Reklam
Kategoriler: Emek Postası

H&M’de uzlaşma: İşçiler haftada iki gün izin hakkı elde etti

Reklam

Dünya giyim tekellerinden H&M mağazalarında ilk defa sendikalı olan işçiler, haftada iki gün izin hakkına kavuştu.

Çalışanların 4 Ekim’de greve çıkmaya hazırlandığı H&M’de Türk-İş’e bağlı Koop-İş Sendikası ile işveren arasında uzlaşma sağlandı. Ücretlere, 1 Haziran’dan geçerli olarak yüzde 3 zam yapılacak. 2020 ve 2021’nin ocak aylarında asgari ücretin altında kalan ücretlere asgari ücrete gelen artış uygulandıktan sonra yüzde 3 zam yapılacak.

Asgari ücretin üzerindeki ücretler ise 2020’de yüzde 8, 2021’de yüzde 9 artırılacak. Günlük yemek yardımında merkez ve mağaza çalışanları arasındaki fark giderlerek, tüm çalışanlar 2019’da 27 TL, 2020’de 29.16 TL yemek yardımı alacak.

Görüşmelerde Koop-İş’i Genel Başkan Eyüp Alemdar H&M’i ise Ülke Müdürü Müge Arpacıoğlu temsil etti. Toplu iş sözleşmesi 01.06.2019 – 31.12.2021 tarihleri arasında geçerli olacak.

Sendikadan yapılan açıklamaya göre Türkiye’de ilk kez bir giyim mağazası içinde haftada iki gün izin hakkı elde edildi.

01.01.2020 itibariyle asgari ücretin altında kalan ücretlere asgari ücrete gelen artış uygulandıktan sonra yüzde 3 oranında zam yapılacak.01.01.2020 itibariyle asgari ücretin üzerindeki ücretlere yüzde 8 oranında zam yapılacak.

01.01.2021 itibariyle asgari ücretin altında kalan ücretlere asgari ücret zammı uygulandıktan sonra yüzde 3 oranında zam yapılacak.01.01.2021 itibariyle asgari ücretin üzerindeki ücretlere yüzde 9 oranında zam yapılacak.

YEMEK YARDIMI

Sözcü‘de yer alan habere göre, uzlaşma maddeleri şöyle:

Uyuşmazlığın temel sebeplerinden biri olan yemek yardımının tüm çalışanlar için;

01.09.2019 tarihinden itibaren net 27 TL,
01.01.2020 tarihinden itibaren net 29,16 TL,
01.01.2021 tarihinden itibaren net 31,78 TL,

olması hükme bağlandı.

İKRAMİYE

Tüm çalışanlara ilk defa bu sözleşme ile;

İlk 7 aylık bölümünde (01.06.2019-31.12.2019) 30 günlük,
2020 yılında 35 günlük,
2021 yılında da 40 günlük
ücretleri tutarında ikramiyenin aralık ayı ücreti ile beraber verilmesi hükme bağlandı.

SOSYAL YARDIM

Sözleşmeyle ilk defa part-time çalışanlar dahil olmak üzere herkese;

01.06.2019 tarihinden itibaren aylık 120 TL,
01.01.2020 tarihinden itibaren aylık 130 TL,
01.01.2021 tarihinden itibaren aylık 140 TL
sosyal yardım ödemesi yapılacak.

ÇOCUK YARDIMI

Sözleşmeyle ilk defa, 01.08.2019 tarihinden geçerli olacak şekilde çocuk sahibi olan işçiye her çocuk için her ay 35 TL çocuk yardımı ödemesi yapılacak. Ücret artış dönemlerinde ücret zammı oranında arttırılacak.

TECRÜBE PRİMİ

Çalışanlara tecrübe primi olarak;

Tam Süreli çalışanlar için;
İstanbul ilinde çalışanlar için;
2 yıl (dahil) 5 yıl arasında hizmeti olanlar için 490,00 TL/Ay
5 yıl (dahil) ve üzeri hizmeti olanlar için 910,00 TL/Ay
Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İzmir, Muğla illerinde çalışanlar için;
2 yıl (dahil) 5 yıl arasında hizmeti olanlar için 450,00 TL/Ay
5 yıl (dahil) ve üzeri hizmeti olanlar için 800,00 TL/Ay
Diğer illerde çalışanlar için;
2 yıl (dahil) 5 yıl arasında hizmeti olanlar için 290,00 TL/Ay
5 yıl (dahil) ve üzeri hizmeti olanlar için 640,00 TL/Ay

Kısmi Süreli çalışanlar için;
İstanbul ilinde çalışanlar için;
2 yıl (dahil) ve üzeri hizmeti olanlar için 2,00 TL/Saat
Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İzmir, Muğla illerinde çalışanlar için;
2 yıl (dahil) ve üzeri hizmeti olanlar için 1,75 TL/Saat
Diğer illerde çalışanlar için;
2 yıl (dahil) ve üzeri hizmeti olanlar için 1,25 TL/Saat,
Ödenmesine devam edilmesi kararlaştırıldı.

Çalışanlara her ay 85,00 TL yabancı dil primi uygulamasına devam edilmesi kararlaştırıldı.

VASITA YARDIMI

İşçilere işyerine fiilen geldikleri her gün için belirlenen tutarlarda vasıta yardımı ödemesi yapılacak Bu tutarlar Toplu İş Sözleşmesi’nin yürürlük süresi boyunca işyerinin bulunduğu ilin ortalama toplu taşıma ücretlerine gelen zam oranında arttırılarak uygulanacak.

Sözleşmeyle ilk defa, çocuğu öğrenimde olan her işçiye yılda bir kez eylül ayında; ilköğretim 150 TL, lise ve dengi 200 TL, üniversite ve dengi 250 TL net tutarında Eğitim Yardımı gift card olarak verilecek. Ücret artış dönemlerinde ücret zammı oranında arttırılacak.

H&M işyerlerinde ilk kez çalışanlara bayram harçlığı verilecek. Buna göre 2020 yılından geçerli olmak üzere Ramazan Bayramı’nda net 165 TL, Kurban Bayramı’nda net 215 TL bayram harçlığı ödenecek. Part time çalışanlarda aynı tutarda bayram harçlığı alacak. Ücret artış dönemlerinde ücret zammı oranında arttırılacak.

KIDEM TAZMİNATI

Kıdem tazminatına esas gün sayısı 40 gün olarak düzenlendi.

Reklam

Önceki Haberler

Prof. Dr. Bilsay Kuruç, İstanbul’da okurlarıyla buluştu

Kuruç; uzun bir aradan sonra İş Bankası Kültür Yayınları'ndan yeniden basılan Mustafa Kemal Döneminde Ekonomi:…

14 Kasım 2026 18:37

Kanal İstanbul güzergâhında yeni imar planı

AKP’li Arnavutköy Belediyesi’nin projeyi duyururken “Kanal İstanbul” bölgesinde olduğunu belirtmesi dikkat çekti.

14 Kasım 2026 18:33

Mekke Anlaşması Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi

Mekke Anlaşması'nın onaylanmasına ilişkin kanun teklifi 6 Kasım'da TBMM Genel Kurulu'nda oylanarak kabul edilmişti.

14 Kasım 2026 15:20

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Uluslararası Ceza Mahkemesi’ni “gayrimeşru” ilan etti

Rubio, “Amerikalılar hiçbir zaman UCM'nin otoritesine tabi olmayı kabul etmedi ancak bu mahkeme ve müttefikleri…

14 Kasım 2026 14:52

AKP’li Tayyar ve Yeni Akit yazarı Karahasanoğlu birbirine girdi

AKP'li Şamil Tayyar ile Yeni Akit yazarı Ali Karahasanoğlu, 'fon' vurgunu üzerinden birbirine girdi.

14 Kasım 2026 14:37

İstanbul Barosu Genel Kurulu: Doğru soru nedir?

Birçok kişi ve grup tarafından yapılan tespite katılıyorum: Kocasakal ve ekibi seçimi hamaset ile kazandı.…

14 Kasım 2026 10:47
Reklam