ÇAYKUR, çaya ortalama yüzde 43 oranında zam yaparken, yeni fiyat listeleri toptan satış yapan şirketlere gönderildi.
ÇAYKUR’un en çok tüketilen iki çay markası Tiryaki ve Rize Turist olarak biliniyor.
Ocak 2023’te yayınlanan eski listede 1 kilogramlık Rize Turist çayının tavsiye edilen perakende satış fiyatı 97.81 TL iken bugün şirketlere gönderilen yeni listede aynı çayın fiyatı 141.54 TL olarak belirlendi. Böylece Rize Turist çayı yüzde 44.7 zamlandı.
Eski listede 1 kilogramlık Tiryaki çayının tavsiye edilen perakende satış fiyatı 95.95 TL iken yeni listede aynı çayın fiyatı 138.38 TL’ye çıktı. Böylece Tiryaki marka çayın fiyatı da yüzde 44.2 zamlandı.
ÇAYKUR’un tüm kategorilerindeki çaylara yapılan zamların ortalaması ise yüzde 43’e tekabül ediyor.
TÜİK’in mayıs ayı verilerine göre çay ve diğer demlendirilen içecek çeşitleri grubu aylık bazda yüzde 1.48 artarken, yıllık bazda yüzde 47.25 yükseldi.
Haziran ayında gelen bu zammın etkisi temmuz ayı enflasyon rakamlarında görülecek.
Sektör paydaşları, ÇAYKUR’un önümüzdeki aylarda çaya yeniden yüzde 10-15 oranında bir zam daha yapabileceğini iddia ediyor.
Adana Demirsporlu taraftarlar, “Her sokakta izin, bu memleket bizim!” ve “Working Class Hero” (İşçi sınıfının…
Mardin’in Yeşilli ilçesinde 23 Nisan’da düzenlenen resmî törende AKP’li ilçe başkanına protokolde koltuk verilirken, CHP…
AKP Grup Başkanı Abdullah Güler, bir televizyon programında gazeteci Fatih Atik’in sorularını cevaplandırırken, yeni anayasa…
Türkiye ekonomisinin 10 yıllık seyri. Türkiye kişi başı gelirde alt ligde
Mevsimlik tarım işçileri ile ailelerinin çalışma ve yaşam koşullarını düzenleyen cumhurbaşkanlığı genelgesi Resmi Gazete'de yayımlandı.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) uzun süredir üzerinde çalışılan yeni müfredat taslağını kamuoyu ile paylaştı. Bir…