Sabiha Gökçen'deki ek pistin inşaatı rant uğruna tamamlanmıyor
Habertürk gazetesi yazarı Güntay Şimşek, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki sorunları köşesine taşıdı.
Havalimanında hizmet veren tek pistin bakımsızlık nedeniyle uçak iniş kalkışları için büyük risk yarattığına işaret eden Şimşek, “Sabiha Gökçen’de kaza geliyorum diyor” başlıklı yazısında, İstanbul’a hizmet veren iki havalimanından biri olan Sabiha Gökçen’deki vahim durumu şu ifadelerle köşesine taşıdı:
“Önemli bir hususa çok geç olmadan dikkat çekmem gerekiyor. İstanbul’un iki önemli havalimanından birinin pistine değil de sanki taşlı tarlaya iniş yapıyormuşsunuz gibi bir durum söz konusu. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yaşanan yönetim problemleri işi öyle bir duruma getirmiş ki, pist bakımsız ve ilgisizliğiyle her şeyi anlatıyor. “Air Strip” olarak isimlendirilen toprak pistler bile Sabiha Gökçen’in tek pistinden çok daha iyi. Çukurlar ve yabancı cisim sorunu yok. Peki, Sabiha Gökçen neden böyle?
***
Sabiha Gökçen’de Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) gibi meydan otoritesi konumunda olan Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın (SSM) HEAŞ’ı (Havalimanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ) bulunuyor. Ancak yönetim becerisi, yetkililerin ilgisi sorunları çözmeye yetmiyor. Sorunlar giderek büyüyor. Bu meydandan uçuşlar yapan Sunexpress, Pegasus, THY ve diğer havayollarının durumunu bir düşünün…
***
…Atatürk Havalimanı’ndaki yoğun trafik sebebiyle zorunlu olarak Sabiha Gökçen’e gelen havayolları ve özel jetlere de doğru düzgün hizmet verilemezken, biri bitmemiş, diğeri bozulmuş olan iki pistin ortasına, ikinci bir iç hat-dış hat karma terminali yapmak gibi anlamsız projelerden ise bahsetmek bile gereksiz.
***
Sabiha Gökçen’de meydanın işletmesi, kendi arzusu hilafına üzerine kalmış gibi bir hava sergileyen ve başlangıçta % 20 hissesi varken bugün tamamına sahip olan Malaysia Airports Holdings Berhad yöneticileri sessiz. Yönetim kademesinde de işlerini takip edip çözecek kimseleri yok. Sabırla sorunların çözülmesini bekliyorlar. Başka meseleler de var.
***
Şu an Sabiha Gökçen’de zemini bozulmuş tek pistle hizmet veriliyor, ama her an bir kaza olacağı endişesiyle. Bu meydana iniş-kalkış yapan havayolları, bozuk pist yüzünden ciddi sorunlar yaşıyor. Yabancı cisimlerin motora girme tehlikesinden tutun, taşlı tarla konumuyla da uçakların iniş takımları, aviyonikleri her şeyleri risk altında. Tek pistte bir vukuat meydana gelirse sonra bu meydanı nasıl trafiğe açacaklar?”
Bu haber en son değiştirildi 12 Mayıs 2017 13:56 13:56
Bilal Erdoğan’ın başında olduğu vakıf TÜGVA’ya ilişkin iddiaları gündeme getiren gazeteci Serdar Akinan'ın sosyal medya…
TÜİK'in açıkladığı verilere göre, 2026 yılında pasaport harçları önemli ölçüde artacak. Cumhurbaşkanı'nın müdahalesi olmazsa, 10…
CHP’nin 38. Olağan Kurultayı’nda bazı delegelere oy karşılığında çıkar teklif edildiği iddiasıyla açılan ceza davasının…
DEM Parti İmralı Heyeti, dün ziyaret ettiği PKK lideri Abdullah Öcalan'ın mesajını aktardı. Öcalan, "Kürt…
Kadıköy’de hayattan koparılan Mattia Ahmet Minguzzi davasında verilen iki beraat kararına ilişkin mahkeme gerekçesi kamuoyuyla…
"Uzmanlar küreselleşmeyi ,ABD’nin ekonomik, kültürel ve siyasi normlarının dünya üzerinde yayılması ve kabul edilmesi olarak…