Reklam
Kategoriler: Gündem

Doruk Madencilik’te kriz bitmedi: 170 madenci işten çıkarılmanın eşiğinde

Reklam

Yıldızlar SSS Holding’in maaşlarını ödemediği gerekçesiyle eylem yapan Doruk Madencilik işçileri, günler süren direnişlerinin zaferle sonuçlanmasının ardından bu kez ücretsiz izin kararıyla karşı karşıya kaldı.

Ankara’ya yürüyüş düzenleyip açlık grevi yapan işçilerden çok sayıda kişinin, haberleri ve onayları olmadan ücretsiz izne çıkarıldığı gerekçe olarak da şirket sahibi Sebahattin Yıldız’ın ‘bana küfür edenle çalışmam’ dediği öne sürüldü.

EYLEM YAPAN İŞÇİLERE ÜCRETSİZ İZİN KARARI

Sözcü’de yer alan habere göre, maaşlarını alamadıkları için Eskişehir’den Ankara’ya yürüyen ve açlık grevi yapan işçilerin toplam 180 milyon liralık ücret alacakları ödendi.

Ancak şirket yönetiminin, eyleme katılan işçilerle yollarını ayırma hazırlığında olduğu iddia edildi.

Şirket sahibi Sebahattin Yıldız’ın, Ankara’daki görüşmelerin ardından 113 eylemci işçiyle birlikte yer altında çalışan toplam 170 işçiyi ücretsiz izne çıkardığı ve işçilerden istifa etmelerini istediği öne sürüldü.

İşçilere, “Eyleme çıkıp bana meydanlarda küfredenlerle çalışmam. Sizinle devam etmeyeceğim. Kendiniz istifa edin, tazminatlarınızı öderim” dediği iddia edildi.

Ankara’da İşçileri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlıklarının temsilcilerinin de bulunduğu toplantıda işçilerle anlaşma sağlandığı belirtilirken, son gelişmeler sonrası bakanlıklardan herhangi bir açıklama yapılmadı.

“MADENE İNMEYİN” TALİMATI

Şirkette çalışan 280 işçiden 170’inin 3 Nisan 2026 itibarıyla ücretsiz izne çıkarıldığı, bunların yaklaşık 130’unun yer altında görev yaptığı öğrenildi.

Ücretsiz izne çıkarılan işçilerin büyük bölümünün Ankara’daki eylemlere katılan çalışanlardan oluştuğu ifade edildi.

İşçilere gönderilen tebligatta gerekçe olarak ise “şirketin içinde bulunduğu zorlayıcı ekonomik şartlar, maliyetlerdeki öngörülemez artışlar ve ocaklarda cevher sıkıntısı” gösterildi.

30 İŞÇİNİN KIDEM TAZMİNATI HALA ÖDENMEDİ

İş Kanunu’na göre ücretsiz izin uygulaması için işçinin onayı gerekiyor. İşçinin kabul etmemesi durumunda ise “haklı fesih” hakkı doğabiliyor. Bu nedenle şirketin, işçilerle yollarını tamamen ayırmak amacıyla ücretsiz izin yöntemine başvurduğu ileri sürüldü.

Öte yandan işçilerin 2023-2024 toplu iş sözleşmesinden doğan alacakları ile emekli olan yaklaşık 30 işçinin kıdem tazminatlarının henüz ödenmediği iddia edildi.

Yaklaşık 60 milyon liralık bu borç için şirket yönetiminin ödeme sözü verdiği belirtilirken, icra ve bireysel emeklilik kesintilerinden kaynaklanan yaklaşık 10 milyon liralık borcun da bir hafta içinde ödeneceğinin ifade edildiği aktarıldı.

Reklam

Önceki Haberler

Sosyalistler, İzmir, İstanbul ve Ankara’da NATO’ya karşı sokağa çıktı

Emperyalizmin savaş aygıtı NATO'nun 7-8 Temmuz tarihinde başkent Ankara'da düzenleyeceği zirvenin protesto edildiği eylemlerde sık…

27 Haziran 2026 18:46

ABD, ateşkesi ihlal etti

İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin güney kıyılarına düzenlediği saldırıları kınayarak bu saldırıların 18 Haziran tarihli ateşkes…

27 Haziran 2026 17:01

NATO Zirvesi gözaltıları: Tutuklu sayısı 178’e yükseldi

Soruşturma kapsamında 23 Haziran’da çok sayıda adrese eş zamanlı operasyon düzenlenmiş, hakkında yakalama kararı bulunan…

27 Haziran 2026 15:17

“Ölü Deniz” gösterisinin kesitlerine engelleme kararı

Komedyen Deniz Göktaş'ın "Ölü Deniz" adlı stand-up gösterisinin kesitleri mahkeme kararıyla X platformundan kaldırılmaya başlandı.

27 Haziran 2026 11:19

NATO zirvesi öncesi sosyal medya hesaplarına erişim engeli!

Gözaltı ve tutuklamaların ardından iktidar,  aralarında Emek Gençliği,  SOL Genç, Türkiye Komünist Hareketi (TKH) İstanbul…

27 Haziran 2026 11:13

CHP’de ‘Hain Kemal’ sloganları sonrası 63 parti üyesi hakkında tedbir kararı

Garip Dede Cemevi'nde düzenlenen On Muharrem Orucu programında Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik atılan "Hain Kemal" sloganlarının…

26 Haziran 2026 17:14
Reklam