştırıldığı, bu durumun sadece bir meslek grubuna değil, aynı zamanda kültüre, hafızaya, özgürlüğe ve geleceğe yönelik bir müdahale olduğu ifade edildi.

“PROJE OKULLARI EŞİTSİZLİĞİ KURUMSALLAŞTIRIYOR”

2014 yılında başlayan ve bugün 2318 okula ulaşan “proje okulları” uygulamasına da sert tepki gösterildi. Bu modelin başlangıçta “ulusal ve uluslararası projelerin yürütüleceği özel okullar” olarak sunulduğu ancak zamanla kapsamının genişletilip içinin boşaltıldığı belirtildi. Proje okulları adı altında yapılanın açıkça eşitsizliğin kurumsallaştırılması, öğretmenlerin hukuki güvencelerinin yok edilmesi, eğitimde liyakatin tahrip edilmesi anlamına geldiği ifade edildi.

MANİSA’DA 1186 ÖĞRETMEN NORM FAZLASI

Milli Eğitim Bakanlığı’nın keyfi tutumu nedeniyle proje okullarında, norm kadro güncellemelerinde ve mülakata dayalı uygulamalar sonucu öğretmen kıyımı yaşandığı belirtildi. Manisa’da 1186 öğretmenin norm fazlası ilan edildiği, tayin isteyen öğretmenlere önce kadro gösterilip ardından “siz fazlasınız, tayin isteyin ve gidin” denildiği aktarıldı. Ayrıca, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün birbirinden uzak ilçeleri bir araya getirerek ilçe grupları oluşturduğu ve bu gruplara ilçe içi resen atama yapacağını duyurduğu ifade edildi.

,Son olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne şu soruları yöneltti:

  • Öğretmenlerin proje okullarından alınmasının objektif gerekçesi nedir?
  • Yerlerine atanacak kişilerin liyakatini kim ve neye göre belirlemiştir?
  • Bu kadar sayıda öğretmen nasıl oldu da norm fazlası pozisyonuna düştü? Bu planlamadan kim sorumludur?
  • Öğrenci sayılarında bu kadar öğretmeni norm dışına itecek kadar bir azalma mı yaşandı?​”