Reklam
Kategoriler: İç Açı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 10 milyon aracı kaybetti

Reklam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiş yapan araç sayısının sorulduğu üç ayrı soru önergesine üç farklı yanıt verdi. Verilen resmi rakamlar arasındaki 10 milyonluk araç farkı kafaları karıştırdı.

Sözcü’den Başak Kaya’nın haberine göre; CHP Grup Başkanvekili Engin Özkoç, resmi olarak verilen rakamlar arasındaki tutarsızlığın TBMM’ye açıklanması gerektiğini belirterek, şunları söyledi:

‘BU 10 MİLYON ARAÇ NE OLDU?’

“Erdoğan’ın ‘Milletin cebinden 1 kuruş çıkmadan yapılıyor’ dediği kamu özel işbirliği (KÖİ) projeleri, kara delik gibi milletin kanını emer hale geldi. Şehir hastanelerinde de, köprü ve otoyol projelerinde de durum aynı. Fatura öylesine büyük ki, iktidar bu kara tabloyu gizleyebilmek için her yolu deniyor. 2018 yılında köprüden geçen araçlarla ilgili 3 farklı rakam veriliyor. Bir yanıtta 9 ayda köprüden 23.6 milyon araç geçtiğini açıklarken, 4 ay sonra 2018 yılının tamamı için 13.7 milyon rakamını veriyor. Bu 10 milyon araç ne oldu? 10 milyon araç, garanti kapsamında daha fazla ödeme yapılabilmesi için buharlaştırıldı mı?” dedi.

3 soru önergesine verilen yanıtlar

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın 10 milyon hayalet aracın hesabını millete vermesi gerektiğini vurgulayan Özkoç, “TBMM’nin, milletvekillerinin denetim hakkına saygı göstermelidir. Birbiriyle çelişen, tutarsız, özensiz hazırlanan yanıtlar nedeniyle de milletten özür dilemelidir” diye konuştu. KÖİ projelerinde kamu çıkarı, rekabet ve şeffaflık olmadığının altını çizen Özkoç, sözlerini şöyle sürdürdü:

60 MİLYAR LİRAYA ULAŞTI

“Buna rağmen bu projelerde hep aynı yandaş müteahhitler, dövize endeksli garantiler, milletin sırtına bindirilen ağır yükler var. KÖİ projeleri için sadece 2017-2021 döneminde bütçeden çıkacak para 60 milyar liraya dayanmıştır. Bu parayı millet ödüyor. Gerçek dışı rakamlarla, kalem oyunları ile bu kara tablo gizlenemez. TBMM, KÖİ projeleri için bir araştırma komisyonu kurmalı ve milletin kör kuruşunun peşine düşmelidir.”

YATIRIM MALİYETİ 3.5 MİLYAR DOLAR

2013 Mayıs ayında temeli atılan ve 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü kamu özel işbirliği (KÖİ) modeli ile yaptırıldı ve toplam yatırım maliyeti 3.5 milyar dolar olarak açıklandı.

Devlet tarafından işletmeci şirkete günlük 135 bin (yıllık 49 milyon 275 bin) araç geçiş garantisi verildi. Köprünün geçiş ücreti 3 dolar + KDV, garanti kapsamındaki işletme süresi ise 7 yıl 9 ay olarak belirtildi.

Köprüden geçiş yapan araç sayısının garanti edilen araç sayısının altında kalması halinde eksik kalan araç sayısına karşılık gelen tutar, Hazine’den işletmeci şirkete aktarılıyor.

Reklam

Önceki Haberler

Pek çok Avrupa ülkesi Filistin devletini resmi olarak tanıyacak iddiası

AB Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Josep Borrell, birçok Avrupa Birliği ülkesinin mayıs…

29 Nisan 2024 17:20

TKH, ülke genelindeki 1 Mayıs programını açıkladı

Türkiye Komünist Hareketi (TKH) 1 Mayıs İşçi Bayramı ile alakalı bir açıklama yayımladı. Yapılan açıklamada…

29 Nisan 2024 16:39

Sosyalist partilerden ortak 1 Mayıs açıklaması: Sömürü düzenine karşı 1 Mayıs’a

SOL Parti, EMEP, TİP, Halkevleri ve TKH, 1 Mayıs’ta Taksim’e yürümek üzere saat 10.00’da Saraçhane’de…

29 Nisan 2024 15:07

DİSK’ten AYM kararını hatırlatan 1 Mayıs açıklaması

DİSK, Bakan Yerlikaya'nın 1 Mayıs açıklamasının ardından AYM kararının bir bölümünü hatırlatarak paylaşım yaptı. DİSK…

29 Nisan 2024 13:46

Sinan Ateş cinayetinin iddianamesi tamamlandı

Eski Ülkü Ocakları Başkanı Sinan Ateş'in, suikast sonucu öldürülmesine ilişkin soruşturma tamamlandı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı,…

29 Nisan 2024 13:42

Yargıtay Başkanı 27’nci turda da seçilemedi

Yargıtay Başkanı Mehmet Akarca'nın 4 yıllık görev süresinin dolması nedeniyle yapılmaya başlanan başkanlık seçimlerinin 27.…

29 Nisan 2024 13:39
Reklam