Depremin ardından 'çöken' Telekom tartışmaya açıldı

Haraç mezat özelleştirilen Türk Telekom'da depremin ardından iletişimin normalleşmesi sabah saatlerini buldu. Telekom'da depremin ardından "görüşme altyapısının fiziken hasar görmesi" iddiaları ortaya atıldı.

Depremin ardından 'çöken' Telekom tartışmaya açıldı

İstanbul’da dün yaşanan 5.8 büyüklüğündeki depremin hemen ardından yurttaşlar saatlerce cep telefonlarını kullanamadı. İnternet üzerinden iletişim sağlanan platformlar üzerinden haberleşmeye mecbur kalan insanlar cep telefonlarını uzun süre kullanamadı.

Turkcell, Vodafone gibi özel şirketler iletişim sorununu daha hızlı toparlarken, haraç mezat özelleştirilen Türk Telekom’da iletişimin normalleşmesi sabah saatlerini buldu.

Satıldığından bu yana altyapı yatırımı yapılmadığı iddia edilen Türk Telekom’un mevcut alt yapısının da depremde fiziken zarar gördüğü iddiaları daha büyük felaketler için yurttaşları kaygılandırdı.

Türk Telekom’da çalışan ve ismini vermek istemeyen Manifesto okurları, gazetemize yaptıkları açıklamada  “Görüşmeleri sağlayan altyapının depremde fiziken zarar gördüğü” şüphelerini paylaştılar. Depremin ardından geç saatlere kadar çözüm bulamadıklarını iddia eden çalışanlar, sabaha karşı 04.00-05.00 sularında geçici çözümlerle düzeltebildiklerini aktardılar.

Türk Telekom çalışanları, bu geçici çözümlerle ‘idareten’ düzeltilen iletişimin, bugün olası herhangi bir felakette mevcut fiziki hasarın daha da ağırlaşacağından iletişim sorununun günlerce sürebileceğinden bahsettiler.

Depremin ardından açıklama yapan Türk Telekom, “Yaşanan deprem sonrasında sesli aramalardaki trafik yoğunluğu nedeniyle mobil iletişimde aksaklık yaşanmıştır. Sorun sadece mobil iletişimi olumsuz etkilemiş olup sabit ses, geniş bant ve fiber altyapı hizmetlerimizde bir sorun oluşmamıştır.” denilirken; ‘görüşme altyapısının fiziken hasar görmesi’ iddialarına değinmedi.

İletişim firmaları depremin ardından çok sayıda kullanıcının eş zamanlı olarak telefonlara sarılmasını sebep göstererek bir ‘sıkışma’ yaşandığını ifade etseler de, özellikle Telekom’da yaşanan sorun ve çözümüne kadar geçen süre ‘sıkışma’dan ziyade ‘çökme’ olarak tanımlandı. Telekom’un bu iddialara karşı açıklaması merak konusu olurken, ” Telekom’un altyapısı fiziken hasar görmüş müdür?” sorusu güncelliğini koruyor.