Reklam
Kategoriler: Gündem

Yüksek hızlı tren projesi 8 yıldır bitirilemiyor

Reklam

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin temeli 2013 yılında atıldı. Aradan geçen 8 yılda proje altyapısının yüzde 43’ünün tamamlandığı açıklandı. Bu süre içinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı tam 7 kez değişti. Gelinen noktada bazı bölgelerde inşaatın tamamen durmuş olduğu öğrenildi.

Projede inşaat alanları, Polatlı-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Banaz, Banaz-Eşme, Eşme-Salihli, Salihli-Manisa şeklinde inşaat bölgelerine ayrıldı. YHT hattının Polatlı-Afyonkarahisar kesiminin 2021 yılı sonunda, Afyonkarahisar-İzmir kesiminin ise 2022 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Ancak Afyonkarahisar-Banaz hattında yaklaşık 2 yıldır inşaat devam etmiyor.

2019’DA BİTECEKTİ

Afyonkarahisar-Banaz hattının ihalesini 2016 yılında Tekfen Holding bağlı ortaklıklarından Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. ile Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. İş Ortaklığı aldı. Toplam 879 milyon TL bedelle alınan ‘Ankara-İzmir YHT Projesi’nin Afyonkarahisar-Uşak (Banaz) Kesimi ile Afyonkarahisar Direkt Geçişi Altyapı İnşaatı’ işleri ihalesinin tamamlanma süreci ise 2016 yılında 36 ay olarak açıklandı. Buna göre, bu hattın 2019’da tamamlanması gerekiyordu.

DANIŞTAY ONAY VERDİ

Sonraki süreçte Tekfen Holding bağlı ortaklıklarından Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. ile Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. İş Ortaklığı ihaleyi fesih etti. 2020 yılında pazarlık usulü yapılan ihaleyi bu kez ERG İnşaat, 2 milyar 163 euro, yani yaklaşık 22 milyar lira bedelle kazandı. İhale bu yılın haziran ayında Danıştay tarafından onaylandı; ancak aradan yaklaşık 6 ay geçmesine karşın henüz inşaat başlamadı.

ERG İnşaat daha önce 4 milyar euro değerindeki yap işlet devret modelli Adana- Pozantı karayolu ihalesi ile de gündeme gelmişti.

HESAP VERMELİLER

BirGün’den Berkay Sağol’un haberine göre KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri İsmail Özdemir, ciddi ödenekler ayrılan projelerin kamunun ihtiyaçlarına göre oluşturulmadığını, sorunun bundan kaynaklandığını söyledi. BirGün’e konuşan Özdemir, şu değerlendirmeyi yaptı: “Projelere ayrılan ödenekler, tamamen müteahhitlerin isteklerine göre oluşturuluyor. Bu ödenen paralar sonucunda sahaya baktığımız zaman, uzun süre geçmesine rağmen ya tamamlanmayan projeler görüyoruz ya da projeye uygun olmayan işlerin yapıldığını görüyoruz. Bizler hem bu kurumların çalışanları olarak hem de yurttaşlar olarak rahatsızız. Sayıştay raporlarında da bu eksiklikler ve zararlar ortaya çıkıyor. Bu işlerin sorumlularının hukuk önünde hesap vermesi lazım. İhaleler verilirken daha disiplinli olunması ve bunların denetlenmesi gerekiyor.”

Reklam

Önceki Haberler

TÜİK, Türkiye’nin “Sosyoekonomik Seviye Haritası”nı çıkardı: ‘Alt seviye’de yaşayanların oranı 51,8 oldu

TÜİK'in açıkladığı Türkiye'nin sosyoekonomik seviyesi verilerine göre, yurttaşların yüzde 51,8'i sosyoekonomik olarak alt seviyede yaşıyor.

19 Ağustos 2025 21:34

Müjdat Gezen hakkında bir yıl önceki ifadelerinden dolayı soruşturma açıldı

Sanatçı Müjdat Gezen hakkında gazeteci Ayşenur Arslan’la bir yıl önce yaptığı Youtube programındaki sözleri nedeniyle…

19 Ağustos 2025 18:59

ABD’de yüzlerce Filistin destekçisi öğrencinin vizesi iptal edildi

ABD'de, Filistin eylemlerine katılan öğrencilerin vizesinin inceleneceği açıklamasının ardından yüzlerce öğrencinin vizesi ‘terörizm’ iddiasıyla iptal…

19 Ağustos 2025 18:09

Muhittin Böcek’in oğlu da gözaltına alındı

Tutuklu Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek'in oğlu Mustafa Gökhan Böcek Antalya Havalimanı'nda gözaltına alındı.

19 Ağustos 2025 16:06

Antalya Müzesi’nin yıkım kararına karşı yurttaşlar büyük buluşmaya hazırlanıyor

Antalya Müzesi'nin yıkım kararına karşı Müze Çalışma Grubu öncülüğünde yurttaşlar 21 Ağustos Çarşamba günü 18.30'da…

19 Ağustos 2025 14:47

Diploması sahte çıkan Osmanlı torunu, şimdi de haberlere erişim engeli getirmeye çalışıyor

II. Abdülhamid’in 4. kuşak torunu Abdülhamid Kayıhan Osmanoğlu’nun İnönü Üniversitesi’nden sahte Tarih diploması aldığı ortaya…

19 Ağustos 2025 14:07
Reklam