Reklam
Kategoriler: İç Açı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 10 milyon aracı kaybetti

Reklam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiş yapan araç sayısının sorulduğu üç ayrı soru önergesine üç farklı yanıt verdi. Verilen resmi rakamlar arasındaki 10 milyonluk araç farkı kafaları karıştırdı.

Sözcü’den Başak Kaya’nın haberine göre; CHP Grup Başkanvekili Engin Özkoç, resmi olarak verilen rakamlar arasındaki tutarsızlığın TBMM’ye açıklanması gerektiğini belirterek, şunları söyledi:

‘BU 10 MİLYON ARAÇ NE OLDU?’

“Erdoğan’ın ‘Milletin cebinden 1 kuruş çıkmadan yapılıyor’ dediği kamu özel işbirliği (KÖİ) projeleri, kara delik gibi milletin kanını emer hale geldi. Şehir hastanelerinde de, köprü ve otoyol projelerinde de durum aynı. Fatura öylesine büyük ki, iktidar bu kara tabloyu gizleyebilmek için her yolu deniyor. 2018 yılında köprüden geçen araçlarla ilgili 3 farklı rakam veriliyor. Bir yanıtta 9 ayda köprüden 23.6 milyon araç geçtiğini açıklarken, 4 ay sonra 2018 yılının tamamı için 13.7 milyon rakamını veriyor. Bu 10 milyon araç ne oldu? 10 milyon araç, garanti kapsamında daha fazla ödeme yapılabilmesi için buharlaştırıldı mı?” dedi.

3 soru önergesine verilen yanıtlar

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın 10 milyon hayalet aracın hesabını millete vermesi gerektiğini vurgulayan Özkoç, “TBMM’nin, milletvekillerinin denetim hakkına saygı göstermelidir. Birbiriyle çelişen, tutarsız, özensiz hazırlanan yanıtlar nedeniyle de milletten özür dilemelidir” diye konuştu. KÖİ projelerinde kamu çıkarı, rekabet ve şeffaflık olmadığının altını çizen Özkoç, sözlerini şöyle sürdürdü:

60 MİLYAR LİRAYA ULAŞTI

“Buna rağmen bu projelerde hep aynı yandaş müteahhitler, dövize endeksli garantiler, milletin sırtına bindirilen ağır yükler var. KÖİ projeleri için sadece 2017-2021 döneminde bütçeden çıkacak para 60 milyar liraya dayanmıştır. Bu parayı millet ödüyor. Gerçek dışı rakamlarla, kalem oyunları ile bu kara tablo gizlenemez. TBMM, KÖİ projeleri için bir araştırma komisyonu kurmalı ve milletin kör kuruşunun peşine düşmelidir.”

YATIRIM MALİYETİ 3.5 MİLYAR DOLAR

2013 Mayıs ayında temeli atılan ve 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü kamu özel işbirliği (KÖİ) modeli ile yaptırıldı ve toplam yatırım maliyeti 3.5 milyar dolar olarak açıklandı.

Devlet tarafından işletmeci şirkete günlük 135 bin (yıllık 49 milyon 275 bin) araç geçiş garantisi verildi. Köprünün geçiş ücreti 3 dolar + KDV, garanti kapsamındaki işletme süresi ise 7 yıl 9 ay olarak belirtildi.

Köprüden geçiş yapan araç sayısının garanti edilen araç sayısının altında kalması halinde eksik kalan araç sayısına karşılık gelen tutar, Hazine’den işletmeci şirkete aktarılıyor.

Reklam

Önceki Haberler

Ukrayna’da Türk bandıralı tankere füze isabet etti: 16 personel tahliye edildi

Türk bayraklı 4 bin ton LPG/LNG taşıyan tanker Ukrayna'nın İzmail Limanı'nda Rusya'nın insansız hava araçlarının…

17 Kasım 2025 18:58

Hilal Kaplan’dan binlerce içeriğe erişim engeli

Yandaş Sabah yazarı Hilal Kaplan adının geçtiği 1600'den fazla içeriğe engel kararı aldırdı. Kaplan'ın başvurusunu…

17 Kasım 2025 17:31

Yasadışı bahis skandalında yeni iddialar: 50 bin euroluk tek bahis, sahte bebek yalanı

TFF 2. Lig’de atak bile olmayan tartışmalı maçla patlayan bahis skandalında yeni detaylar ortaya çıktı.…

17 Kasım 2025 16:29

Ekvador halkından emperyalizme veto

Latin Amerika’da askeri varlığını artıran ABD’nin bölgedeki müttefiklerinden Ekvador’da halk, yabancı askeri üslerin yeniden açılmasına…

17 Kasım 2025 16:19

Bakan Tekin, çocukları nasıl çalıştırdıklarını anlattı

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Yeni Şafak'a yazdığı yazıda yaptıkları çalışmalarla çocukları nasıl işçileştirdiklerini övünerek…

17 Kasım 2025 15:12

CHP’li Akdoğan TRT önünde 10 Kasım’daki skandal yayını protesto etti

CHP Ankara Milletvekili Umut Akdoğan, TRT Genel Müdürlüğü önünde yaptığı açıklamada TRT’nin yayın politikalarına tepki…

17 Kasım 2025 14:21
Reklam