TCDD'deki uygulamalarla kazalara davetiye çıkarılmış
Çorlu Tren katliamının üzerinden 22 ay geçti. Ancak katliamın yaşandığı hattaki köprü ve menfezlerin yeni bir kazaya sebebiyet verebileceği ortaya çıktı.
Bu konuya ilişkin iç yazışma yapan TCDD Genel Müdürlüğü, köprü ve menfezlerin ne durumda olduklarını bilmedikleri, iklim koşullarına göre yeni bir kazanın yaşanabileceği belirtiler. Yazışmalarda menfez ve köprülerde tadilat yapmak için 3 yıl zaman ihtiyaç olduğu ancak bu zamanın uzun olduğu için yol bekçilerinin görevlendirilmesi istendi. Ancak iç yazışmalarda kilometrelerce uzun yolda sadece 4 tane yol bekçisinin olduğu, 67 bekçiye daha ihtiyaç olduğu kaydedildi. Katliamın üzerinden geçen 22 ayda rağmen eksiklerin tamamlanmamış olması dikkat çekti.
25 Aralık 2019 TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün TCDD 1. Bölge Müdürlüğü Demiryolu Bakım Servisine gönderdiği resmi yazıda şiddetli bir yağışta ortaya çıkacak debiye karşın köprü ve menfezlerin uygun olup olmadığının bilinmediği belirtildi. Değişen iklim koşullarının, ani sel ve taşkınların ise demiryolu işletmeciliği ile can ve mal güvenliğinin tehlikeye düşebileceği aktarıldı. Ayrıca bölgenin deprem bölgesi olduğu olacak depremlerle köprü ve menfezlerin zarar görebileceği belirtildi. Köprü ve menfezlerde onarım yapmanın 1-3 yıl arasında zaman alacağının belirtildiği yazıda bu bölgelerin personel tarafından gözlem altında tutulması istendi.
Cumhuriyet’ten Seyhan Avşar’ın haberine göre bu yazıya yanıt ise 15 Ocak 2020 tarihinde TCDD 1. Bölge Müdürlüğü tarafından yanıt verildi. Bölge müdürlüğü muayene ve kontrollerin düzenli bir şekilde yapılmasına yönelik gerekli titizliğin gösterilmesi, hattın gözetim altında tutulması için gerekli personelin görevlendirilmesi, eksik olan personelin tamamlanması için gerekli işlemlerin Bölge Müdürlüğünce yapılması ve ihtiyaç duyulması halinde 3. şahıslardan hizmet alınması gerektiğini belirtti. Böylelikle TCDD 1. Bölge Müdürlüğü yolları kontrol edecek olan personel eksikliğinin tamamlanmasını istedi.
TCDD 1. Bölge Müdürlüğü’nün yazısına ise cevap 8 Mayıs 2020 tarihinde verildi. Yüzlerce km demiryolu hattında 4 adet yol geçit bekçisinin olduğunun belirtildiği yazıda 67 personele daha ihtiyaç olduğu için personel alımının yapılması gerektiği kaydedildi. Gerekli personel alımının yapılıp yapılmadığı ise henüz bilinmiyor.
150 bin metal işçisine sefaleti dayatan MESS'e karşı eylemler genişliyor. Birleşik Metal-İş, üyelerinin üretimden gelen…
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in katıldığı zirvede MESEM uygulaması ve çocuk ölümlerini protesto ettikleri gerekçesiyle…
Ukrayna’da gazetecilerin öldürülmesinden sorumlu kişilerin cezalandırılması için her şey yapacaklarını kaydeden Zaharova, Ukrayna'nın da Batılı…
Suriye'nin eski lideri Beşar Esad, iktidardan düşmesinin ardından Moskova'da izole bir yaşam sürüyor ve doktorluk…
Manifest grubu üyeleri ile "Aydeed" olarak bilinen Ayça Dalaklı, "teşhir suretiyle hayasızca hareketlerde bulunma" suçlamasıyla…
RTÜK, dijital yayın platformu HBO’da yayımlanan “Jasmine” dizisi hakkında, "aile yapısına, millî ve manevi değerlere…