Reklam
Kategoriler: Gündem

Otoyol açılmadan geçiş garantisi, 90 binden 150 bine çıkarıldı

Reklam

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun Nakkaş-Başakşehir kesiminde, otoyol açılmadan günlük araç geçiş garantisi, 90 binden 150 bine çıkarılmasını Meclis gündemine taşıdı. Karasu, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada “Yap-işlet-devret modeli, yap-işlet-devretme-yandaşı zengin et modeline dönüştü” dedi.

CHP Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, yaptığı yazılı açıklamada, Rönesans Holding’in işleteceği Kuzey Marmara Otoyolu’nun Nakkaş-Başakşehir kesiminde, otoyol açılmadan günlük araç geçiş garantisinin 90 binden 150 bine çıkarıldığını ve sözleşme süresinin 3 yıldan fazla uzatıldığını belirtti. Bu uzatmayla şirkete güncel kurla 70 milyar lira aktarılmış olduğunu kaydeden Karasu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun artırımı Karayolları Genel Müdürü olduğu dönemde de önerdiği fakat o dönem kabul edilmediği” iddiasını TBMM gündemine taşıdı.

“YAP-İŞLET- DEVRETME- YANDAŞI ZANGİN ET”

Meclis Başkanlığı’na soru önergesi sunan Karasu, şunları kaydetti:

“AKP iktidarı döneminde, ‘Devletin cebinden tek kuruş çıkmadan yapılacak’ denen Hazine garantili projelere aktarılan yüz milyarlarca lira garanti ödemeleri, devlet bütçesi üzerinde kara delik haline geldi. Her yıl katlanarak büyüyen bu kara delik, halka verilmesi gereken tüm kaynakları yutuyor. Özellikle büyük yapım ihalelerinde, rekabete imkan sağlayan açık usul yerine, 21/b pazarlık usulünü tercih ediliyor. Devlete devir tarihleri dolduğu halde yap-işlet-devret projeleri usulsüz sözleşme değişiklikleriyle asla devredilmeyecek hale getirilerek çocuklarımız, hatta torunlarımız dahi yandaşlara borçlu hale getirildi. Sözleşme değişiklikleriyle bu firmaların zenginliğine zenginlik katılıyor. Yap-işlet-devret modeli, ‘yap-işlet-devretme-yandaşı zengin et’ modeline dönüştü.”

“GEÇİŞ GARANTİSİNİ ARTTIRMAYI ÖNERDİNİZ Mİ?”

CHP’li Karasu, Bakan Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle şu soruları yöneltti:

  • Bu projeye, Karayolları Genel Müdürü olduğunuz dönemde de araç geçiş sayısının artmasına ilişkin öneride bulunduğunuz ancak dönemin bakanı tarafından bu teklifin kabul edilmediği iddiası doğru mudur?
  • Bundan sonra yapılacak benzer yap-işlet-devret ihalelerine firmalar ilerde sözleşmelerin değiştirileceğini bilerek mi girecek?
  • Bu şekilde serbest rekabet sonucu oluşacak kamu menfaati nasıl sağlanacak?
  • İlgili firmayla yapılan sözleşmenin imzalandığı günden önergenin yanıtlandığı tarihe kadar olan döneme kadar olan süredeki maliyet artışı ne kadardır?
  • Artırılan garantiler de Hazine güvencesine haiz olacak mıdır? Bu şekilde kamunun bir zararı söz konusu mudur?”

Reklam

Önceki Haberler

Kriz Diyanet’i etkilemedi: Yayınevinden 103,1 milyon TL’lik kar

“Fiyatları tayin eden Allah’tır” fetvası veren Diyanet, TDV Yayın Matbaacılık şirketinden, 2022-2024 döneminde 103,1 milyon…

27 Haziran 2025 11:17

Bakan Tekin ‘LGS’ sorularının sınav bitmeden paylaşıldığını doğruladı

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, LGS sorularının sınav bitmeden WhatsApp grubunda paylaşıldığı skandalını doğruladı. Bakan…

27 Haziran 2025 11:14

Gülhane Tıp Fakültesi mezuniyet programı camide yapıldı

Gülhane Tıp Fakültesi mezuniyet programı camide yapıldı. Tartışmalı açıklamalarıyla tanınan ilahiyatçılar Nureddin Yıldız ve İhsan…

27 Haziran 2025 11:08

Motorine zam geliyor

Brent petrol fiyatlarında dalgalanma ve küresel çapta yaşanan gelişmeler benzin, motorin ve otogaz fiyatların da…

27 Haziran 2025 11:00

Birleşik Metal-İş Sendikası’ndan NATO’nun askeri harcamaların arttırılması kararına tepki

Birleşik Metal-İş Sendikası, NATO’nun 2025 Lahey Zirvesi’nde alınan savunma harcaması kararlarına tepki gösterdi. Yapılan açıklamada…

26 Haziran 2025 18:00

Tutuklu bulunan Beylikdüzü Belediye Başkanı Murat Çalık hastaneye kaldırıldı

Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık'ın sağlık durumu ciddiyetini koruyor. Cezaevinde 99 günde 18 kilo…

26 Haziran 2025 17:50
Reklam