Türk Telekom'un 'özür' açıklaması: Mobil iletişimin etkilenmesi dışında sorun olmadı
Türk Telekom, dünkü deprem sonrası cep telefonu kullanıcısı milyonlarca abonesinin saatlerce iletişim sağlayamamasını sorun etmedi: "Sorun sadece mobil iletişimi olumsuz etkilemiş olup sabit ses, geniş bant ve fiber altyapı hizmetlerimizde bir sorun oluşmamıştır."
İstanbul’da gerçekleşen 5.8’lik deprem sonrasında yakınlarına ulaşmak isteyen milyonlarca cep telefonu kullanıcısı, saatlerce kimseyle iletişim sağlayamamıştı. 17 Ağustos depreminin ardından iletişim altyapısını güçlendirmek amacıyla ‘Özel İletişim Vergisi’ adıyla toplanan milyarlarca liraya rağmen yaşanan bu durum büyük tepki çekmişti.
İsyan ettiren iletişim skandalının ardından Türk Telekom’dan tuhaf bir ‘özür’ açıklaması geldi.
Şirketin yaptığı açıklamada, “Merkez üssü Silivri olan deprem sebebiyle, mobil hatlardaki yoğunluk kaynaklı kesinti söz konusu olmakla beraber, sabit ses, genişbant ve fiber altyapımızda herhangi bir kesinti ve sorun bulunmadığını belirtiriz. Sarsıntıdan etkilenen tüm vatandaşlarımıza geçmiş olsun diliyoruz” denilmiş fakat birçok kullanıcı GSM şirketine tepki göstermişti.
Kullanıcılardan gelen tepkiler üzerine Türk Telekom bir açıklama daha yayınladı. Açıklamada “Sorun sadece mobil iletişimi olumsuz etkilemiş olup sabit ses, geniş bant ve fiber altyapı hizmetlerimizde bir sorun oluşmamıştır” ifadeleri kullanıldı.
Açıklama şöyle:
“Yaşanan deprem sonrasında sesli aramalardaki trafik yoğunluğu nedeniyle mobil iletişimde aksaklık yaşanmıştır.
Sorun sadece mobil iletişimi olumsuz etkilemiş olup sabit ses, geniş bant ve fiber altyapı hizmetlerimizde bir sorun oluşmamıştır.
Uzman ekiplerimizin titiz çalışmaları sonucu abonelerimizin büyük bir bölümünün iletişimi normalleşmiştir. Kısa bir süre sonra tüm abonelerimiz normal hizmetlerini almaya başlayacaktır.
Yaşanan bu aksaklık nedeniyle üzüntülerimizi belirtir, süreçten etkilenen tüm abonelerimizden özür dileriz.”