Krize rağmen Sabancı karına kar kattı
Sabancı Holding yılın ilk üç aylık döneminde, küresel krize rağmen net karını yüzde 13 arttırdı.
Türkiye’nin en büyük sermaye gruplarından biri olan Sabancı Holding’in açıkladığı verilerde, şirketin yılın ilk çeyreğinde net karı 1 milyar 193 milyon 206 bin TL olurken, 2019 yılının aynı dönemine göre net karını yüzde 13 artırdı.
Holding’in, 2020 yılının ilk üç aylık dönemine ait finansal sonuçlarını açıkladığı yazılı açıklamaya göre emekçileri 1170 TL’ye mahkum eden koronavirüs krizi Sabancı’ya yaramış.
Buna göre, Sabancı Topluluğu’nun konsolide satışları 13,6 milyar TL olarak gerçekleşti. Net karını 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 13 artıran şirketin konsolide net karı üç aylık dönemde 1 milyar 193 milyon 206 bin TL olarak kaydedildi.
Sabancı Holding Üst Yöneticisi Cenk Alper, söz konusu mali gerçekleşmelerin, koronavirüs pandemi etkisinin tüm dünyada görülmeye başlandığı bir dönemi de kapsadığını belirtti. 2020 yılının ilk çeyreğinin, finansal yönetimde başarılı sonuçların elde edildiği bir dönem olarak kayıtlara geçtiğini belirten Holding CEO’su Alper, açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Borçluluk oranlarındaki düşüş ve faaliyet karındaki artış, ilk çeyrek bilanço döneminin güçlü bir mali performansla tamamlanmasını sağladı. Özellikle sürdürülebilirlik odağındaki stratejimizin meyvelerini toplamaya başladık. Bu sayede de 2020 yılının ilk çeyrek bilanço dönemini sağlıklı finansal sonuçlarla tamamladık.
Rahatlıkla söyleyebiliriz ki, dijital iş modellerinin hiç olmadığı kadar önem kazandığı bu dönemi Sabancı Topluluğu olarak son derece başarılı bir şekilde yönetiyoruz. Şirketlerimiz, uzun zamandır teknolojik altyapı ve dijitalleşme alanında yapmakta olduğumuz etkin çalışmaların bir eseri olarak, işlerini geliştirme ve büyütme konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyorlar. Bu sayede Kovid-19 döneminde de iş sürekliliğimizde herhangi bir aksama olmadan operasyonlarımızı yürütüyoruz.
Bu süreçte bankacılık, gıda perakendesi ve enerji alanında kamu hizmetini aksatmadan sürdürüyoruz. ‘Evde kal’ dediğimiz bugünlerde dijitalleşmenin ve uzun süredir devam ettirdiğimiz teknolojik yatırımların ne kadar isabetli olduğu bir kez daha görülmüş oldu.”