Reklam
Kategoriler: Gündem

İzmir’de işten çıkarılan belediye işçileri direnişlerinin üçüncü gününde

Reklam

İzmir Büyükşehir Belediyesinde hiçbir gerekçe gösterilmeksizin işten çıkarılan 163 işçinin işe dönüş mücadelesi 3’üncü gününde sürüyor. Sabah saatlerinde Halkapınar metro çıkışı ve otobüs duraklarında bir araya gelen emekçiler, Genel-İş İzmir 1, 2, 3 ve 9 No’lu Şube yönetimleri ile iş yeri temsilcileri halka bildiri dağıttı. Akabinde Halkapınar’da yer alan Mersinli ESHOT garajına yüründü. Burada şube başkanları kısa birer konuşma yaparken, ardından ise metro ile Kemeraltı Çarşısına gelinerek, bildiri dağıtımına devam edildi. İşçiler sıklıkla, “İş, ekmek, özgürlük”, “Hak, hukuk, adalet” ve “İşimizi geri istiyoruz” sloganları attı.

İZENERJİ ve İZELMAN işçilerinin ücret, ikramiye ve sosyal haklarında yaşanan gecikmelere istinaden 7 Ocak’ta iş bırakma eylemi uyguladıkları kaydedilen bildiride, “Bizler, bu haksız uygulamaların bir an önce son bulmasını, işçilerin işlerine iade edilmesini ve İzmir’in emekçi dostu bir şehir olma kimliğini korumasını talep ediyoruz” ifadeleri kullanıldı.

“BASKI VE TEHDİTLERİ HEP BİRLİKTE AŞACAĞIZ”

Evrensel’de yer alan habere göre ESHOT garajında konuşma yapan Genel-İş İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Engin Topal, en başta eyleme başlama gerekçelerinin maaşların, ikramiyelerin ve sosyal hakların gününde ödenmemesi olduğunu kaydederek, “Belediyenin ödemediği vergilerin, devletin belediyeye çektiği operasyonun, silkelemenin faturasını, günahını işçiye kesmesi hukuksuzluktur” diye konuştu.

Akabinde söz alan Genel-İş İzmir 2 No’lu Şube Başkanı Ercan Gül, ise emekçiler üzerinde ciddi bir baskı, mobbing ve tehdit olduğunu belirterek, “Bunları birlikte aşacağız, kimse umutsuzluğa kapılmasın” dedi.

Genel-İş İzmir 9 No’lu Şube Başkanı Sedat Kenar ise, amaçlarının kaosu büyütmek olmadığını vurgulayarak, “Üç gündür görüyoruz ki hala uzlaşıdan uzak bir tavır sergilenmekte.” ifadelerini kullandı. Genel-İş İzmir 3 No’lu Şube Başkanı Serap Yılmaz ise, işverenin asıl derdinin toplu sözleşme olduğunu kaydederek, “Derdimiz, davamız toplu sözleşme değil, 163 tane arkadaşımızın işine geri dönmesidir” diye konuştu.

“DEMOKRATSANIZ KAMUOYUNU YANILTMAYACAKSINIZ”

İZSU binası önünde açıklama yapan DİSK Ege Bölge Temsilcisi Memiş Sarı, ise mücadelenin mutlaka kazanımla sonuçlanacağını vurgulayarak, “Toplu iş sözleşme taslağının görüşüldüğü yerin pazarlık masası olduğunu bilmelerine rağmen İzmir kamuoyuyla bizi karşı karşıya getirmek için basına bilgi sundular. Demokratsanız İzmir kamuoyunu yanıltmayacaksınız. Sosyal demokrat bir partinin başkanıyım diyorsanız İzmir halkıyla bu halka hizmet eden işçiyi karşı karşıya getirmeyeceksiniz” dedi. Eylemlerin toplu iş sözleşmesiyle ilgili olmadığını kaydeden Sarı, “İşimiz, aşımız, geleceğimiz için eylem yapıyoruz. Bugün İZSU binasının önündeyiz. 25 yıldır bu kente hizmet ediyoruz. Kimseyi kandırmayın” diye konuştu.

“İNTİKAM MI ALIYORSUNUZ?​”

ESHOT bünyesine alınacak araçlarla ilgili de açıklamalarda bulunan Sarı, “85 yıllık ESHOT’un otobüsleri bayrağımızın rengindedir. Alacağınız otobüsleri mavi renkte yapıyorsanız eğer siz özelleştirme peşindesinizdir” dedi. İşten çıkartılan 158 işçiyle ilgili olarak “Çalışmayanı işten atacağım demişsiniz. Bize işten çıkartılan 158 arkadaşın ismini sayar mısın sayın Başkan. Arkadaşlarımızın çalışmadıklarını siz mi tespit ettiniz? Yoksa Tunç Soyer döneminden kalan işçiler oldukları için intikam mı alıyorsunuz?​” diyerek açıklamasını tamamladı.

Reklam

Önceki Haberler

İhraç edileceği öne sürülen Ümit Dikbayır CHP’den istifa etti

CHP Sakarya Milletvekili Ümit Dikbayır partiden istifa ettiğini açıkladı. Dikbayır, "Benim itirazım Cumhuriyet Halk Partisine…

23 Haziran 2026 17:27

Kendini ‘genel başkan’ olarak tanıtıp AVM’de denetim yaptı: 6 şüpheli gözaltına alındı

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nın başlattığı soruşturma kapsamında, kendisini 'Cumhur İttifakı Ocakları Genel Başkanı' olarak tanıtıp, alışveriş…

23 Haziran 2026 16:41

Lavrov: Ukrayna ile müzakereleri kaldığımız yerden sürdürmeye hazırız

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Ukrayna ile müzakereleri kaldıkları yerden sürdürmeye hazır olduklarını belirterek, "Meselenin…

23 Haziran 2026 16:12

CHP’den AKP’ye geçen Beykoz Belediyesi 35 adet Togg satın aldı

CHP'den AKP'ye geçen Özlem Vural Gürzel'in yönetimindeki Beykoz Belediyesi, 35 adet elektrikli Togg satın aldı.

23 Haziran 2026 15:33

CHP’de Kılıçdaroğlu yönetiminden yeni ihraç kararları

CHP'de Kemal Kılıçdaroğlu liderliğindeki 'mutlak butlan' yönetimi, partinin iki il başkanı için daha ihraç kararı…

23 Haziran 2026 15:20

Selahattin Demirtaş, Kemal Kılıçdaroğlu’nun görüşme talebini reddetti iddiası

Edirne Cezaevi'nde bulunan HDP'nin eski Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın, Kemal Kılıçdaroğlu'nun görüşme talebini reddettiği…

23 Haziran 2026 15:13
Reklam