Sabiha Gökçen'deki ek pistin inşaatı rant uğruna tamamlanmıyor
Habertürk gazetesi yazarı Güntay Şimşek, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki sorunları köşesine taşıdı.
Havalimanında hizmet veren tek pistin bakımsızlık nedeniyle uçak iniş kalkışları için büyük risk yarattığına işaret eden Şimşek, “Sabiha Gökçen’de kaza geliyorum diyor” başlıklı yazısında, İstanbul’a hizmet veren iki havalimanından biri olan Sabiha Gökçen’deki vahim durumu şu ifadelerle köşesine taşıdı:
“Önemli bir hususa çok geç olmadan dikkat çekmem gerekiyor. İstanbul’un iki önemli havalimanından birinin pistine değil de sanki taşlı tarlaya iniş yapıyormuşsunuz gibi bir durum söz konusu. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yaşanan yönetim problemleri işi öyle bir duruma getirmiş ki, pist bakımsız ve ilgisizliğiyle her şeyi anlatıyor. “Air Strip” olarak isimlendirilen toprak pistler bile Sabiha Gökçen’in tek pistinden çok daha iyi. Çukurlar ve yabancı cisim sorunu yok. Peki, Sabiha Gökçen neden böyle?
***
Sabiha Gökçen’de Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) gibi meydan otoritesi konumunda olan Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın (SSM) HEAŞ’ı (Havalimanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ) bulunuyor. Ancak yönetim becerisi, yetkililerin ilgisi sorunları çözmeye yetmiyor. Sorunlar giderek büyüyor. Bu meydandan uçuşlar yapan Sunexpress, Pegasus, THY ve diğer havayollarının durumunu bir düşünün…
***
…Atatürk Havalimanı’ndaki yoğun trafik sebebiyle zorunlu olarak Sabiha Gökçen’e gelen havayolları ve özel jetlere de doğru düzgün hizmet verilemezken, biri bitmemiş, diğeri bozulmuş olan iki pistin ortasına, ikinci bir iç hat-dış hat karma terminali yapmak gibi anlamsız projelerden ise bahsetmek bile gereksiz.
***
Sabiha Gökçen’de meydanın işletmesi, kendi arzusu hilafına üzerine kalmış gibi bir hava sergileyen ve başlangıçta % 20 hissesi varken bugün tamamına sahip olan Malaysia Airports Holdings Berhad yöneticileri sessiz. Yönetim kademesinde de işlerini takip edip çözecek kimseleri yok. Sabırla sorunların çözülmesini bekliyorlar. Başka meseleler de var.
***
Şu an Sabiha Gökçen’de zemini bozulmuş tek pistle hizmet veriliyor, ama her an bir kaza olacağı endişesiyle. Bu meydana iniş-kalkış yapan havayolları, bozuk pist yüzünden ciddi sorunlar yaşıyor. Yabancı cisimlerin motora girme tehlikesinden tutun, taşlı tarla konumuyla da uçakların iniş takımları, aviyonikleri her şeyleri risk altında. Tek pistte bir vukuat meydana gelirse sonra bu meydanı nasıl trafiğe açacaklar?”
Bu haber en son değiştirildi 12 Mayıs 2017 13:56 13:56
Laiklik Meclisi İzleme Merkezi tarafından düzenli periyotlarla hazırlanan Laiklik İhlalleri Raporu'nun Şubat 2025 dönemine ait…
ABD Başkanı Donald Trump'ın Türkiye Büyükelçisi adayı Thomas Barrack, ABD Senatosu Dış İlişkiler Komisyonunda yaptığı…
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, Ekrem İmamoğlu ve çalışma arkadaşlarının gözaltına alınıp tutuklanmasının ardından süren eylemlere katılan…
İBB'ye yönelik operasyonların ardından başlayan protestolarda tutuklanan öğrencilerden birinin cezaevinde saldırıya uğradığı iddia edildi. Yaşananları…
Ekrem İmamoğlu ve çalışma arkadaşlarının gözaltına alınmasının ardından ülkenin her tarafına yayılan protesto dalgasına öncülük…
CHP’li Gülcan Kış'ın aktardığı verilere göre ocak ve şubat ayında bankaların net kârı yüzde 58,2…