Mahkeme 15 Temmuz’da kaybolan silahları Emniyet’e sordu
Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, kendi internet sitesinde yayımladığı, “Tasarruf genelgesi, gazete alımı ve reklam yasağı günlerinde fon tartışması” yazısında çarpıcı ifadeler kullandı.
Yazısında ‘fon’ tartışmalarına değinen Bildirici, 15 Temmuz darbe girişiminin yıl dönümünde AKP’li gazetelere verilen reklamları açıkladı.
Faruk Bildirici, “15 Temmuz gelir kapısı” başlığı altında kaleme aldığı bölümde, “15 Temmuz’da 2016’daki darbe girişiminin yıl dönümü nedeniyle yayımlanan ekler, iktidar medyasına verilen maddi desteğin en önemli göstergesi oldu. Bu eklerde sayfa sayfa ilan ve reklam yayımlandı” dedi.
Bildirici, AKP’li medyanın 15 Temmuz’da çıkardığı ek ve aldığı reklamları şöyle açıkladı:
“En fazla ilan ve reklamı alan Sabah gazetesiydi. Sabah’ın “15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü” özel eki toplam 45 sayfaydı, 25 sayfası ilan ve reklamlara ayrılmıştı. Yeni Asır’ın 25 sayfalık 15 Temmuz ekinin 14, Akşam gazetesinin 19 sayfalık 15 Temmuz ekinin 9, Takvim’in 19 sayfalık 15 Temmuz ekinin 11, Hürriyet’in 17 sayfalık 15 Temmuz ekinin 7 ve Posta’nın 14 sayfalık ekinin 7 sayfası tamamen ilan ve reklamlarla kaplıydı.”
Gazeteci İsmail Saymaz, son dönemde artan operasyonlara dikkat çekerek, “En reisçi diye bilinen iş adamları…
Gerici gruplar sosyal medyadan İBB'nin Beyazıt Meydanında düzenleyeceği etkinliği hedef gösterirken, İBB konserin Müze Gazhane'ye…
Ankara'da iki kadına yardım bahanesiyle cinsel istismarda bulunduğu suçlamasıyla gözaltına alınan 'Ensar Ağabey' lakaplı 'mültecilere…
Hacettepe Üniversitesi'nde yemekhaneye getirilen ‘rezervasyon’ sistemi dayatmasına karşı öğrencilerin yemek hakkı eylemleri sürüyor. Öğlen saatlerinde…
80 yıl boyunca gizli kalan Pablo Picasso'nun "Dora Maar" portresi, Paris'te halka açıldı. Portrenin değerinin…
Eğitim Sen İzmir 5 No’lu Şube, Milli Eğitim Bakanlığı’nın “ÇEDES Gazze İçin Seferber” kermesi çağrısına…