Bursa Belediye Başkanı'ndan yorumsuz: NASA'nın keşfettiği gezegenlerden biri Ulu Camii'nin minberine işlenmiş!

AKP'li Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, NASA'nın keşfettiğini duyurduğu 7 gezegenden birinin Ulu Camii'nin minberine işlendiğini iddia etti.

AKP’li Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, NASA’nın keşfettiğini duyurduğu 7 gezegenden birinin Ulu Camii’nin minberine işlendiğini iddia etti. Altepe, yüzyıllar öncesinden Ulu Caminin minberine işlenmiş farklı cisimler bulunduğuna işaret ederken bir de astronomi uzmanlarını inceleme yapmak üzere kente davet etti.

“Bilim adamlarımız çok daha önceden bunların çalışmalarını yapmışlar, 618 yıl önce tarih atarak buraya işlemişler.” diyen Altepe tüm bilim adamlarını, astronomları ve bu konuda yetkili otoriteleri caminin minberindeki ‘bilgi’leri incelemeye çağırdı.

Güneş sistemindeki dünya ve diğer gezegenlerin yanı sıra 1930 – 1934’lü yıllarda bulunan Plüton’un minbere işlenmiş  olduğunu söyleyen Başkan Recep Altepe, “Yaklaşık 80 yıl önce var olduğu bilinen Plüton, 618 yıl önce bu minbere işlenmiş. Burada gizemini koruyan farklı bir gezegen de var. Bu gezegenin de bugünlerde bilim adamlarının üzerinde çalıştığı ve ‘Yeni gezegen bulundu’ şeklinde açıklama yapılan gezegenlerden biri olduğunu tahmin ediyoruz. Bilim adamlarımız çok daha önceden bunların çalışmalarını yapmışlar, 618 yıl önce tarih atarak buraya işlemişler. Tüm bilim adamlarını, astronomları ve bu konuda yetkili otoriteleri çağırıyoruz. Gelsinler, bunların sırlarını çözsünler ve buradan Batı’ya verdiğimiz bu ilim ve bilgileri en güzel şekilde ortaya çıkarsınlar. Bu konuda elimizde güzel bir kaynak var. Herkesi Bursa’ya Ulu Cami’ye ve bu eserleri aydınlatmaya davet ediyoruz” açıklamasını yaptı.

Astronom Dr. Yaşarsoy: Minberde cisimler var

Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi (BTM) Astronomi Danışmanı Astronom Dr. Bülent Yaşarsoy da minberin üzerinde gök cisimlerini andıran şekiller olduğunu ifade ederek, “2016 yılının Ocak ayında Kaliforniya Teknoloji Üniversitesi’nde astronomlar güneş sistemi içinde daha büyük bir gezegenin olması gerektiğini düşünüp yaptıkları matematiksel hesaplamalar sonucunda 10 dünya kütlesi büyüklüğünde bir cismin Plüton’’an da daha uzakta olması gerektiğini hesapladılar. Ancak bununla ilgili gözlem sonuçları ellerinde yok. Aynı şekilde 1930’lu yıllarda da Plüton bulunurken aynı teknikle bulunmuştu. Minbere bu açıyla baktığınız zaman burada bir tane daha obje var. Bilimsel temeller üzerinde bu minberin bize anlatmak istediği bir şeyler varsa onları ortaya çıkarabilirler” şeklinde konuştu.