Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmenliği'ne Süha Uygur atandı

AKP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmenliği görevine Nejat Uygur'un oğlu tiyatro sanatçısı Süha Uygur’u atadı.

Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmenliği'ne Süha Uygur atandı

AKP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmenliği görevine Nejat Uygur’un oğlu tiyatro sanatçısı Süha Uygur’u atadı. Süha Uygur,  “Türkiye’nin Delisi”, “Şeyini Şey Ettiğimin Şeyi”, “Kodum mu Oturturum” gibi fars oyunlarının yapımcı ve yönetmeni olarak tanınıyor.

Erhan Yazıcıoğlu’un istifasının ardın göreve gelen Süha Uygur’un Genel Sanat Yönetmenliği görevine atanması özellikle sosyal medyada tepkiyle karşılandı ve tartışma yarattı.

2014 yılında da AKP İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Şehir Tiyatroları Müdürlüğü’ne güreş hakemliği ve zabıta müdürlüğü gibi görevlerde çalışan Şevket Demirkaya’nın getirilmesi şaşkınlıkla karşılanmıştı.

Bir röportajında Babası Nejat Uygur’la tiyatroya başladığını anlatan Süha Uygur, “Kendimde oyunculuk yeteneği görmediğim için yöneticiliği tercih ettim. 40 yaşına kadar tiyatromuzda müdür olarak çalıştım.” demişti.

Süha Uygur kimdir?

Süha Uygur, 1993 senesinde kardeşleri Süheyl ve Behzat Uygur ile beraber “Genç Uygurlar Tiyatrosu” nu kurdu. Bu süre içerisinde “Boynuz Kulağı Geçer”, “Tele Köle”, “Üç Salakşörler” oyunları sahnelendi. 2001 yılına kadar görevine devam etti. 2001 yılında Uygur Sanat oluşumunu kurdu. Ve babası Nejat Uygur’un hastalandığı 2006 yılına kadar bu oluşumu sürdürdü. Bu oluşum içeresinde “Türkiye’nin Delisi”, “Şeyini Şey Ettiğimin Şeyi”, “Kodum mu Oturturum”, oyunlarında yapımcı ve yönetmen olarak görev aldı.

Nejat Uygur Tiyatrosunda sahneye konulan tüm oyunları Fars oyunlardan oluşur. Tiyatro terimi olarak Fars “Güldürü öğesi daha çok hareketlerden ve nüktelerden çıkan oyundur. Komedinin, sanat yönü az, kaba bir türüdür. Olayların örgüsü daha çok halk zevkini okşayan, basit, hareketli komedidir.  Daha çok hareketlerden ve nüktelerden çıkan oyun; düşünceden çok göze ve duyulara yönelir. Vurgu kişiyi karikatürleştirerek ve olayları abartarak elde edilir. Seyirciyi çok güldüren kısımlar sık sık tekrar edilir. Bu türde taklitler büyük yer tutar. Çok eskiden tiyatrolarda perde arası gösterisiyken, sonraları bağımsız bir tür haline gelmiştir”

Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmeniliği görevinden istifa eden  Erhan Yazıcıoğlu, Cumhuriyet Gazetesi’nden Ceren Çıplak ile yaptığı röportajında yaşanan sorunlara ilişkin 20- 25 yıldır  çalışanlara kadro verilmediğine, bütün teknisyenlerin toplu para almak, borçları ödemek ve çocuklarını okutmak için emekli olduğuna dikkat çekiyordu.