Cumhur İttifakı’ndan ‘ÇAYKUR’ eleştirisi
Yıllardır devam eden kamu iştiraki şirketlerdeki zarar etme/ettirme durumu artarak devam ediyor. Son 5 – 6 yıldır büyük zararlar eden ÇAYKUR’un 2020 yılında da zarar ettiği ortaya çıktı.
Dünyada çay tüketiminin en fazla olduğu ülkelerden biri olan Türkiye’de ülkenin en köklü çay satışı yapan şirketinin zarar etmesi ise kafalardaki soru işaretlerini iyice arttırdı. TBMM KİT Komisyonunda hesapları ele alınan ÇAYKUR’un 2020 yılını da 547 milyon lira zararla kapattığı açıklandı. 2017 yılında Varlık Fonu’na devredilene kadar kârda olan kurum, daha sonra sürekli zarar etti. 2017’de 267 milyon, 2018’de 657 milyon, 2019’da 635 milyon ve 2020 yılında 547 milyon lira zarar açıklayan ÇAYKUR’un harcamaları ve reklam giderleri de tartışma konusu oldu.
KİT Komisyonu’nda ki milletvekilleri ise reklam ve bardak ihalelerine dikkat çekerek, ÇAYKUR dünyanın en çok çay tüketen ülkesinde çay satmak için, 2019 yılında reklam amaçlı 36 milyon lira, fuar ve festivaller için 896 milyon lira harcadı. Temperli kulplu cam bardak için reklam niyetine 5 milyon 250 bin lira ödeme yapıldı. Yanında dağıtılan şemsiyeler, takvimler de var ama ÇAYKUR’un satışı değil zararı artmış” dedi.
Bu haber en son değiştirildi 8 Nisan 2021 09:11 09:11
2025 Nobel Barış Ödülü’nü kazanan Venezuelalı Maria Corina Machado, "davamıza destek verdi" diyerek ödülünü ABD…
AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Meclis açılışındaki yerel yönetimlerle açıklama sonrası belediyelerin konser ve tanıtım gibi hizmetlerinin…
Beyaz Saray, Nobel Barış Ödülü’nün Trump yerine Venezuela muhalefet liderine verilmesine tepki gösterdi. Trump’ın “7…
İstanbul 8. İdare Mahkemesi, Bayrampaşa Başkanvekili seçimlerine dair AKP'nin başvurusu hakkında olumlu karar verdi. CHP'nin…
AKP Grup Başkanvekili Özlem Zengin, TBMM Genel Kurulu'nda ilginç bir öneride bulundu. Zengin, Türkiye'de Holokost…
Ülkemizde Eğitim Sisteminin gerileme süreci Köy Enstitülerinin kapatılması ile başladı ve 12 Eylül 1980 Darbesi…