Reklam
Kategoriler: İç Açı

Ankara Valiliği ‘kamuda esnek mesai’ esaslarını belirledi

Reklam

Ankara Valiliği koronavirüs tedbirleri kapsamında aldığı karar ile Ankara İl sınırları dahilinde uygulanacak kamuda esnek mesai esaslarını belirledi.

Ankara Valiliği’nin aldığı karara göre, Cumhurbaşkanlığı Genelgesi kapsamında Covid-19 salgının yayılımının en aza indirilmesi amacıyla Ankara İl sınırları dahilinde uygulanacak kamuda esnek mesai esasları belirlendi. Bu kapsamda salgından etkilenmeleri daha muhtemel hamile ve kronik hastalığı olan kamu çalışanları idari izinli sayılabilecek. Düzenleme ile 10 yaş ve daha küçük yaşta çocukları olan kadın personeller, ikinci bir emre kadar evden çalışabilecek.

Ankara Valisi Vasip Şahin imzasıyla yayınlanan genelgede şu ifadelere yer verildi:

* Covid-19 salgının yayılımının en aza indirilmesi amacıyla kamu çalışanlarına yönelik ilave tedbirleri içeren 26 Ağustos 2020 tarih ve 2020/11 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi 26 Ağustos 2020 tarih ve 31225 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanmıştır.

* Genelgede, çalıştırılma biçimine bakılmaksızın kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlara uzaktan çalışma, dönüşümlü çalışma gibi esnek çalışma yöntemlerinin uygulanabileceği esası getirilmiştir.

* Valiliğimizce; sağlık ve güvenlik personeli hariç, esnek çalışma yöntemlerine ilişkin aşağıda belirlenen usul ve esaslar dikkate alınmak kaydıyla ilçe kaymakamları ve Valiliğimize bağlı kurum amirleri kendi kurum ve birimlerindeki ihtiyaç ve şartların gerektirdiği özel düzenlemeler yapabilecektir.

*Bu kapsamda 1 Eylül 2020 tarihinden itibaren Valiliğimiz birimlerinde çalışan personelin durumlarının değerlendirilerek birim amirlerince dönüşümlü çalışma, uzaktan çalışma gibi esnek çalışma yöntemleri uygulanacaktır.

Uygulamada;
– Cumhurbaşkanlığı Genelgeleri doğrultusunda hamile ve kronik hastalığı olanların idari izinli sayılması,
– 10 Yaş ve daha küçük yaşta çocukları olan kadın personelin ikinci bir emre kadar evden çalışması,
– Diğer personelin dönüşümlü (haftalık) olarak çalışması ve dönüşüm sistemi içerisinde büroda bulunmayacak olan personelin mahalle denetim ekiplerinde görev yapmasının planlanması uygun görülmüştür.

Esnek çalışma modeline göre hazırlanan görevlendirme listeleri İl ve ilçe Yazı İşleri Müdürlükleri’ne gönderilecektir.
Esnek çalışmaya tabi personelin görev mahallinden amirinden izin almadan ayrılmaması, ihtiyaç halinde çağrıldıkları anda göreve dönmeleri ve personelin güncel adres ve iletişim bilgilerinin ilyaziisleri@ankara.gov.tr e-posta adresine gönderilmesi hususlarında, bilgi ve gereğini arz ve rica ederim.

Reklam

Önceki Haberler

Laiklik Meclisi, Nisan ayı laiklik ihlalleri raporunu yayımlandı

Laiklik Meclisi tarafından her ay düzenli olarak hazırlanan 'laiklik ihlalleri raporu' Nisan ayı için yayımlandı.…

8 Mayıs 2024 17:55

Slovakya Başbakanı Fico: Avrupa Birliği, Ukrayna konusunda anlamlı bir çözüm planı sunamıyor

Slovakya Başbakanı Fico yaptığı açıklamada, Avrupa Birliği'nin Ukrayna konusunda anlamlı bir çözüm planı sunamadığı belirterek…

8 Mayıs 2024 16:59

Kayyum bürokratlarına çifte maaş: Misafirhane otel olmuş

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’ne kayyumlar döneminde il dışından atanan ve kentte ''ithal bürokrat'' olarak alınan bazı…

8 Mayıs 2024 16:53

Yargıtay Başkanı seçiminin 35’inci turunda da sonuç çıkmadı

Yargıtay Başkanlığı için bugün yapılan seçimin 35'inci turundan da sonuç alınamadı. Seçimlere, 13 Mayıs Pazartesi…

8 Mayıs 2024 16:48

Purmo işçileri TİS görüşmelerinin sonuçsuz kalmasıyla greve çıktı

Birleşik Metal-İş Sendikası'na üye işçiler, toplu sözleşme görüşmelerinin olumsuz sonuçlanmasının ardından İzmir Kemalpaşa’da yer alan…

8 Mayıs 2024 16:45

Yargıtay Başkanvekilliği görevine Ahmet Ömeroğlu seçildi

Yargıtay Büyük Genel Kurulunca, Birinci Başkanvekili ve Ceza Genel Kurulu Başkanı Eyüp Yeşil'in yaş haddinden…

8 Mayıs 2024 16:40
Reklam