Reklam
Kategoriler: İç Açı

Arkeolojik SİT alanına viyadük

Reklam

Cumhuriyet’in 100’üncü yılında gerçekleşecek olan Afyonkarahisar- Antalya – Alanya otoyol projesinin, Antalya – Alanya kesimi için Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci başladı. Karayolları Genel Müdürlüğü’nce ÇED başvuru dosyası halkın görüşüne açılırken sürece ilişkin 7 Nisan’da halkın da katılımı ile toplantı düzenlenecek.

Görüşe açılan ÇED raporunda Afyonkarahisar’dan başlayan otoyol projesinin 156 kilometrelik bölümünü oluşturan Antalya- Alanya güzergahının belirlenmesi çalışmaları sırasında ilgili tüm kamu kurum ve kuruluşları ve belediyeler ile koordineli çalışılarak görüşlerin alındığı, detaylı arazi gezileri yapıldığı belirtildi.

Antalya- Alanya arasında D-400 karayolu tek alternatif olduğu için yükünün oldukça ağır olduğunun belirtildiği ÇED dosyasında, mevcut yola ilişkin şu değerlendirmelere yer verildi: “Koridor üzerinde bulunan büyük ve küçük yerleşim alanları bu artışa önemli etkide bulunmaktadır. D-400 karayolunun bu kesiminde yıllık ortalama günlük değerlere bakıldığında maksimum yüzde 20 gibi ağır bir taşıt trafiği gözlenmesine karşın, bölgenin turizm ve tarım sektörlerindeki kalkınmış yapısı düşünüldüğünde, bu kesimde özellikle yaz aylarındaki ağır vasıta trafiğinin, diğer aylara göre büyük artış gösterdiği sosyo-ekonomik bir gerçektir. Önemli yerleşim alanlarının birçoğunda devlet yolunun, mevcut yerleşimlerin içerisinde kalması, çoğunlukla sinyalize kavşakların bulunması ve karayolunun geometrik açıdan yer yer düşük standartlarda seyretmesi, olumsuz yapının daha da artmasına sebep olmakta ve hizmet seviyesini düşürmektedir.”

Bu nedenle Türkiye’nin en önemli turizm güzergahı Antalya- Alanya arasında, devlet yoluna alternatif teşkil edecek ve seyahat standardını yükseltecek bir yola gereksinim olduğunun vurgulandığı ÇED dosyasında, aynı zamanda artan ulaşım olanaklarının kongre, golf, doğa yürüyüşü, rafting gibi değişik turizm türlerinin de gelişmesi için bir itici güç olacağı belirtildi. Bölgenin kuzeyinde Toros dağları eteklerinde projelendirilen güzergahta, uzunluğu 22.5 kilometreye ulaşan 10 tünel, 11 kilometrelik 25 viyadük, 44 köprü, 54 altgeçit, 46 üstgeçit ve 9 kavşak yer alacak.

Milli parktan otoyol geçecek

ÇED raporuna göre otoyol, Pisidia uygarlığına ait Selge ve Pednelissos ile Aspendos ve Side antik kentlerini birbirine bağlayan iki antik köprünün yer aldığı 1’inci derece arkeolojik SİT alanı statüsünde ve Türkiye’nin en önemli rafting alanı Köprülü Kanyon Milli Parkı’nın yer aldığı Köprüçay’dan geçecek.

Bu haber en son değiştirildi 22 Mart 2016 11:25 11:25

Reklam

Önceki Haberler

Üç fidan, İstanbul, Ankara ve İzmir’de anıldı: Bağımsız ve sosyalist Türkiye’yi kuracağız!

Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan, idam edilmelerinin yıldönümünde TKH Gençliği tarafından yapılan eylemlerle…

6 Mayıs 2024 18:57

İstanbul’daki 1 Mayıs baskınlarında gözaltına alınan 12 kişi için tutuklama talebi

İstanbul’da 1 Mayıs kutlamalarında Saraçhane’den Taksim’e yürümek istedikleri gerekçesiyle dün sabah ev baskınlarıyla gözaltına alınan…

6 Mayıs 2024 16:30

Bursa’nın CHP’li yeni belediye başkanı yeğenine üst düzey görev verdi

AKP’den CHP’ye geçen Bursa Büyükşehir Belediyesi’nde, Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, yeğenini belediyenin şirketine ‘başkan’ olarak…

6 Mayıs 2024 16:25

YSK kesin seçim sonuçlarını açıkladı

YSK Başkanı Ahmet Yener, 31 Mart yerel seçimlerine ilişkin kesin seçim sonuçlarını duyurdu. Yener, seçimlerin…

6 Mayıs 2024 16:14

Denizlerin izinde: Bugün neredeyiz?

"Tam bağımsız Türkiye sloganı içi boş bir slogan değildir. Bu sloganın ağırlığını taşıyabilmek antiemperyalist mücadelede…

6 Mayıs 2024 13:04

Denizlerin mücadelesi neydi?

"Şüphesiz onların yaptıklarını bir kaç sayfaya sığdırmak mümkün değil fakat yine de onların bunu ne…

6 Mayıs 2024 12:56
Reklam