Reklam
Kategoriler: İç Açı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 10 milyon aracı kaybetti

Reklam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiş yapan araç sayısının sorulduğu üç ayrı soru önergesine üç farklı yanıt verdi. Verilen resmi rakamlar arasındaki 10 milyonluk araç farkı kafaları karıştırdı.

Sözcü’den Başak Kaya’nın haberine göre; CHP Grup Başkanvekili Engin Özkoç, resmi olarak verilen rakamlar arasındaki tutarsızlığın TBMM’ye açıklanması gerektiğini belirterek, şunları söyledi:

‘BU 10 MİLYON ARAÇ NE OLDU?’

“Erdoğan’ın ‘Milletin cebinden 1 kuruş çıkmadan yapılıyor’ dediği kamu özel işbirliği (KÖİ) projeleri, kara delik gibi milletin kanını emer hale geldi. Şehir hastanelerinde de, köprü ve otoyol projelerinde de durum aynı. Fatura öylesine büyük ki, iktidar bu kara tabloyu gizleyebilmek için her yolu deniyor. 2018 yılında köprüden geçen araçlarla ilgili 3 farklı rakam veriliyor. Bir yanıtta 9 ayda köprüden 23.6 milyon araç geçtiğini açıklarken, 4 ay sonra 2018 yılının tamamı için 13.7 milyon rakamını veriyor. Bu 10 milyon araç ne oldu? 10 milyon araç, garanti kapsamında daha fazla ödeme yapılabilmesi için buharlaştırıldı mı?” dedi.

3 soru önergesine verilen yanıtlar

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın 10 milyon hayalet aracın hesabını millete vermesi gerektiğini vurgulayan Özkoç, “TBMM’nin, milletvekillerinin denetim hakkına saygı göstermelidir. Birbiriyle çelişen, tutarsız, özensiz hazırlanan yanıtlar nedeniyle de milletten özür dilemelidir” diye konuştu. KÖİ projelerinde kamu çıkarı, rekabet ve şeffaflık olmadığının altını çizen Özkoç, sözlerini şöyle sürdürdü:

60 MİLYAR LİRAYA ULAŞTI

“Buna rağmen bu projelerde hep aynı yandaş müteahhitler, dövize endeksli garantiler, milletin sırtına bindirilen ağır yükler var. KÖİ projeleri için sadece 2017-2021 döneminde bütçeden çıkacak para 60 milyar liraya dayanmıştır. Bu parayı millet ödüyor. Gerçek dışı rakamlarla, kalem oyunları ile bu kara tablo gizlenemez. TBMM, KÖİ projeleri için bir araştırma komisyonu kurmalı ve milletin kör kuruşunun peşine düşmelidir.”

YATIRIM MALİYETİ 3.5 MİLYAR DOLAR

2013 Mayıs ayında temeli atılan ve 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü kamu özel işbirliği (KÖİ) modeli ile yaptırıldı ve toplam yatırım maliyeti 3.5 milyar dolar olarak açıklandı.

Devlet tarafından işletmeci şirkete günlük 135 bin (yıllık 49 milyon 275 bin) araç geçiş garantisi verildi. Köprünün geçiş ücreti 3 dolar + KDV, garanti kapsamındaki işletme süresi ise 7 yıl 9 ay olarak belirtildi.

Köprüden geçiş yapan araç sayısının garanti edilen araç sayısının altında kalması halinde eksik kalan araç sayısına karşılık gelen tutar, Hazine’den işletmeci şirkete aktarılıyor.

Reklam

Önceki Haberler

Buldan: Sayın Cumhurbaşkanı’nın bizi külliyesinde kabul etmesi bu sürecin içerisinde olduğunun ispatı anlamına geliyor

Buldan "Sayın Cumhurbaşkanı bizi AKP Genel Merkezi’nde değil, kendi külliyesinde kabul etti. Bu da şu…

12 Nisan 2025 16:10

Gazze’de can kaybı 51 bine dayandı!

İsrail'in Gazze Şeridi'ne 7 Ekim 2023'ten beri düzenlediği saldırılarda yaşamını yitirenlerin sayısının ise 50 bin…

12 Nisan 2025 15:36

Arakçi: ABD ile müzakerelerde amacımız eşit şartlarda adil ve hakkaniyetli bir anlaşmaya varmak

Arakçi, Amerikan tarafıyla görüşmelerin dolaylı olacağını ve sadece nükleer meseleyi ele alacak ve temel ve…

12 Nisan 2025 13:00

Pusula: Gezi’den Saraçhane’ye

Gezi günlerini hatırlatan toplumsal-siyasal tepki, AKP’nin gerici, baskıcı ve yoksullaştırıcı uygulamalarına duyulan öfkenin patlaması oldu.…

12 Nisan 2025 12:19

Mesele İmamoğlu değil: Saraçhane’nin toplumsal dinamikleri üzerine

Sol, 23 yıllık AKP iktidarı ile bu tür "anlık" çıkış ve inişlere karşı artık daha…

12 Nisan 2025 12:08

Bir ateşten gömlek meselesi: Türk bayrağı, İstiklâl Marşı, Atatürk ve Türkiye solu

Komünistlerin Cumhuriyet’le kurduğu ilişki bu anlamıyla yaşanan vakalar üzerinden iyi ya da kötü bir biçim…

12 Nisan 2025 12:03
Reklam