Reklam
Kategoriler: İç Açız-kutu-1

Nuriye Gülmen: Biz kazandık

Reklam

Görevinden ihraç edilen akademisyen Nuriye Gülmen, göreve iade talebiyle sürdürdüğü açlık grevini sonlandırırken, sürece dair de açıklamalarda bulundu.

Akademisyen Nuriye Gülmen, 324 günlük açlık grevi sonrasında şimdilerde hastanede tedavi altında olan ve sağlığı kritik eşiği olumlu yönde aşmış bulunan Nuriye Gülmen, yaşadıkları sürece dair açıklamalarda bulundu.

İşte Gülmen’in açıklamaları:

İKTİDAR ZARAR GÖRDÜ, BİZ KAZANDI

Açlık grevini, talepleri karşılanmadan bitiren Gülmen, ‘yenildiniz mi’ sorusuna cevap verdi.

“Niye? Kazandık biz. Bundan hiç kuşkum yok. Biz kazandık. Bunca ay hakkımızı tanımayan, bununl yetinmeyip bizi hapishanesinde tutsak eden bu iktidar zarar gördü, itibar kaybetti. Niye yenilmiş olalım? Elbette biz kazandık.”

YAKINCA ÇIKACAĞIM

Hastane ve beslenme düzeniyle ilgili sorulara da cevap veren Gülmen:

“Burada, bu hastane odasında ne yapıyorlar size?” Özel bir beslenme düzeni uygulanıyormuş. Bir de tehlikeli sınırlara ulaşmış kan değerlerinin düzelmesi için tedavi sürüyormuş.

“Yakında çıkacağımı sanıyorum. Birkaç gün de evde kalırım. Sonra… Sonra demokrasi, özgürlük ve hak mücadelesine devam edeceğim elbet. Boyun eğecek değilim.”

NE YAPACAĞIMI HENÜZ BİLMİYORUM

Doktorasını tamamlamayacağını belirten Gülmen, ne yapacağı konusunda da henüz karar verebilmiş değil:

“Belki. Belki Hitler dönemi üstüne, mesela Hermann Hesse ile Thomas Mann’ın eserlerini konu alan bir karşılaştırmalı edebiyat çalışması yaparım. Bilmiyorum. Henüz bilmiyorum.”

YEMEK YEDİLER Mİ

Açlık grevleri sırasında sosyal medyada yemek yedikleri şeklindeki iddialara da cevap veren Gülmen:

“Direniş inancı olanı anlayamayanların safsataları bunlar. Eğer direniş kararınız varsa, bu bilinçteyseniz beden de sanki o bilinçle donanıyor, o da direniyor. Bizim bedenlerimiz de direndi. O kadar. B1 vitamini, şekerli su ve bitki çayları. Hepsi bu.

ÖRGÜT İDDİASI

Örgüt talimatıyla direnişe başladığı ve sürdürdüğüyle ilgili iddialar hakkında konuşan Gülmen

“Buna cevabı biz değil savcı verdi. İddianamesinde ‘Suç teşkil eden herhangi bir eylemi ve örgütsel faaliyeti görülmemekle birlikte…’ diye yazdı. Bu yetmez mi?”

“Bakın siz istemeseniz ve örgüt talimatıyla açlık grevi yapmaya zorlanırsanız bir gün, bilemediniz iki gün yaparsınız. Üçüncü gün… Hayır talimatla direniş olmaz, açlık grevi hele 324 günlük açlık grevi hiç olmaz… Bu sizin bilinç düzeyinize ve kararlılığınıza bağlıdır ve sadece ona bağlıdır…”  ifadelerini kullandı.

Bu haber en son değiştirildi 7 Şubat 2018 12:42 12:42

Reklam

Önceki Haberler

Muayene sürelerine NATO ayarı: 20 dakikaya uzatıldı

Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde kamu hastanelerinde randevu sayıları azaltıldı, muayene süreleri 20 dakikaya çıkarıldı.…

22 Haziran 2026 18:22

Yandaş ‘gazetecilerin’ Beykoz sevdasının nedeni ortaya çıktı

AKP’ye katılan Beykoz Belediye Başkanvekili Özlem Vural Gürzel için sosyal medyada aynı ifadelerle yapılan paylaşımların,…

22 Haziran 2026 17:57

Katar’daki patlamada 13 işçi hayatını kaybetti

Katar'ın başkenti Doha'nın kuzeyindeki Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde bir fabrikada meydana gelen patlamada 13 kişinin…

22 Haziran 2026 17:30

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa ettiği gün AKP’ye katıldı: Erdoğan’ın elini öptü, rozeti ‘kaptı’

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, bugün CHP'den istifa etti. Koç, istifasından sadece birkaç saat sonra…

22 Haziran 2026 17:00

Trump’ın istihbarat direktörünü tarikat lideri yönlendirdi iddiası

ABD Ulusal İstihbarat Direktörü Tulsi Gabbard'la ilişkili olduğu iddia edilen yaklaşık 20 bin sayfalık döküman,…

22 Haziran 2026 14:51

Murat Kurum’u ziyaret etmişti: Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa etti

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, CHP'den istifa etti. Koç'un AKP'ye geçmesi bekleniyor. Öte yandan Ankara'da…

22 Haziran 2026 14:36
Reklam