Hayatı oksijen cihazına bağlı hastanın elektriği kesildi

Ankara'da Covid-19'u atlatan ancak akciğerindeki hasar nedeniyle günde 16 saat oksijen cihazıyla nefes alması gereken hastanın elektriği 322,70 TL'lik faturayı ödeyemediği için kesildi.

Hayatı oksijen cihazına bağlı hastanın elektriği kesildi

Ankara Yenimahalle’de yaşayan 55 yaşındaki A.I. yaklaşık 1 ay önce Koronavirüs’e yakalandı. Hastanedeki tedavisinin ardından hastalığı yenen A.I.’nın akciğerlerinde hasar kaldı. Ömür boyu oksijen tüpüne bağlı yaşamak zorunda olan A.I.’nın elektriği Başkent Elektrik tarafından kesildi.

A.I.’nın durumunu gündeme getiren CHP Trabzon Milletvekili Ahmet Kaya, “Vatandaşımız solunum yetmezliği çekiyor, nefes alamıyor, hayatını oksijen cihaza bağlı olarak sürdürüyor. Başkent Elektrik ise bu durumu umursamadan vatandaşımızın elektriğini kesiyor. Bu nasıl bir vicdansızlıktır? Sizde hiç Allah korkusu, sizde hiç insanlık yok mu?” dedi.

Kaya, A.I.’nın günde en az 16 saat oksijen tedavisi alması gerektiğini vurgulayarak şöyle konuştu:

“Koronavirüsü ağır atlattığı için ömür boyu oksijen tüpüne bağlı şekilde yaşayan vatandaşımıza birkaç gün önce elektrik şirketinden telefon geliyor ve faturasını ödemediği takdirde elektriklerinin kesileceği söyleniyor. Vatandaşımız da çaresizce durumunu anlatıyor, elektrikleri kesilirse nefes alamayacağını söylüyor ancak dikkate alınmıyor ve ‘Ben bilmem, fatura ödenmediği takdirde elektrikleri kesmek zorundayız’ cevabı veriliyor.

Nasıl bir vicdansızlıktır? Bu nasıl bir insanlıktır? Vatandaşımızın sağlık durumu ortada, raporu ortada. Elektriği kesilirse ölecek. Bu bilinmesine rağmen Enerjisa’dan gelen mesajla 322.70 TL’lik faturadan dolayı elektrikleri kesiliyor. Yaşamı cihaza bağlı bir hastanın elektriğini kesmek onu ölüme terk etmektir. Bu nasıl bir vicdansızlıktır? Elektrik olmadan bu hasta nasıl nefes alacak? Bunu düşünmüyor musunuz? Yazıklar olsun. Vatandaşımızın sadece elektriğini değil nefesini de kestiniz. Canına kast etmeye çalıştınız. Çok şükür ki hastamız size rağmen, büyük vicdansızlığınıza rağmen hala yaşıyor. Yaşamını yitirseydi, bunun hesabını kim verecekti?

Vatandaşımızın eşi de kanser hastası, kısa bir süre içinde ameliyat olacak. Kendisi 55 yaşında ve emekli maaşıyla geçiniyor. Devletimizin, bu zor ve sıkıntılı günlerde vatandaşlarına destek olması gerekiyor. “Pandemi sürecinde elektrik paralarını biz ödeyeceğiz, kimsenin elektriği kesilmeyecek” demek çok mu zor? Bunu yapmak çok mu zor? Cihaza bağlı hastalarımızın elektriklerinin kesilmemesi çok mu zor? Vatandaşımız telefonda derdini görevliye anlatmış, raporu elinde. Buna rağmen elektriğinin kesilmesi hangi vicdana sığar?

Şimdi bu vatandaşımız Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş’ye başvuruda bulunarak bir daha elektriklerinin kesilmemesi için ‘kesme blokajı’ talep etti. Çünkü bir kez daha elektrikleri kesilirse yaşamını kaybedebilir. Buradan Enerjisa ve Başkent Elektrik Dağıtım Şirketi yetkililerine çağrıda bulunuyorum. Vicdanlı olun! Vatandaşımızın dilekçesine ve çağrısına kulak verin, elektriklerinin bir daha kesilmemesi için gereken blokajı gerçekleştirin. Elektrik kesintisi yüzünden kaybedilen bir yaşamın hesabını veremezsiniz.

EDAŞ’TAN AÇIKLAMA

Konuyla ilgili tarafımıza açıklama ileten EDAŞ’ın yanıtını şöyle:

“Değerli Basın Mensubu;

Ankara Yenimahalle’de cihaza bağlı yaşayan bir müşterimizin elektriğinin kesildiğine yönelik haberlere ilişkin açıklamamızı aşağıda bilgilerinize sunarız.

Öncelikle belirtmek isteriz ki, yaşamsal faaliyetlerini elektrikli cihazlarla sürdüren vatandaşlarımızın enerjileri, Sağlık Bakanlığı’na başvurmaları ve bakanlıktan onay alınması durumunda, herhangi bir sebepten ötürü kesilmemektedir.

Buna ek olarak, bu vatandaşlarımızın bulunduğu bölgelerde arıza kaynaklı bir kesinti olması durumunda dahi, acilen ekiplerimiz devreye girmekte ve gerekirse mobil jeneratörlerimizle kendilerine enerji arzı sağlanmaktadır. Bugüne kadar faaliyet bölgemizde 200’ü aşkın vatandaşımız bu şekilde hizmet almak üzere sisteme eklenmiştir.

Bu kapsama dahil olma sürecinde yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçilmesi adına da, kesme blokajı gibi önlemler şirketimiz tarafından hassasiyetle alınmaktadır. Habere konu olan müşterimizin enerjisi ise, evde devam edecek tedavi süreciyle ilgili şirketimize gelen bir bilgi veya başvurusu olmaması sebebiyle, ödenmemiş 2 adet fatura
borcuna istinaden kesilmiştir.

Müşterimizin özel durumunun öğrenilmesini takiben, ivedilikle kendisine ulaşılmış, enerji arzının devamı sağlanmış, yukarıda açıkladığımız kapsamda enerji alması için sisteme eklenmiştir.

Başkent EDAŞ olarak, Covid-19 salgını döneminde, bu türdeki işlemlerde mağduriyete yol açılmaması adına özenle çalıştığımızı belirtir, yaşamsal faaliyetini sürdürmek için elektrikli cihaza ihtiyaç duyan tüm müşterilerimizin Alo 186 Çağrı Merkezi’ni arayarak tarafımıza ulaşabileceklerini hatırlatırız.

Kamuoyuna saygılarımızla duyururuz.
Başkent EDAŞ Kurumsal İletişim Müdürlüğü”